بازدید 4061

هشدارنامه کره شمالی درباره کمبود مواد غذایی

کد خبر: ۸۸۰۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 22 February 2019

دولت کره شمالی هشدار داد که این کشور در سال ۲۰۱۹ با بحران کمبود مواد غذایی روبرو می شود و از این رو، ناگزیر است که سهمیه غذایی شهروندان خود را به نصف کاهش دهد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، دولت کره شمالی در یک یادداشت دو صفحه ای که روز پنج شنبه به رؤیت خبرگزاری رویترز رسید، هشدار داد که این کشور در سال ۲۰۱۹ به دلیل بالا بودن دمای هوا، خشکسالی، جاری شدن سیل و تحریمهای سازمان ملل متحد با کمبود ۱.۴ میلیون تن مواد غذایی روبروست و ناچار است که جیره غذایی شهروندان خود را به نصف میزان پیشین کاهش دهد.

در این یادداشت دوصفحه ای آمده است: «دولت جمهوری دموکراتیک خلق کره از سازمان های بین المللی می خواهد تا به فوریت به وضعیت غذایی [کره شمالی] رسیدگی نمایند».

ارائه این یادداشت از سوی هیأت نمایندگی کره شمالی به سازمان ملل متحد در حالی صورت گرفت که «هانوی» پایتخت ویتنام هفته آینده میزبان دومین نشست رؤسای جمهور آمریکا و کره شمالی برای مذاکره بر سر خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره خواهد بود.

گفتنی است که واشنگتن از مقامات پیونگ یانگ خواسته است تا برنامه تسلیحات هسته ای خود را که تهدیدی علیه آمریکا (!) است، متوقف سازند. این در حالی است که کره شمالی در تلاش برای لغو تحریمها، پایان یافتن رسمی جنگ دو کره (۵۳-۱۹۵۰) و دریافت ضمانتهای امنیتی است.

در مقابل، شورای امنیت سازمان ملل متحد از سال ۲۰۰۶ به منظور جلوگیری از تأمین بودجه برنامه های هسته ای و موشک بالستیک پیونگ یانگ، به اتفاق آراء بر شدت تحریمها علیه کره شمالی افزوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی