بازدید 4639

مذاکرات تجاری چین و آمریکا برگزار شد

دور نخست مذاکرات بلند پایه چین و آمریکا برای رسیدن به توافق تجاری پیش از پایان مهلت آتش بس جنگ تجاری تا اول مارس، روز پنجشنبه در پکن برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۵ 15 February 2019

به گزارش ایرنا خبرگزاری شینهوا گزارش کرد؛ ریاست اجلاس را از طرف چین 'لیو خه' معاون نخست وزیر بر عهده داشت و آمریکا نیز 'استیون منوچین' وزیر خزانه داری و 'رابرت لاتیتزر' نماینده تجاری خود را راهی گفت و گو ها کرده است.

این گفت و گوها تا روز جمعه ادامه می یابد و پیشتر منابع آگاه اعلام کرده اند که 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین با هیات آمریکا دیدار خواهد کرد.

طرفین پایان ماه دسامبر برای رسیدن به توافق نهایی تا اول مارس به مدت سه ماه آتش بس کردند و اگر تا پایان این زمان به توافق نرسند احتمال می رود جنگ تعرفه ای ترامپ با پکن شروع شود.

در دور نخست تعرفه ها از جولای سال قبل تا اکنون آمریکا 250 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین را مشمول 10 تا 25 درصد تعرفه کرده و چین متقابلا 110 میلیارد دلار از کالاهای آن کشور را مورد تعرفه 5 تا 10 درصدی قرار داده است.

ترامپ چین را تهدید کرده است که اگر تا پایان این زمان توافقی حاصل نکند آن زمان 200 میلیارد دلار دیگر از کالاهای این کشور را مشمول تعرفه خواهد کرد.

در همین حال 'هوا چون اینگ' سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که مذاکره کنندگان تجاری چین و آمریکا باید روی کار خود متمرکز باشند تا بهترین دستاوردها حاصل شود. 

وی در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به شروع گفت و گوها از امروز پنجشنبه خاطر نشان کرد که اگر طرفین روی گفت و گوها دقت کنند می توانند به بهترین توافقات که برای همه طرف ها مطلوب باشد، دست یابند. 

وی اذعان کرد: همه چشم ها به مذاکرات پکن دوخته شده است و دنیا به آن توجه دارد و نتیجه آن بر ثبات اقتصادی دنیا اثر گذار است. 

همزمان 'گائو فنگ' سخنگوی وزارت بازرگانی چین در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره نتیجه مذاکرات ابراز بی اطلاعی کرد و گفت که فقط می دانم گفت و گوها در جریان است و اخبار تازه ای ندارم که در اختیار رسانه ها قرار دهم. 

خبرنگاران از وی درباره تمدید مهلت آتش بس از سوی دولت آمریکا برای 60 روز دیگر پرسیدند، ولی سخنگوی این وزارتخانه چین تاکید کرد که بهتر است صبر کنیم تا پس از پایان گفت و گوها نتایج به صورت عمومی اعلام شود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل