بازدید 4796

شرط آلمان برای فروش تسلیحات به رژیم آل‌سعود

کد خبر: ۸۸۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳ 20 February 2019

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان چهارشنبه گفت که هر گونه تصمیمی برای فروش سلاح به عربستان بستگی به تحولات یمن دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، ماس در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: موضع دولت آلمان این است که در حال حاضر هیچ گونه سلاحی به عربستان تحویل داده نشود. تصمیم های آتی ما در این باره با تحولات یمن و اجرای توافقنامه صلح استکلهم در مورد یمن بستگی دارد.

آلمان در ماه نوامبر اعلام کرد که به دلیل قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد آل سعود در کنسولگری عربستان در استانبول، در آینده مجوزی برای ارسال سلاح به عربستان صادر نخواهد کرد.
آلمان فروش سلاح هایی را که پیشتر در مورد آنها توافق شده بود، قطع نکرده است اما از شرکت های تسلیحاتی خواسته است که فعلا سلاحی به عربستان نفرستند.

جنگ علیه یمن از ششم فروردین سال 1394 از سوی ائتلاف عربستان تاکنون بیش از 16 هزار کشته برجای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبرو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل در گزارشی، قحطی در این کشور را 'بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی' نامید. شمار زیادی از این کشته ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

پس از گذشت نزدیک به چهار سال از آغاز جنگ یمن، چهارمین دور مذاکرات صلح در این کشور، 15 آذرماه با میانجیگری نماینده ویژه سازمان ملل متحد در استکهلم سوئد برگزار شد.

نمایندگان جنبش انصارالله و دولت فراری یمن پس از یک هفته مذاکره، به توافق های مهمی از جمله عقب نشینی نیروهای نظامی دو طرف از بندر الحدیده ظرف 14 روز دست یافتند.

بازگشایی فرودگاه صنعا، پرداخت حقوق کارمندان و ارسال کمک‌ها از دیگر محورهای اصلی مذاکرات بود اما عربستان و دولت مستعفی یمن همچنان از اجرای توافقات یادشده سر باز می زنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر