بازدید 4510

عرضه بنزین در بازارچه‌های‌مرزی به‌قیمت بورس انرژی

کد خبر: ۸۷۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ 17 February 2019

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند در مناطق و بازارچه‌های مرزی حامل‌های انرژی را جهت صادرات به‌قیمت کشورهای همجوار یا به‌قیمت بورس انرژی عرضه نماید.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، 28 بهمن) قوه مقننه و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، بند الحاقی 3 به تبصره یک این لایحه را با اکثریت آرا تصویب کردند.

در بند الحاقی 3 تبصره 1 این لایحه آمده است: دولت مکلف است در مناطق و بازارچه‌های مرزی، حامل‌های انرژی را جهت صادرات به‌قیمت کشورهای همجوار یا به‌قیمت بورس انرژی عرضه نماید، عرضه حامل‌های انرژی به مردم ساکن در مناطق مرزی طبق قوانین و مقررات جاری خواهد بود. درآمد حاصله پس از کسر سهم‌های قانونی دستگاه‌های مربوطه، به حساب درآمد عمومی موضوع ردیف 210114 نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

همچنین نمایندگان بند الحاقی 5 به تبصره یک را با اکثریت آرا مصوب کردند که طبق این بند الحاقی به دولت اجازه داده شد پس از گردش خزانه و پس از کسر سهم صندوق توسعه ملی تا مبلغ چهارصد هزار میلیارد (400.000.000.000.000) ریال، از خالص بدهی‌های قطعی خود به اشخاص حقیقی، حقوقی، تعاونی و خصوصی که در چارچوب مقررات مربوط تا پایان سال 1397 ایجاد شده و همچنین اجرای تکالیف این قانون را از محل تحویل نفت خام به این اشخاص براساس قیمت بورس انرژی یا قیمت منطقه‌ای تسویه نماید. مقدار نفت خام تحویلی، مازاد بر سقف تعیین‌شده در بند (ب) این تبصره است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان