بازدید 8554

تسهیل فضای کسب و کار، بازار ارز را به تعادل می‌رساند

در روز‌های گذشته، بهای ارز بار دیگر در بازار دچار نوسان شد، به گونه‌ای که هفته پیش، بهای دلار از مرز ۱۲ هزار تومان نیز گذشت. با این حال، بانک مرکزی و رئیس کل این بانک اعلام کرد، دولت برنامه‌هایی دارد که به زودی با اجرای آن قیمت‌ها را در بازار خواهد شکست.
کد خبر: ۸۷۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳ 16 February 2019

قیمت ارز با وعده پایین نمی‌آید/ تسهیل فضای کسب و کار، بازار ارز را به تعادل می‌رسانددر روز‌های گذشته، بهای ارز بار دیگر در بازار دچار نوسان شد، به گونه‌ای که هفته پیش، بهای دلار از مرز ۱۲ هزار تومان نیز گذشت. با این حال، بانک مرکزی و رئیس کل این بانک اعلام کرد، دولت برنامه‌هایی دارد که به زودی با اجرای آن قیمت‌ها را در بازار خواهد شکست.

به گزارش «تابناک»؛ نوسان قیمت ارز در پایان سال، تقریبا یک اپیدمی پذیرفته شده است و همه ساله در ماه آخر سال دچار تنش‌هایی می‌شود، ولی امسال با توجه به میزان نوسان شدید در ماه‌های قبل و کاهش نسبی قیمت ها، بازار انتظار نوسان پایان سال را نداشت، ولی بر خلاف پیش بینی‌ها دلار بار دیگر قد کشید.

برخی مسئولان دلیل این افزایش‌ها را مرتبط به آغاز سفر‌های نوروزی مردم به کشور‌های اطراف می‌دانند. البته برخی نیز همچنان دلایل سیاسی را ملاک این افزایش‌ها می‌دانند؛ اما آنچه مسلم است، اینکه هر گونه نوسان در این بازار تأثیر خود را در بازار‌های دیگر نشان می‌دهد و این نگرانی وجود دارد که بار دیگر شاهد افزایش قیمت‌ها در شب سال نو باشیم.

البته چند وقتی است که وعده کاهش قیمت ارز از سوی مسئولان بانک مرکزی داده شده است و مدام برخی نمایندگان مجلس به این موضوع اشاره کرده اند. حدود یک ماه پیش بود که محمدرضا پور ابراهیمی گفته بود، دلار به زیر ۱۰ هزار تومان خواهد رسید و تأکید کرده بود، بانک مرکزی با سیاست‌هایی که در پیش می‌گیرد، می‌تواند تا پایان سال قیمت ارز را به زیر ۱۰ هزار تومان برساند.

با این حال، هنوز هیچ اتفاقی در حوزه پولی و مالی کشور رخ نداده و قیمت‌ها همچنان مانند سابق است. با این حال، رئیس کل بانک مرکزی باز هم وعده داده است که قیمت ارز در بازار کاهش پیدا خواهد کرد.

در همین زمینه، بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه بانک مرکزی برنامه‌هایی برای کاهش قیمت ارز دارد، گفت: این موضوع که بانک مرکزی بخواهد قیمت ارز را کاهش دهد، در عمل اتفاق نمی‌افتد، مگر اینکه ساز و کار‌های بازار تنظیم، صادرات رونق و فضای کسب و کار تسهیل شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اگر فضای کسب و کار تسهیل شود، قیمت ارز بیش از ۸ تا ۹ هزار تومان نخواهد بود، افزود: در حال حاضر سازوکار مناسب در بازار و تسهیل فضای کسب و کار وجود ندارد؛ بنابراین، هم اکنون باید فضا و شرایط جهت اینکه افراد مختلف از جمله تجار و تولید کننده بتوانند در کشور سرمایه‌گذاری کنند، تسهیل شود.

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی می‌تواند با اقدامات خود فضای کسب و کار را تسهیل کند، ادامه داد: بانک مرکزی چاره‌ای جز تسهیل فضای کسب و کار ندارد، چون امروز شرایط بازار رقابتی بوده و هر که در بازار توانمندی بیشتری داشته و بتواند خود را بیشتر با بازار همراه کند، توفیقات بیشتری نصیبش می‌شود.

نعمتی اظهار داشت: بسیاری از سرمایه‌گذاران و افرادی که در حوزه اقتصادی توانمند هستند، با دست انداز‌های متعددی رو به رو می‌شوند و متأسفانه فضا در اختیار تولید کننده و کسبه قرار نمی‌گیرد تا فضای کسب و کار رونق گیرد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با تسهیل فضای کسب و کار بازار ارز خود را به تعادل می‌رساند، تصریح کرد: با اقدامات دستوری، بازار ارز به ثبات لازم نمی‌رسد و سخت به ثبات دست خواهد یافت؛ بنابراین، باید فضای کسب و کار را تسهیل و صادرات را رونق داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۳
مشکل اصلی این مملکت وجود مدیران ناپاک و پاکان غیر مدیر در راس امور است. تعهد و تخصص دو عنصر مفقود در مدیریت
شما میگویید صادرات را باید رونق بخشید. خیلی خوب، اما چگونه پول حاصل از صادرات را به ایران برگردانیم؟
فرض کن الان 50 عدد فرش دست باف بنده صادر کنم به خارج، روال معمول اینست که شما یا از طریق LC و گشایش اعتبار طرف خارجی، و یا از طریق حواله بین المللی از بانک خارجی به بانک داخلی این پول صادراتی را دریافت کنید. اما کدام بانک ما میتواند حواله دریافت کند؟

حتی بانک چینی و روسی هم به ایران حواله نمیکنند. آقا جان بروید بپرسید ، از صادرکننده بپرسید، شما خبرنگارید، تحقیق کنید روال صادراتی چه دردسر هایی داره، بعد آقایان نشسته اند در اتاقشان دستور میدهند که باید صادرات غیر نفتی را زیاد کنیم!!! خب بفرما صادر کن
مطمئن باشید که بانک مرکزی برای کنترل قیمت ارز هیچ برنامه و هیچ امکانی جز تزریق ارز به بازار ندارد ، مخصوصا در شرایط فعلی که تحریم ها میره که به اوج خودش برسه
این روزها هیچ چیزی مثل خودروهای داخلی جهش قیمت نداشته و جالبه در سکوت کامل خبری قرار گرفته و هیچکس پوشش خبری نمیده
خدا پدرت را بیامرزد . باید بانک مرکزی در کمک کسب و کار باشد نه اینکه دلار به بازار بدهد و به شناسنامه و شماره تلفن بدهد و یا نیروی بگیرو ببند. باید به تولید کنندگان و واردات و صادرات کمک کند.اگر این همه دللار که به بازار داده بود به تولید کنندگان و مواد اولیه داده بود از کمبود رنج نمی بردیم . بخدا ما کارگاه تراشکاری داریم و همه افرادم بیکار و کار گیرمان نمی اید .حاضریم مجانی برای یکسال تاینده تولید و پول بگیرم ولی مواد و مصزف نیست ...از ترکیه یاد بگیرد ازادکرد
ماشالا مسئولین همشون کاسبن بعد مردم رو هم مثل خودشون میبینن یک ساله دارم میدومم برای پروانه کسب کافی نت توی مشهد ؛ باید سی سالت باشه متعهل باشی و ... مجبور شدم به اسم خواهرم بگیریم که به خاطر همونم با همسرش ناراحتی پیش اومد ؛ در حالی که یک سال دیگه من بشه سی سالم باید تمام اون بدبختیا و خرجارو دوباره بکشم
آیا آقایون به فکر فضای کسب و کارن ؟
والله نیستن
تا این دولت تمام نشده ، وضع همین است و بس ( علی ترکت ا...)
با این مالیات ها نمیشه کار کرد
برای ثبت شرکت پیمانکاری ساختمانی ، اکنون افراد موسس شرکت باید تشخیص هویت ،و عدم سؤ پیشینه بگیرند ؟ با این وضعیت چگونه میتوان رونق کسب کار را ایجاد نمود؟ وقتیکه دهها چالش برای ایجاد کسب ،و کار میتراشند ؟، تعجب است که برای ثبت شرکت ساختمانی اینهمه سختگیری میشود اما دهها موسسهٔ مالی ،و اعتباری بدون مجوز سالها فعالیت کرده ،و میکنند ؟ ، یقین بدانید که به تعداد دستگاهها ،و افراد ناظر فساد ایجاد میگردد ؟
متاسفانه اکثربرنامه های اقتصادی جلوی رونق کسب وکاررامیگیردبدلیل سنگ اندازیهای متعددمثلاوقتی کسب وکاررونقی نداردمالیاتهاراآنچنان بالامیبرندکه مثلا مثل فلان کشورغربی شودغافل ازاینکه همان کشورغربی وقتی بیکاری زیادشودوکسب وکارکم رونق اولین کاری که میکندپائین آوردن مالیاتهااست دراینجابرعکس فشاربیشتربمردم میآوردنتیجه آن میشودکه کارآفرینان که معمولا هوشی بالاترازبعضی ازمدیران محترم اقتصادیمان دارندفعالیت اقتصادی خودرابه اصطلاح زیرزمینی کنندوهم بیکاری بیشتر وهم تورم بالاترمیرود، بدون رودربایستی گرانی پدرمردم رادرآورده شهرداری عوارضهارابالا میبرد دولت محترم مالیاتهارا حال شمابگوئید کدام سرمایه داری سرمایه خودرادرجهت تولیدکارواشتغال بکارمیاندازد؟ مشکل مااینستکه همه کارهایمان شده تقلید غلط ازغریبه ها
یکی از بهترین قانون هایی که باید توی ایران تصویب بشه اینه که وعده مسئولین توی سیستم ثبت بشه، مدت زمان لازم برای وعده هم ثبت بشه. اگر نتونست به وعده اش عمل کنه، به خیانت به کشور متهم بشه. و حتما مجازات بشه.
مثل همین وعده هایی که تو این خبر دادن.
البته تو ایران اینجوریه که میگن نذاشتن یا نشد یا خیلی راحت عوض میشن یا دوه شون تموم میشه و ...
مسئله دیگه اینه که این تسهیل فضای کسب و کار چیه؟ من میخوام گواهی نانو بگیرم، تا الان حدود 1 میلیون خرج کردم، جوابمو نمیدن. میگن باید بیایم از کارخونه ات بازدید کنیم!
من اگر پول داشتم کارخونه بزنم که لنگ شماها نبودم، اولا کارخونه رو توی چین میساختم، دوما گواهی و استاندارداشو از یه کشور اروپایی میگرفتم.
بطور سربسته بهم گفتن امتیازشو بفروش به کسی که بهت معرفی میکنیم.
شما را به خدا دولت هیچ کاری نکند والا وضع خرابتر خواهد شد
چه کسی با رویارویی مالیات، بیمه، شهرداری، بهداشت ،استاندارد، مجوز های دولتی و صنفی ،ثبت شرکتها و........ جرات سرمایه گذاری دارد ،سرانجام هم کالایش تبدیل به چک برگشتی شود و در مجاکم دادگستری رفت و آمد کند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار