بازدید 20660

داماد آیت الله مومن کیست و چگونه شهید شد؟

کد خبر: ۸۸۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 23 February 2019

به گزارش «باشگاه خبرنگاران جوان»؛ آیت‌الله محمد مومن از فقهای شورای نگهبان و نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته پس از تحمل دوره‌ای بیماری دارفانی را وداع گفت.

آیت‌الله مومن از مجتهدین معاصری بود که از اواسط دوره اول شورای نگهبان (یعنی از سال ۱۳۶۲) با حکم بنیانگذار کبیر انقلاب به عضویت فق‌های شورای نگهبان منصوب شده بود.

وی همچنین عضو مجلس خبرگان در چندین دوره بوده و آخرین بار در ۲۵ تیر ۱۳۹۲ با حکم رهبر معظم انقلاب در سمت خود به عنوان فقیه شورای نگهبان ابقاء شده بود.

شاید یکی از نکاتی که پیرامون خانواده آیت الله مومن کمتر رسانه‌ای شده باشد، ارتباط سببی یکی از شهدای مدافع حرم با ایشان است؛ شهید مهدی لطفی‌نیاسر از سبزپوشان سپاه اسلام که امسال در حمص سوریه و در جریان حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، داماد مرحوم حضرت آیت الله مومن بود.

گفتنی است، شهید مدافع حرم «محمدمهدی لطفی‌نیاسر» یکی از چهار شهید ایرانی در حمله به حمص، از دلاوران رشید نیروی هوافضای سپاه پاسداران بود که در سن ۳۶ سالگی در راه دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) و تأمین امنیت جمهوری اسلامی ایران جان خود را نثار کرد و به مقام رفیع شهادت رسید.

شیخ نعمت‌الله لطفی پدر شهید محمدمهدی لطفی از مدرسین حوزه علمیه قم و از روحانیون انقلابی که برای وداع آخر با فرزند شهیدش در معراج‌الشهدای تهران حاضر شده بود، به دو آرزوی فرزند خود اشاره کرد و گفت: «یکی از آرزو‌های شهید این بود که اگر کسی را می‌کشد از صهیونیست‌ها باشد و اگر به شهادت می‌رسد به دست صهیونیست‌ها باشد.» شهید لطفی به آرزوی خود رسید و در نهایت توسط رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی به شهادت رسید.

داماد آیت الله مومن کیست و چگونه شهید شد؟

در ادامه تصویری از این دو مرد الهی در کنار یکدیگر را مشاهده می‌کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل