بازدید 2021

اجلاس ویزگراد به میزبانی اسراییل کلا لغو شد

در پی افزایش تنش‌ها میان لهستان و اسراییل، اجلاس ویزگراد که قرار بود در شهر اشغالی قدس برگزار شود، لغو شد.
کد خبر: ۸۷۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳ 18 February 2019

در پی افزایش تنش‌ها میان لهستان و اسراییل، اجلاس ویزگراد که قرار بود در شهر اشغالی قدس برگزار شود، لغو شد.

به گزارش ایسنا، آندری بابیش، نخست وزیر چک در جمع خبرنگاران اعلام کرد که این اجلاس که قرار بود روز پنج شنبه در اراضی اشغالی برگزار شود، لغو شد.

در ابتدا قرار بود نخست‌وزیر لهستان در کنار رهبران کشورهای اروپای مرکزی، چک، مجارستان و اسلوونی در نشست گروه موسوم به «ویزگراد» در قدس شرکت کند.

اما چند روز گذشته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پایان نشست ورشو و در حضور خبرنگاران، لهستانی‌ها را "همدست نازی‌ها" در هولوکاست و قتل عام یهودیان معرفی کرد و دولت میزبان و به مردم لهستان در کشور خودشان توهین کرد.

نخست‌وزیر لهستان به نشانه ناخشنودی از اظهارات پی در پی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص «همدستی لهستانی‌ها با نازی‌ها»، سفر خود را به اراضی اشغالی لغو کرد.

پس از لغو سفر نخست‌وزیر لهستان، ورشو اعلام کرد که یاتسک کاپوتوویچ، وزیر خارجه را به نشست گروه ویزگراد در اراضی اشغالی می‌فرستد.

این نخستین بار بود که کنفرانس گروه ویزگراد در خارج از حوزه اروپای مرکزی برگزار می‌شد و قرار بود که بازتابی از نزدیکی مناسبات میان دولت‌های اروپای مرکزی با اسرائیل در دوره اخیر باشد.

با وجود نشانه‌های عملی ناخشنودی دولت لهستان از سخنان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نتانیاهو دیدگاه‌های خود را مرتب تکرار کرده است.

وزارت خارجه لهستان آنا ازری، سفیر اسرائیل را برای اعلام مراتب اعتراض خود نسبت به سخنان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی احضار کرد.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در واکنش به احضار سفیر این رژیم از سوی لهستان به خاطر اظهارات بنیامین نتانیاهو درباره ملت لهستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که روزنامه «اورشلیم پست» در انتقال اظهارات وی دچار "اشتباه" شده و این خبر را تصحیح کرده است.

در این بیانیه آمده است که نتانیاهو در اظهارات خود درباره سوالی در مورد همکاری لهستانی‌ها با نازی‌ها هیچ‌گونه اتهام پوشیده‌ای را مطرح نکرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل