بازدید 8341

یک زن در راس پارلمان کردستان عراق قرار گرفت

کد خبر: ۸۷۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 19 February 2019

در سایه ادامه اختلافات میان دو قطب اصلی سیاسی اقلیم کردستان پس از گذشت حدود چهار ماه از انتخابات پارلمانی این اقلیم، پارلمان کردستان نامزد حزب دموکرات کردستان را به عنوان رئیس موقت خود برگزید.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در نخستین جلسه پارلمان کردستان در جریان رای‌گیری محرمانه با اکثریت ۶۲ رای والا فرید، نامزد حزب دموکرات کردستان به عنوان رئیس موقت پارلمان انتخاب شد، این نخستین بار است که یک زن برای این سمت انتخاب می‌شود.

هیمن هورامی، رئیس فراکسیون حزب دموکرات به خبرنگاران گفت: پست ریاست پارلمان سهم اتحادیه میهنی کردستان است اما به خاطر اینکه با این حزب توافقی صورت نگرفته، فرید را موقتاً نامزد این سمت کرده‌ایم. به محض دستیابی به حل و فصلی با حزب اتحادیه میهنی نامزد خود را از ریاست پارلمان خارج خواهیم کرد.

جلسه پارلمان کردستان در حالی تشکیل شد که حزب اتحادیه میهنی کردستان آن را تحریم و خواستار مهلتی بیشتر برای دستیابی به توافقی به ویژه درباره وضعیت استان کرکوک با رقیب سیاسی خود شد.

لطیف شیخ عمر، سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان در نشست خبری در سلیمانیه گفت: در صورتی که بندهای مربوط به وضعیت کرکوک اجرایی شوند و این استان جزو سهم اتحادیه میهنی قرار بگیرد این اتحادیه در جلسه پارلمان و روند تشکیل دولت مشارکت خواهد کرد.

حزب بارزانی در انتخابات پارلمان اقلیم که ۳۰ سپتامبر برگزار شد با اخذ ۴۵ کرسی از مجموع ۱۱۱ کرسی نمایندگان کرد مرتبه نخست را به خود اختصاص داد و اتحادیه میهنی کردستان، رقیب دیرینه او نیز با اخذ ۲۱ کرسی در مرتبه دوم قرار گرفت. روابط میان این دو حزب از زمان پافشاری بارزانی بر برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ تیره شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان