بازدید 2279

تشکیل ستاد ویژه تنظیم بازار راهی برای مقابله با توطئه سازمان یافته اقتصادی

نماینده مردم بهشهر در مجلس خواستار تشکیل ستاد ویژه تنظیم بازار شد و گفت:طی دو ماه اخیر با کمبود ساختگی و مصنوعی گوشت قرمز و سفید در داخل کشور مواجه شده‌ایم.
کد خبر: ۸۸۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ 25 February 2019

علی محمد شاعری در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه، 6 اسفند) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به دولت گفت: طی دو ماه اخیر با کمبود ساختگی و مصنوعی گوشت قرمز و سفید در داخل کشور مواجه شده‌ایم که علت‌هایی دارد.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه به برخی آمارها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 800 هزار تن تولید داخلی در حوزه گوشت قرمز داریم که میزان مصرف 900 هزار تن است، یعنی با کمبود صد هزار تنی مواجه هستیم اما در حالی که طی 9 ماه اخیر واردات 130 هزار تنی داشته‌ایم باز هم شاهد صف‌های طولانی برای توزیع گوشت قرمز هستیم.

وی ادامه داد: ایجاد این صف‌ها دو علت دارد؛ نخست اینکه گوشت وارداتی قاچاق می‌شود و دوم اینکه دام زنده به علت عدم نظارت جهاد در بازار عرضه نمی‌شود و با کمبود در داخل مواجه شده‌ایم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی همچنین به وضعیت توزیع گوشت سفید در کشور اشاره و بیان کرد: در حوزه گوشت سفید دو میلیون تن مرغ در داخل تولید می‌شود اما باز هم با افزایش قیمت مواجه هستیم که نشان‌دهنده توطئه سازمان‌یافته اقتصادی است که مزید بر سوء مدیریت بازار شده است.

شاعری در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، تعزیرات و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان باید ستاد ویژه‌ای برای تنظیم بازار شکل دهند، خاطر نشان کرد: باید در مقابل تحریم ساختگی آمریکا ایستادگی کنیم و در این زمینه نیازمند تصمیم عملیاتی از سوی دولت هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست