بازدید 2281

آمایش سرزمینی بهترین راهکار در طرح ساماندهی آموزش عالی کشور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعتقاد دارد که آمایش سرزمینی بهترین راهکار در طرح ساماندهی آموزش عالی کشور است.
کد خبر: ۸۸۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ 25 February 2019

محمد مهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص بحث ساماندهی مراکز آموزش عالی توسط وزارت علوم گفت: آنچه از سخنان وزیر علوم در خصوص ساماندهی مراکز آموزش عالی استنباط می شود، ساماندهی بر اساس آمایش سرزمینی است که این طرح باید در این مسیر حرکت کند.

تمام جوانب آمایش سرزمینی در ساماندهی آموزش عالی رعایت شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این حرکت وزارت علوم ابعاد مختلف دارد که می توان گفت، پالایش رشته محل ها، پالایش کتاب های درسی، مطابق روز کردن آنها ، کاربردی و مهارتی کردن دروس، بررسی توانمندیها و نیازهای مناطق که همگی موارد مذکور در آمایش سرزمینی در طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی صورت می گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: اگر وزارت علوم قاطعانه بر این مسئله تاکید داشته و اقدامات خود را بر اساس کارکارشناسی شده و دقیق انجام دهد، یک پالایش مهم در آموزش عالی رخ خواهد داد که می توان از آن به عنوان گامی مهم در پیشرفت و توسعه کشور یاد کرد.

وزارت علوم از گذشته طرح آمایش سرزمینی را شروع کرده بود

وی افزود: در زمان وزارت بنده در وزارت علوم، طرح ساماندهی آموزش عالی انجام نشد ولی طرح آن با پیگیریهای مستمر بنده در وزارت علوم انجام شده و بحث آمایش سرزمینی نیز به تبع آن شروع شد که مراحل نهایی در شورای راهبردی نقشه علمی کشور صورت گرفته و مصوب شد که وزارت علوم وظیفه ساماندهی مراکز آموزش عالی در کشور را دارد و باید پیگیر این موضوع باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: آنچه باید در دستورکار جدی وزارت علوم قرار گیرد، ساماندهی مراکز آموزش عالی در کشور بر اساس آمایش سرزمینی است که به طور قطع با اقدامات سازنده وزارت علوم در این خصوص، شاهد پویاتر شدن جامعه دانشگاهی در کشور خواهیم بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی