بازدید 3074

اجرای نسخه الکترونیکی در ۳۱ استان کشور

کد خبر: ۸۸۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ 24 February 2019

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: طی ۱۰ روز آینده در یک شهرستان از هر ۳۱ استان کشور نسخه نویسی الکترونیکی اجرایی می شود.

به گزارش مهر، طاهر موهبتی در نشست خبری صبح امروز که در محل سازمان بیمه سلامت برگزار شد، گفت: بدهی های ما بر اساس پولی که از صندوق توسعه ملی به بیمه سلامت پرداخت شد در بخش خصوصی صفر شده است.

وی گفت: در بخش دولتی نیز اختلاف حسابی در بحث تنزیل اسناد وجود داشت که اگر آن حل شود بدهی ما در این بخش نیز صفر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در بخش خصوصی پرداختی های امسال به مرداد و شهریور ماه رسیده و در بخش دولتی نیز تا پایان آبان بدهی ها تسویه شده است. از آذر ماه تخصیصی دریافت نکردیم اما به دنبال آن هستیم تا ظرف یک هفته آینده بتوانیم با پرداخت اعتباری یک ماه دیگر از بدهی های بخش خصوصی و دولتی را پرداخت کنیم. البته تلاش ما این است بدهی های خود را به روزتر کنیم.

موهبتی با اشاره به اینکه اگر تخصیص های ما به روز شود ما نیز بدهی های خود را به روز پرداخت می کنیم، گفت: امیدواریم مابقی تخصیص ها صورت گیرد تا بتوانیم در این شرایط مشکل بخش خصوصی و دولتی را برطرف کنیم.

وی در خصوص نسخه نویسی الکترونیکی نیز گفت: چهار یا پنج ماه پیش نسخه نویسی الکترونیکی را در کرمان شروع کردیم و در حال حاضر ۶۵ درصد ارائه دهندگان خدمت از نسخه نویسی الکترونیکی استفاده می کنند که شامل پزشکان عمومی، متخصص، فوق تخصص و دندانپزشکان و همچنین صددرصد داروخانه ها، مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه ها تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه ظرف ده روز آینده در ۳۱ استان کشور یک شهرستان تحت پوشش نسخه نویسی الکترونیکی قرار می گیرد و هنگامی که بیمه شده به مطلب مراجعه می کند دیگر نیازی به دفترچه بیمه نیست که البته ابتدا این طرح به صورت اختیاری است و ما مشوق هایی را نیز برای پزشکان ارائه می دهیم و در صورتی که پوشش به ۷۰ برسد ادامه طرح دیگر الزامی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در بخش سرپایی ۱۸۵ میلیون بار مراجعه داشته ایم، گفت: نسخه نویسی الکترونیکی در این بخش بسیار موثر خواهد بود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از طرح جدید پوشش بیمه اجباری نیازمندان خبر داد و گفت: بر اساس آیین نامه ارزیابی وسع تمامی افرادی که فاقد پوشش بیمه ای هستند تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

موهبتی تاکید کرد: البته در صورت تصویب این آیین نامه ارزیابی وسع صورت می گیرد و طبق اطلاعاتی که در پایگاه اطلاعات ایرانیان در وزارت رفاه وجود دارد استحقاق سنجی می شوند و وضعیت مالی و درآمدهای خانوار بررسی و مطابق آن میزان یارانه بیمه ای که هر فرد از آن برخوردار می شود مشخص خواهد شد.

وی گفت: طبق این آیین نامه ظرف یک هفته وزارت رفاه باید نتیجه استعلام استحقاق سنجی را اعلام کند و ظرف شش ماه ارزیابی وسع صورت گیرد و بعد از آن افراد فاقد بیمه تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

به گفته موهبتی، بر اساس این طرح دفترچه رایگان بیمه سلامت برای تمدید در هر سال نیاز به ارزیابی وسع دارد و این ارزیابی برای روستاییان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هر دو سال یک بار خواهد بود.

وی گفت: در آیین نامه آمده است که وزارت رفاه مکلف است بعد از ابلاغ آیین نامه ارزیابی را انجام و اطلاعات به روز را ظرف یک هفته به بیمه سلامت اعلام کنند و این آیین نامه در جهت حمایت از گروه های نیازمند است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه شرایط فعلی با سال گذشته متفاوت است به همین دلیل باید با توجه به شرایط اقتصادی جامعه برنامه ها را در نظر بگیریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر