بازدید 20665

جزییات طرح جدید زوج و فرد

کد خبر: ۸۸۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ 23 February 2019
طرح زوج و فرد نیز پس از ۱۳ سال اجرا، از سال آینده به صورت شکلی و ساختاری تغییرات بنیادی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، تغییرات طرح ترافیک در دومین سال اجرا به تعیین تکلیف سهمیه آژانس‌ها و وانت بارها، امتیاز جدید به ساکنان محدوده، تغییر جزئی نرخ و بازگشت پنحشنبه‌ها به طرح محدود شده است. طرح زوج و فرد نیز پس از ۱۳ سال اجرا، از سال آینده به صورت شکلی و ساختاری تغییرات بنیادی خواهد داشت درحالی که محدوده آن تغییری نمی‌کند. کلیات طرح ترافیک در سال ۹۸ به نسبت سال ۹۷ تغییرات چندانی نخواهد داشت، تنها اصلاحات صورت گرفته به شرح زیر خواهد بود.

امتیاز جدید برای ساکنان محدوده طرح ترافیک

ساکنان محدوده طرح ترافیک با ثبت نام در سامانه «تهران من» علاوه بر یک خروج رایگان تا قبل از ساعت ۸:۳۰ و یک ورود رایگان پس از ساعت ۱۷ به محدوده، به ازای هر واحد مسکونی یک خودرو از تخفیف ۵۰ درصدی بهره‌مند خواهد شد.

نرخ طرح ترافیک ۹۸ برای آژانس‌ها و وانت بار‌ها

آژانس‌ها و وانت بار‌ها در سال ۹۸ از تخفیف ۵۰ درصدی در سقف سهمیه بهره مند می‌شوند و این تخفیف در مورد هرکدام با ارائه «سندسفر» و «باربرگ» تا ۷۰ درصد قابل افزایش خواهد بود.

نرخ‌های جدید طرح ترافیک

حداقل نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک بر اساس مصوبه شورای شهر برای خودرو‌هایی با معاینه فنی برتر و تردد در ساعات غیر پیک ترافیک در سال آینده ۱۴ هزار و ۴۹۰ تومان و حداکثر نرخ برای خودرو‌های بدون معاینه فنی برتر در ساعات پیک ۴۱هزار و ۴۰۰ تومان خواهد بود.

افزایش حداکثری نرخ طرح ترافیک ۱۵ درصد پیش بینی شده است که بر اساس اعلام تورم بانک مرکزی متغیر خواهد بود، براین اساس در صورتی که نرخ تورم پایین‌تر از ۱۵ درصد باشد افزایش حداقلی نرخ طرح به اندازه نرخ تورم اعلامی خواهد بود و اگر میزان آن از ۱۵ درصد بیشتر باشد همین ۱۵ درصد لحاظ می‌شود.

سهمیه‌های مربوط به جانبازان، خبرنگاران و سایر موارد بدون تغییر اعمال خواهد شد.

محدوده زوج یا فرد تاریخی و حلقه دوم متولد شد

از تیرماه سال ۹۸ محدوده زوج یا فرد با عنوان «محدوده کنترل آلودگی هوا» یا حلقه دوم همراه با تغییرات اساسی در ساختار اعمال می‌شود.

براساس این طرح، تمامی خودرو‌ها بدون توجه به پلاک خود می‌توانند در هر فصل ۲۰ روز رایگان در محدوده زوج یا فرد تردد داشته باشند. ثبت تردد بیش از ۲۰ روز مشمول پرداخت عوارض می‌شود و عملاً دیگر محدوده زوج یا فرد وجود نخواهد داشت.

تمام خودرو‌ها باید برای حضور در حلقه دوم ترافیکی در سامانه «تهران من» ثبت نام کنند در غیر این صورت مشمول تردد غیر مجاز و جریمه خواهند شد.

یک بار ثبت نام برای تمام خودرو‌ها کافی است تا سامانه، تردد‌های هر پلاک را در محدوده شمارش کند و در صورت عدم ثبت پلاک خودرو در سامانه و حضور در محدوده، پلاک مورد نظر مشمول جریمه می‌شود.

خودرو‌های پلاک شهرستان نیز برای ورود به حلقه دوم ترافیک تهران با ثبت نام در سامانه «تهران من» می‌توانند در هر فصل ۱۵ روز به صورت رایگان در این محدوده تردد کنند.

امتیازات ساکنان محدوده حلقه دوم (زوج و فرد)

ساکنان این محدوده با ثبت نام در «تهران من» علاوه بر یک خروج رایگان تا قبل از ساعت ۸:۳۰ و یک ورود رایگان پس از ساعت ۱۷، از تخفیف ۵۰ درصدی برای ورود به این محدوده برخوردار خواهند بود.

افرادی که بتوانند با پرداخت عوارض و یا سهمیه خود در روز‌های پنجشنبه وارد محدوده حلقه دوم شوند، می‌توانند پس از ساعت ۱۳، به صورت رایگان وارد محدوده طرح ترافیک نیز شوند.

امتیاز آژانس‌ها و وانت بار‌ها در حلقه دوم

آژانس‌ها و وانت‌بار‌ها بدون سقف سهمیه از ۵۰ درصد تخفیف برخوردارند و در صورت داشتن «سند سفر» و یا «باربرگ» این تخفیف به ۷۰ درصد می‌رسد.

نرخ ورود به محدوده حلقه دوم

حداقل نرخ ورود به حلقه دوم ترافیک در سال آینده ۷ هزار و ۲۴۵ تومان برای خودرو‌هایی با معاینه فنی برتر و تردد در ساعات غیر پیک ترافیک و حداکثر ۲۰ هزار و ۷۰۰ در ساعات پیک و بدون معاینه فنی برتر خواهد بود.

شورای حمل و نقل ترافیک ۳ ماه فرجه برای اجرای طرح حلقه دوم در نظر گرفته است تا مردم به خوبی با آن آشنا شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۱۱
کلا هیچ فرقی نکرده ...فقط پولی کردن زوج و فرد رو!!!!
اما هر جوری این طرح ها رو تغییر بدن قطعا در راستای درآمد بیشتر برای خودشون و گرفتن پول بیشتر از مردمه. یقین دارم درامد شهرداری با این طرح جدید افزایش پیدا میکنه !

ممکنه راه های بهتری برای کنترل ترافیک وجود داشته باشه ولی اون راهها الزاما درآمد زا نیست.
ای کاش موتورها رو هم برای ورود به طرح ساماندهی می کردند مثلا فقط موتورهای برقی اجازه داشته باشند تا به محدوده وارد شوند
یعنی کامل پولی شد دیگه
کارمندان در کل کشور حقوق تقریبا یکسان می گیرند حتی در استانها جنوبی ضریب افزایش حقوق می گیرند ولی در تهران هر روز خوابی برای ما می بینید و راهی برای کسب درآمد بیشتر از مردم واقعا زندگی سخت شده است باید کلاس های آموزشی بچه ها را حذف کنم ورزش آنها را حذف کنم گوشت و...را اغذای آنها حذف کنم و . ..
"شورای حمل و نقل ترافیک ۳ ماه فرجه برای اجرای طرح حلقه دوم در نظر گرفته است تا مردم به خوبی با آن آشنا شوند"
اصلا مفهومی به اسم "مردم" در ذهن مدیران هست؟
اگر تاکسی های اینترنتی را هم شامل این طرح کنید خیلی بهتر است
متاسفانه قوانین در کشور فقط بر یک مبنا تنظیم می شود و آن مبنا اجرای حداقلی وظایف دولت و حداکثری وظایف مردم است. این طرح نیز به دلیل عدم اجرای دولت ها به وظایف و تعهدات خود از توسعه حمل و نقل عمومی، شهرسازی مناسب، ایجاد فضای سبز، برخورد با خودروسازان و ... تمام بار مقابله با الودگی هوا را بر گردن مردم انداخته است. طرح جدید ترافیک نیز با سلب آزادی مردم در تردد مزاحمت و بار مالی کم کاری هار را به گردن مردم می اندازد.
لذا من #مخالف_طرح_ترافیک_جدید هستم.
خدااااااااااااااااااا
بخدا این انصاف نیست...
نصف شهر رو نمیذارن تردد کنیم...
شما ساعت 9 شب از انقلاب وایسا ببین تاکسی هست؟؟؟
تا برسی به میدون انقلای هم خودش داستانیه....
به علی این عدل نیست... یه فکر درست کنین بجای محدود کردن مردم...
طرح ترافیک برای ساکنین این محدوده بسیار طرح بیخودی است و هیچ کمکی به جلوگیری از الودگی نمیکند. صبح زود قبل از 6 طرف با ماشینش میاید دم خانه ما اگر زمستان باشد برای استفاده از بخاری ماشین کار میکند اگر تابستان باشد برای کولر توی ماشین میخوابد تا اداره اش باز شود . کار کردن این مدلی منواکسید صددرصد به خانه ما میاورد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها