بازدید 5463

ده جاذبه دیدنی تایلند

کد خبر: ۸۷۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶ 18 February 2019

تایلند؛ کشور دوستی‌ها، سرگرمی‌ها، فرهنگ و تاریخ. کشوری که خود را با رنگی طلایی از معابد پر زرق و برق و لبخندی دلنشین از سواحل استوایی‌اش آراسته و با زیبایی هر چه تمام‌تر به انتظار گردشگرانش نشسته است. امروزه، علاقه به خرید بلیط هواپیما تایلند نه فقط بین ایرانیان بلکه بین مردم سرتاسر جهان به وفور دیده می‌شود. از این رو، به نظر می‌رسد که قبل از خرید بلیط هواپیما تایلند، مطالعه مطلبی دقیق و جزئیاتی در مورد این کشور کاملا مثمر ثمر واقع شود. به همین جهت، ما مطلبی تحت عنوان راهنمای سفر تایلند برای شما در نظر گرفتیم تا با مطالعه آن حین خرید اینترنتی بلیط هواپیما تایلند اطلاعات مفیدی به دست آورید و با علم و آگاهی بالایی به سفر بپردازید.

جغرافیای تایلند

کشور تایلند در قسمتی مرکزی منطقه‌ای قرار گرفته که با نام جنوب شرق آسیا شناخته می‌شود. این کشور دارای اکوسیستم‌های متفاوتی متشکل از مناطق تپه‌ای مرز شمالی، شالیزارهای برنج دشت‌های مرکزی، فلاتی وسیع و سواحل ناهموار است. فاصله شمال تا جنوبی تایلند 1650 کیلومتر و فاصله شرق تا غرب آن 780 کیلومتر است. ضمنا، تایلند دارای مرز مشترک با کشورهای میانمار، لائوس، کامبوج، مالزی بوده و از غرب به دریای آندامان متصل است.

آب‌وهوا و اقلیم تایلند

اقلیم کلی تایلند را می‌توان موسمی گرمسیری توصیف کرد. بنابراین بلیط هواپیما تایلند مناسب کسانی است که عاشق آب‌وهوای گرم و مرطوب هستند. در این کشور معمولا میزان قابل توجهی از پدیده‌های آب‌وهوایی به تابش خورشید، بارندگی و رطوبت خلاصه می‌شود. در تایلند سه فصل مختلف وجود دارد. فصل اول که با نام فصل گرما شناخته می‌شود از اوایل فروردین تا اواخر اردیبهشت است. فصل بارانی که دومین فصل آنهاست از ماه خرداد تا مهر را به خود اختصاص می‌دهد. فصل سوم یا فصل سرما هم از اوایل آبان تا اواسط اسفند است.

بهترین زمان سفر به تایلند

از نظر بسیاری از گردشگران، بهترین زمان برای این کار بین ماه‌های آبان و اوایل فروردین است. چراکه در این زمان می‌توان بیشترین لذت را از سواحل بی‌نظیر تایلند برد. البته جالب است بدانید که زمان عنوان‌شده بهترین زمان برای آن دست از گردشگرانی است که با خرید بلیط هواپیما تایلند قصد شرکت در فستیوال‌های متعدد این کشور را دارند. ضمنا، اگر قصد گذراندن مسافرتی آرام و بی سر و صدا داشتید بهتر است بین ماه‌های خرداد تا اواسط تیر و شهریور تا اواسط مهر را برای سفر به تایلند انتخاب کنید.

ده جاذبه دیدنی تایلند

ده جاذبه که هیچ صدها و حتی هزاران جاذبه دیدنی در تایلند می‌توان نام برد. جاذبه‌هایی که هر کدام می‌توانند ساعت‌ها شما مشغول زیبایی و شکوه خود کنند. به هر حال سختی انتخاب فقط ده جاذبه را به جان می‌خریم. جزئیات کامل جاذبه‌ها و شهرهای تایلند را در بلاگ سفرستان با عنوان راهنمای سفر تایلند مطالعه کنید.

- ساحل ریلی

- جزیره کو فی فی

- قصر بزرگ بانکوک

- پارک ملی خائو یای

- شهر قدیمی سوخوتای

- شهر تاریخی آیوتا

- معبد دوی سوتپ

- بازارهای شناور

- خلیج فانگ نگا

- معبد وات آرون

بهترین شهرهای توریستی تایلند

بانکوک

بانکوک نه‌تنها در تایلند بلکه در کل قاره آسیا محبوب گردشگران است. این شهر واقعا لایق این است که پایتخت کشور زیبایی همچون تایلند باشند. شهری که آن را به بشقابی پر از طعم‌های مختلف تشبیه می‌کنند. بشقابی که در آن ترش و شیرین، سیاه و سفید و غریبه و آشنا کنار هم قرار گرفته‌اند. بانکوک از همه لحاظ می‌تواند شما را سرگرم کند. چه از لحاظ تاریخی، چه از لحاظ تفریحی و چه از هر حیث دیگری.

چیانگ مای

شیرجه زدن در دریایی از زیبایی‌های طبیعی را فقط در شهر چیانگ مای این کشور می‌توان تجربه کرد. چیانگ مای ساخته شده تا به مهمانان خود آرامش و تمدد خیال تزریق کند. اگر گذرتان به چیانگ مای بیفتد، چنان ارتباط قلبی و عمیقی بین شما و فضای بکر طبیعت برقرار می‌شود که دیگر نمی‌توانید این ارتباط را بگسلید و به خانه خود بازگردید.

پوکت

آنجا که رنگین‌کمانی از امواج در تلاش برای پنهان کردن ماهی‌های داخل آب، خود را به سواحل سفید و طلایی می‌کوبند پوکت نام دارد. سرزمینی که گویی آن را از رویاهای پرنسسی زیبا الهام گرفته‌اند. پوکت بزرگترین جزیره تایلند و میراث‌دار تمام زیبایی‌های توصیف‌ناپذیر این کشور است.

کرابی

کرابی برای هر مهمان خود شگفتی خاصی در نظر می‌گیرد. کافیست قصد سفر به کرابی را داشته باشید تا سواحل و جزایر شگفت‌انگیز این شهر شما را محو تماشای خود کنند. پیشنهاد ما این است که در کرابی ویلایی لوکس اجاره کنید تا مسافرت شما شبیه به لحظاتی باشد که در رویاهایتان سیر می‌کردید. ضمنا، از تماشای معابد شهر کرابی هم به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی غافل نشوید.

کانچانابوری

فقط با دو و نیم تا سه ساعت قطارسواری از بانکوک می‌توان خود را به شهر کانچانابوری و زیبایی‌های شگفت‌انگیز آن رساند. این شهر که بیشتر به خاطر پل معروفش بر روی رودخانه کوای شهرت یافته، دارای پارک‌های سرسبز و تماشایی و سایت‌های فرهنگی پرشماری است. در کل می‌توان، کانچانابوری را گزینه‌ای ایده‌آل برای سپری کردن لحظات دنج و به دور از دغدغه و هیاهو دانست.

ویزای تایلند

اخذ ویزای تایلند به دلیل فعالیت سفارت این کشور در ایران، بسیار راحت‌ به نظر می‌رسد. اتفاقا یکی از دلایل محبوبیت بلیط هواپیما تایلند هم همین موضوع است. این سفارت که در بهارستان تهران واقع شده، با قوانینی همچون حضور الزامی فرد متقاضی در ایران هنگام درخواست ویزا، غیرقابل عودت بودن هزینه پرداخت‌شده برای ویزا و امکان اخذ ویزای توریستی توسط آژانس‌های مسافرتی فعالیت می‌کند. برای ارتباط آسان با سفارت و کسب آخرین اطلاعات در مورد ویزای تایلند می‌توان با شماره کارشناسان سفرستان 96621777 تماس برقرار کرد و در این زمینه استعلام لازم را بگیرید.

محبوب‌ترین غذاهای تایلند

غذاهای تایلندی یکی بهتر از دیگری و با طعم‌های بسیار لذیذی هر گردشگری را عاشق خود می‌کنند. در بین همه آنها، توم یوم گونگ یا به عبارت دقیق‌تر، سوپ تند میگو واقعا طعمی جادویی دارد. همچنین سالاد سوم توم یا همان سالاد تند سبز، مرغ در سوپ نارگیل، گانگ دانگ یا همان کاری سرخ و برنج سرخ‌شده هم هر یک به نوبه خود شگفتی شما را رقم خواهند زد.

جشن‌ها و روزهای تعطیل تایلند

سونگکران یا همان جشن آب که متعلق به سال نو میلادی است، یکی از جشن‌های مهم کشور تایلند می‌باشد که از روز 13 آوریل شروع شده و تا روز 15 ادامه می‌یابد. اگر فرصت خرید بلیط هواپیما تایلند و شرکت در این جشن را داشتید، به هیچ وجه آن را از دست ندهید. همچنین لوی کراتونگ یا جشن ماه هم دیگر جشن جذابی است که معمولا در یکی از روزهای ماه نوامبر برگزار می‌شود. روزی که مصادف با کامل شدن ماه در تقویم قمری تایلند باشد. لازم به ذکر است که در این کشور پنجم می ‌به عنوان روز تاجگذاری و 12 آگوست به عنوان روز ملکه از مهم‌تر تعطیلات تایلندی‌ها هستند.

سوغاتی‌های تایلند

سوغاتی‌های رنگارنگ این کشور نظیر محصولات ابریشمی تایلندی، ادویه‌جات، محصولات بهداشتی، محصولات روغن نارگیل، صنایع دستی متنوع و چشم‌نواز، انواع اسنک‌ها، طلا و نقره‌جات، لوازم آنتیک و لباس‌های ورزشی متنوع فقط گوشه‌ای از گزینه‌های مختلفی هستند که هنگام خرید بلیط هواپیما تایلند، به عنوان سوغاتی در دسترس شما قرار خواهند گرفت.

پیشنهاد سفرستان به شما

تایلند که با لقب سرزمین لبخندها نیز شناخته می‌شود، جواهری است که در جنوب شرقی آسیا می‌درخشد. خرید بلیط هواپیما تایلند تحت هر شرایطی می‌تواند لذت‌بخش باشد اما اگر بخواهید بالاترین میزان لذت، نشاط و شادابی را در سفر به تایلند تجربه کنید، حتما باید این در این سفر یار و همراهی به نام سفرستان داشته باشید. اعتماد به سفرستان در خرید بلیط هواپیما تایلند مساوی با اطمینان از راحتی سفر به این کشور است. چراکه با سفرستان، از تهیه بلیط هواپیما تایلند گرفته تا رزرو هتل و سایر موارد مربوط به سفر، همگی در اسرع وقت و به آسان‌ترین شکل ممکن انجام می‌شوند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها