بازدید 4967

دیدار «پمپئو» و «موگرینی» پس از ادعاهای «پنس»

کد خبر: ۸۷۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۰ 16 February 2019

متعاقب اتهام زنی ها معاون رئیس جمهوری آمریکا علیه اروپا مبنی بر تضعیف رژیم تحریمهای واشنگتن علیه تهران، وزیر خارجه آمریکا با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیرامون تعارضات جهانی گفتگو کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، پس از آنکه «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه در نشست ضد ایرانی ورشو، متحدان اروپایی واشنگتن از جمله کشورهای فرانسه، آلمان، انگلیس و اتحادیه اروپا را به تلاش برای تضعیف رژیم تحریمهای آمریکا علیه تهران متهم ساخت، «مایک پمپئو» با «فدریکا موگرینی» دیدار و پیرامون تعارضات جهانی با وی گفتگو کرد.

یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا که در جریان این دیدار قرار داشت، گفت که «در گفتگوی این دو مقام موضوع ایران در بحث مربوط به خاورمیانه مطرح شد، اما به طور ویژه در مورد ایران بحث و گفتگویی صورت نگرفت».

به گفته این مقام اروپایی، موگرینی و پمپئو همچنین در مورد کاربرد احتمالی تحریمها علیه روسیه پس از توقیف کشتی های اوکراین و زندانی شدن ۲۴ ملوان اوکراینی در نزدیک دریای آزوف با یکدیگر تبادل نظر کردند.

این مقام اروپایی همچنین از گفتگوی دو طرف پیرامون بحران کنونی در ونزوئلا، مناقشه در سوریه، تلاشها برای برقراری صلح در افغانستان و نشست آتی کره شمالی خبر داد.

گفتنی است که هنوز جزئیاتی از این دیدار منتشر نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار