بازدید 4097

حداقل دستمزد واقعی کارگران باید ۳ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان باشد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه باید نگران سبد معیشت کارگران باشیم گفت: حداقل دستمزد واقعی کارگران باید ۳ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان باشد.
کد خبر: ۸۸۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ 23 February 2019

رضا شیران خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ماده 41 قانون کار که در مورد افزایش حداقل دستمزد کارگران است، گفت: بر اساس تبصره های این ماده حداقل افزایش دستمزد کارگران باید بر اساس نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی و همچنین سبد هزینه یک خانوار متوسط تعیین شود.

افزایش 20 درصدی دستمزد جوابگوی یک دوم هزینه زندگی کارگران نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: در حال حاضر حداقل هزینه سبد معیشت خانوار کارگری 3 میلیون و 759 هزار و 200 تومان حداقل دستمزد نیز یک میلیون و 200 هزار تومان است بنابراین اگر بخواهیم بر اساس نرخ تورم اعلامی افزایش 20 درصدی دستمزد کارگران را داشته باشیم به طور قطع جوابگوی یک دوم هزینه زندگی خانوارها نیست.

وی با بیان اینکه افزایش دستمزد کارگران باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: حقوق کارگران باید واقعی پرداخت شود و بر اساس تبصره دوم ماده 41 قانون کار یعنی حداقل افزایش دستمزد کارگران بر اساس سبد هزینه یک خانوار متوسط تعیین شود.

این نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: افزایش قیمت هایی که در طول چندین ماه اخیر اتفاق افتاده مشکلاتی را برای کارگران به وجود آورد این در حالی بوده که حقوق کارگران ثابت بوده است.

شیران خراسانی افزود: در سیستم هایی که منصفانه عمل می کنند دستمزد کارگران شناور است یعنی متناسب با تغییرات تورمی دستمزدها افزایش می یابد اما متاسفانه دستمزد در کشور ما شناور نیست؛ هر چند طی چندین ماه گذشته تولیدکنندگان و کارفرمایان چندین مرتبه قیمت ها را افزایش دادند اما متاسفانه سهم کارگر دیده نشد.

دستمزد واقعی که حداقل آن 3 میلیون و 750 هزار و 200 تومان است باید به کارگران تعلق بگیرد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه دستمزد واقعی که حداقل آن 3 میلیون و 750 هزار و 200 تومان است باید به کارگران تعلق بگیرد، گفت: شاید برخی نگران بحث تورم باشند اما متوسط سهم دستمزد در قیمت تمام شده هر محصول 5.56 درصد است یعنی حتی اگر افزایش دو برابری دستمزد کارگران را نیز داشته باشیم حدود 5 درصد به قیمت تمام شده اضافه شده در حالی که طی چند ماه اخیر در مورد برخی محصولات افزایش 100 درصدی قیمت ها را داشتیم بنابراین نباید نگران بحث تورمی آن باشیم.

باید نگران سبد معیشت کارگران باشیم/ دستمزد واقعی و حقیقی کارگران باید بیش از 3 میلیون تعیین شود

وی با بیان اینکه باید نگران سبد معیشت کارگران باشیم، تصریح کرد: در واقع باید دستمزد حقیقی و واقعی را برای کارگران پیش بینی کرد؛ انتظار می رود دولت که یک ضلع تعیین دستمزد کارگران را بر عهده داشته و وظیفه اش حمایت از کارگران است و همچنین کارفرمایان که خود از نزدیک در جریان وضعیت نامناسب معیشت کارگران قرار دارند در جلسه شورای عالی تعیین دستمزد، دستمزد کارگران را به صورت واقعی و حقیقی و بیش از 3 میلیون تومان تعیین کنند

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی