بازدید 11048
۲

خرید سکه با خودپرداز امکانپذیر شد

کد خبر: ۸۸۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ 26 February 2019
با تولید و ورود دستگاه خودپرداز فروش سکه طلا به کشور و استقرار دستگاه‌های VTM با قابلیت خرید سکه طلا در بانک‌ها، امکان خرید انواع سکه برای مردم فراهم شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، دستگاه‌های خودپرداز با امکان فروش انواع سکه طلا و شمش یکی از جدیدترین سخت افزار‌های مالی و بانکی به شمار می‌رود که با توجه به محبوبیت خرید طلا به عنوان کالایی برای حفظ ارزش پول در برابر تورم در جهان مورد استقبال قرار گرفته و نصب و استفاده از این دستگاه‌ها در کشور‌هایی همچون چین، امارت متحده عربی، انگلیس و برخی کشور‌های اروپایی رشد بسیار زیادی داشته و حالا این دستگاه‌ها وارد کشور شده‌اند.

خودپرداز طلا یکی از جدیدترین ماشین‌های اتوماتیک در کشور به شمار می‌رود که چند شرکت در ایران اقدام به طراحی و توسعه آن به صورت ماشین‌های مخصوص فروش طلا یا ماشین‌های ارائه خدمات بانکی و با قابلیت خرید سکه طلا کرده‌اند که از چندی پیش با استقرار دستگاه‌های VTM در بانک‌ها آغاز شد و حالا قرار است خودپرداز‌های مخصوص خرید طلا با قابلیت خرید سکه طلا وارد صرافی‌ها و مراکز خرید شود.

به اعتقاد کارشناسان دستگاه‌های خودپرداز طلا خرید انواع سکه بانکی وکیوم را تسهیل می‌کنند و با توجه به فروش الکترونیک میزان معاملات و هویت خریدار شفاف است. همچنین راهکاری برای جلوگیری یکی از مهم‌ترین کلاهبرداری‌ها در معاملات سکه یعنی فروش سکه تقلبی به مردم است.

این دستگاه به منوی فارسی و انگلیسی مجهز است و ۴ نوع سکه را با قیمت لحظه‌ای به فروش می‌‎رساند که در حال حاضر صرفا دو نوع سکه از جمله سکه بهار آزادی و سکه یک گرمی بانک مرکزی را با قیمت لحظه‌ای مصوب و رسمی به فروش می‌رساند.

کاربر پس از انتخاب نوع سکه و تایید نوع سکه، کارت بانکی را وارد کارتخوان دستگاه می‌کند و با وارد کردن رمز کارت بانکی، مبلغ سکه از کارت بانکی برداشت می‌شود و به کاربر رسید و پاکت سکه تحویل داده می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲
لطفا بفرمایید این دو تا دستگاه کجا ارایه خدمات میکنند
اگه عملیاتی بشه خیلی خوبه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل