بازدید 5042

چین سفیر اسپانیا را احضار کرد

کد خبر: ۸۷۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴ 19 February 2019

در پی بسته شدن حساب های شماری از شهروندان چینی در اسپانیا، چین سفیر مادرید در پکن را احضار کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا تارنمای 'یی سی چین' روز سه شنبه گزارش کرد؛ 'چن شیونگ فونگ' معاون اداره امور کنسولی وزارت خارجه چین می گوید اطلاعات دریافتی نشان می دهد برخی محافل بانکی برای شهروندان چینی مشکل ایجاد کرده اند.

او خاطر نشان کرد این اقدام اسپانیا اصلا برازنده روابط دو کشور نیست و این کشور باید هر چه زودتر مساله را حل و فصل کند. وی به فرستاده اسپانیا که در این گزارش به نام و سمت او اشاره ای نشده است، گفت: در یکی از بانک های اسپانیا حساب شماری از شهروندان چینی و دانشجویان این کشور و حتی اسپانیایی های چینی تبار بسته شده است.

این دیپلمات چینی تصریح کرد: هیچ دلیلی از سوی مسئولان بانک اسپانیایی در این خصوص اعلام نشده و این باعث سردرگمی شهروندان چینی و دانشجویان این کشور شده است. در همین حال گزارش حاکی است که سفارت چین در مادرید در حال رایزنی با مسئولان این کشور است تا هر چه زودتر دلیل این موضوع روشن شود و از حق اموال شهروندان چینی در آن کشور حراست شود.

گزارش می افزاید: سفارت از نهادهای ذی ربط در اسپانیا خواسته است تبعیض علیه شهروندان چینی را کنار بگذارند و با آنها مانند دیگر شهروندان برخورد کند و اجازه ندهد این مساله روابط دو کشور را مخدوش کند. فرستاده اسپانیا در این ملاقات گفته است: این موضوع را به اطلاع دولت متبوع خود رسانده و آنها گفته اند بسرعت به این مساله رسیدگی خواهند کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی