بازدید 2188

موتورسیکلت سواران در ۶۳ درصد تصادفات مقصر هستند

کد خبر: ۸۷۹۶۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ 19 February 2019

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: عامل اصلی فوت رانندگان موتورسیکلت ضربه وارد شده به سر است.

به گزارش مهر، سرهنگ احسان مومنی در مورد تشریح تصادفات منجر به فوت شهر تهران در ۱۰ ماهه سال ۹۷ اظهار کرد: ۳۸ درصد متوفیان حوادث رانندگی مربوط به موتورسیکلت سواران است که با بررسی و آنالیز تصادفات به وقوع پیوستهT ۳۳ درصد رانندگان موتورسیکلت فوتی دارای سن بین ۱۸ تا ۲۸ سال بودند و در ۶۳ درصد تصادفات به عنوان مقصر حادثه بوده‌اند.

مومنی در راستای کاهش تصادفات به موتورسیکلت سواران توصیه کرد: با توجه به اینکه ۸۷ درصد موارد فوتی رانندگان موتورسیکلت در اثر ضربه وارد شده به سر است، حتما از کلاه ایمنی در هنگام رانندگی استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین موتورسیکلت سواران ترجیحا در محورهای بزرگراهی که سرعت وسایل نقلیه زیاد است، حتی المقدور تردد نکنند، این توصیه از این جهت است که ۵۳ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در محورهای بزرگراهی شهر تهران به وقوع پیوسته است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران تصریح کرد: رانندگان در هنگام رانندگی کاملا به جلو توجه داشته باشند و از اقداماتی که باعث حواس پرتی آنها می‌شود مانند استفاده از موبایل، استعمال دخانیات، خوردن و آشامیدن و ... خودداری کنند.

مومنی اضافه کرد: بهتر است چراغ جلو موتورسیکلت علاوه بر شب در ساعات روز نیز به منظور دید بهتر موتورسوار روشن باشد، حرکات مارپیچ و تغییر مسیر ناگهانی را به هیچ وجه انجام ندهند، از جابجایی بارهای حجیم که باعث به هم خوردن تعادل راننده می شود خودداری کنند.

وی در پایان گفت: موتورسواران در هنگام روشن شدن چراغ قرمز تقاطع پشت خط ایست توقف کامل کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر