بازدید 5972
۸

هرچه شغل درست می‌کنیم، بیکاری کم نمی‌شود

کد خبر: ۸۸۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 25 February 2019

رئیس‌جمهور با بیان اینکه یکی از افتخارات دولت ایجاد اشتغال است، گفت: از ابتدای دولت یازدهم حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار شغل خالص ایجاد شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز (دوشنبه) در جمع مدیران وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی با بیان اینکه اشتغال برای کشور امنیت اجتماعی، استحکام خانواده و سلامت روحی ایجاد می‌کند، اظهار کرد: یکی از افتخارات دولت ایجاد اشتغال است، ولی خیلی از مردم این دستاورد را باور نمی‌کنند؛ البته ما هرچه شغل درست می‌کنیم، بیکاری کم نمی‌شود.

وی ادامه داد: باید آمار ایجاد اشتغال در مدت هشت سال قبل دولت یازدهم و در مدت ۵ سال و نیم دولت تدبیر و امید مقایسه شود. در اول دولت یازدهم آمار شاغلین حدود ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بود، اما بر اساس آمار پاییز امسال، تعداد شاغلین حدود ۲۴ میلیون نفر است. یعنی حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار اشتغال خالص ایجاد شده است؛ یعنی به طور متوسط در هر سال بالای ۵۰۰ هزار شغل خالص درست کرده‌ایم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه آمار بیکاری از اول دولت تدبیر و امید ۳ میلیون نفر بوده و اکنون نیز همین آمار وجود دارد، بیان کرد: دلیل ثابت بودن آمار بیکاری این است که نیروی کار مدام وارد بازار کار می‌شود و ما باید بیش از آمار متقاضیان، شغل درست کنیم تا بیکاری نداشته باشیم. آمار ایجاد اشتغال کافی نیست و باید همه تلاش کنیم تا آمار اشتغال را افزایش دهیم، ما از نیاز جامعه عقب هستیم.

روحانی اظهار کرد: یک قدم در مبارزه با تحریم، ارائه کار با کیفیت است تا به کالای خارجی نیاز نداشته باشیم. جوانان مخلص وطن دوست می‌توانند این نیاز ما را رفع کنند. خرید کالای ایرانی با حرف محقق نمی‌شود، بلکه ما باید کاری کنیم که جنس ایرانی بر جنس خارجی ترجیح داده شود و قیمت آن متناسب با کیفیتش باشد. باید به مردم برند و مارک معرفی کنیم تا کالای داخلی با آن برند موجب اطمینان مردم شود. اگر کارگر یا صاحب کارخانه‌ای از محصول کارخانه خود استفاده نمی‌کند، معلوم می‌شود که تولید مشکل دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۸
دلیل کم نشدن بیکاری که افزایش سریع جمعیت جویای کار نیست دلیلش آمارهای اشتباهی از تعداد اشتغال ایجاد شده است. یک نمونه بارز آن در اشتغال پایدار روستایی و عشایری اتفاق افتاده که سرانه اشتغال هر شغل 50 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. در صورتی که در بسیاری از مشاغل روستایی زیربخش کشاورزی سرانه اشتغال هر نفر 150 میلیون تومان است. یعنی با آمار واقعی با 150 میلیون تومان یک شغل ایجاد شده اما با دستورالعمل های مربوطه باید با همین 150 میلیون تومان سه شغل ایجاد شود و این است که عملا در همین مثال دو شغل کمتر ایجاد می شود. حال همین موضوع را به بسیاری از مشاغل تعمیم دهید حساب کار دستتان خواهد آمد.
برای اینکه خیلی از کارهای من در آوردی از نظر دولت شغل حساب میشوند مثل سیگار فروشی و .... حالا اگه کسی سیگار فروشی رو ول کنه بره دنبال شغلی که شما ایجاد کردید، این میشه که بیکار ها کم نمیشوند.
در مقابل هر شغل تولیدی دو -سه نفر بیکار شده اند
آقای رئیس جمهور شما انسان دلسوز و شریفی هستید ولی خلاف به عرضتان می رسانند با 20 ملیون وام کمیته امداد آن هم بعد از گذر از هفت خان رستم که بخش بزرگی از مبلغ وام را می بلعد فقط میتوان 4 ماه یک خانواده را زنده نگه داشت نه اینکه برای آن خانواده شغل ایجاد کرد و ناچارشان کرد تا منبعد سالها قسط پرداخت کنند .بعد از مدتها دوندگی و هزینه های جانبی به یک خانواده 20 ملیون وام میدهند از عضویت کمیته اخراج می کنند او را بدهکار بانک می کنند و بعد سجده شکر در برنامه زنده تلوزیونی به جای می آورند که اینهمه به مددجوها خدمت کردیم و انان را صاحب شغل کردیم خودکفا کردیم و ...
کدام شغل ؟ بابا همه جا دارند تعدیل نیرو می کنند
لطفا این شغلها را اعلام فرمایید تا به اطلاع عموم برسد
وقتی ثبات اقتصادی و سیاسی وجود نداشته باشد و هر لحظه ای تصمیم گرفته شود و نرخها تغییر کند، بله هرچقدر شغل ایجاد کنید؟! فردای آن روز هیچ تضمینی نیست برای ادامه کار ....
هرچه شغل ایجاد می کنید بیکاری کم نمی شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دو دلیل مشخص دارد یکی اینکه آمارهایی که به شما می دن غلط است دوم اینکه شغلهای از دست رفته را حساب نمی کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل