بازدید 3446

طرح «فرونشست دشت ورامین» در جلسه دولت

کد خبر: ۸۷۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 20 February 2019

شهردار تهران موضوع فرونشست دشت ورامین را موضوعی فراتر از شهرداری دانست و از مطرح کردن این خطر در کنار تهران در جلسه هیات دولت خبرداد.

به گزارش «تابناک»، پیروز حناچی در گفت وگو با ایسنا، در مورد هشدار مدیر مرکز زلزله شناسی در مورد فرونشست دشت ورامین و تهدید شهر تهران با بیان اینکه این موضوعی حاکمیتی است، گفت: اگر علت نشست دشت ورامین برداشت از آب‌های زیرزمینی سفره تهران باشد، پیگیری این موضوع دیگر فقط در حد و توان شهرداری تهران نیست.

وی با بیان اینکه همیشه استفاده بی رویه از آبهای زیر زمینی یک خطر است چه در تهران و چه در دشت ورامین، گفت: دقت داشته باشید که این نشست با اینکه در کنار تهران است اما از محدوده قانونی تهران و حریم تهران خارج است و از آنجایی که طبق قانون ما تنها حوزه دخالتمان تهران و حریم آن است، نیازمند اقدامات فرا سازمانی هستیم.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا مشکل فرونشست دشت ورامین که در نزدیکی پایتخت در حال رخداد است و پایتخت را تهدید می کند، را در جلسه هیات دولت مطرح می کنید تا بررسی‌های لازم صورت گیرد گفت: حتما در دولت این مسئله را مطرح می کنم.

به گزارش ایسنا، پیش از این دکتر علی بیت‌اللهی مدیر مرکز زلزله‌شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه مراکز جمعیتی نظیر "کهریزک"،"شورآباد" در زون فرونشست جنوب و جنوب غرب تهران قرار دارند، اعلام کرد که در اراضی جنوب ورامین و در حوالی روستای "معین‌آباد" در حالی با پدیده فرونشست مواجه هستیم که خطوط راه‌آهن و ۳ خط بزرگ فشار قوی در این منطقه در معرض مخاطرات این رخداد قرار دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس