بازدید 3496

ترامپ: برای خلع سلاح کره شمالی عجله‌ای ندارم!

کد خبر: ۸۷۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷ 20 February 2019

رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه ضمن درخواست از کره شمالی برای پایان دادن به برنامه هسته ای خود، به صراحت اظهار داشت که برای خلع سلاح کامل هسته ای پیونگ یانگ هیچگونه برنامه عاجلی درنظر ندارد!

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در سخنان خود از دولت کره شمالی خواست تا به برنامه هسته ای خود پایان دهد؛ اما تأکید کرد که برای تحقق این خلع سلاح، هیچ عجله ای نداشته و برنامه زمانی عاجلی نیز برای خلع سلاح کامل هسته ای پیونگ یانگ درنظر ندارد!

ترامپ روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت که تحریمها علیه این کشور آسیایی همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند و خاطرنشان کرد که پیونگ یانگ به تازگی هیچگونه آزمایش هسته ای یا موشکی انجام نداده است.

وی در این باره گفت: «من عجله ای ندارم. هیچ آزمایشی [هسته ای یا موشکی] انجام نشده است و تا زمانی که آزمایشی صورت نگیرد، من عجله ای ندارم. اگر آزمایش انجام شود، آن یک موضوع دیگر است».

رئیس جمهور ترامپ در ادامه افزود: «من فقط می خواهم شاهد خلع سلاح کامل هسته ای کره شمالی باشم».

گفتنی است که اوایل روز سه شنبه ترامپ با «مون جائه این» همتای کره جنوبی خود در مورد نشست آتی خود با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی صحبت کرد و قصد دارد فردا نیز (چهارشنبه) با «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن گفتگو کند.

مون در تماس با ترامپ گفت که در صورت تسریع روند خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ، دولت کره جنوبی خواهان آغاز مشارکت اقتصادی با پیونگ یانگ است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر