بازدید 4111

تجهیز آتش‌نشانی‌ها به تجهیزات مقابله با شیمیایی

کد خبر: ۸۸۰۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 21 February 2019

معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: قرارداد مطالعات پدافند غیرعامل برای ۲۲ شهر امضاء شده که در آن مواردی همچون برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌پذیری، پایش تهدیدات و ارائه برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت برای مقابله با بحران‌ها و شناسایی مراکز خطرساز، مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا اسدالله کریمی در نشست معاونان عمرانی استانداری‌های کشور و شهرداران منتخب در بندرعباس اظهار کرد: پدافند غیرعامل موضوع بسیار مهمی است که هر روز بر اهمیت آن افزوده می‌شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند که مدیران کشوری باید احساس مسئولیت کنند و اگر اهمیت پدافند غیرعامل را درک نکنند و پدافند غیرعامل توسعه نیابد با مشکلات جبران ناپذیری رو به رو خواهیم شد، امروزه همه شهرها با تهدیدات متنوعی مواجه هستند و اگر آمادگی مدیریت تهدیدها را نداشته باشیم، در ارائه خدمات با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: در شهرها به جهت توسعه سریع و بی‌برنامه و استقرار کاربری‌های مختلف در کنار هم بدون توجه به اثرات آن، تهدیدات نوین به تهدیدات قبلی اضافه شده است که نمونه آن حمل ونقل مواد شیمیایی از داخل شهرهاست. علی رغم تمام مزایای فناوری های روز، اگر به تهدیدات توجه نشود معضلات زیادی را در پیش رو خواهیم داشت.

کریمی با بیان اینکه در تمام کشورها رویکرد توجه به نوع دفاع تغییر کرده و همه به سمت پدافند غیرعامل روی آورده‌اند، اظهار کرد: از سال ۸۲ با فرمان مقام معظم رهبری تشکیلات سازمان پدافند غیرعامل آغاز به کار کرد و با تصویب اساسنامه، سازمان شکل جدیدی به خود گرفت.

وی گفت: سازمان پدافند غیرعامل از سه سال قبل درصدد بود مفاهیم پدافند را به بدنه جامعه گسترش دهد، در این راستا ۵۰ شهر بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت که بیش از ۷۵ درصد جمعیت کشور در این شهرها زندگی می‌کنند، در اولویت قرار گرفته است که امیدوارم شناخت کلی از این شهرها داشته باشیم.

معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: قرارداد مطالعات پدافند غیرعامل برای ۲۲ شهر امضا شده که در آن مواردی همچون برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب پذیری، پایش تهدیدات و ارائه برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت برای مقابله با بحران‌ها و شناسایی مراکز خطرساز مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سال آینده سازمان پدافند غیرعامل با همکاری شهرداری ها درصدد است که با مشارکت سازمان همیاری شهرداری‌ها طرح انجام واکنش سریع به حوادث را در تمام شهرها اجرایی کند و البته شهرداری‌ها باید فضای مورد نیاز برای تخلیه جمعیت و مقابله با حوادث را شناسایی کرده باشند.

کریمی از تجهیز آتش نشانی‌ ۵۰ شهر کشور به تجهیزات مقابله با حوادث شیمیایی، پرتویی و میکروبی خبر داد و گفت: همه شهرداری‌ها باید ساختار پدافند غیرعامل را اجرایی کنند و پدافند غیرعامل در تمام طرح‌های عمرانی لحاظ شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر