بازدید 6733

اعتراض‌ به‌حضور وزیر‌دولت‌مستعفی‌یمن در کنار نتانیاهو

کد خبر: ۸۷۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹ 14 February 2019

نشستن وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن در کنار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست ورشو، واکنش و اعتراض افکار عمومی و کاربران شبکه‌های اجتماعی در یمن را به دنبال داشت.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، حضور «خالد الیمانی» وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن به ریاست «منصور هادی» در نشست ورشو، آن هم در کنار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعتراض یمنی‌ها را در پی داشت.

انتشار تصاویر و فیلم از نشست ورشو، پایتخت لهستان که دیروز و امروز میزبان نزدیک به ۶۰ کشور جهان است، واکنش افکار عمومی یمن و کاربران فضای مجازی در این کشور را در پی داشت.

یمنی‌ها در شبکه‌های اجتماعی نشست الیمانی در کنار نتانیاهو را تلاش برای عادی‌سازی دولت مستعفی یمن که مورد حمایت سعودی است، قلمداد و آن را محکوم کردند.

برخی وزیر خارجه دولت مستعفی را به دلیل این اقدامش، «خالد الصهیونی» خواندند و گفتند که او هیچ نسبتی با یمن و یمانی (اشاره به فامیلی او) ندارد.

گفته شده به هنگام شروع سخنرانی نتانیاهو در نشست ورشو، میکروفون مقابل او از کار افتاده و وزیر خارجه دولت مستعفی سریعا میکروفون خود را در اختیار او گذاشته است و این کار باعث خنده نخست وزیر صهیونیست شده و گفته، همکاری از همینجا آغاز شده است.

بنیامین نتانیاهو بعد از این نشست در توییتی به همراه تصویری که او را در کنار خالد الیمانی نشان می‌دهد، به عبری نوشته است: «در حال ساخت تاریخیم».

اعتراض‌ به‌حضور وزیر‌دولت‌مستعفی‌یمن در کنار نتانیاهو

توییت نتانیاهو

برخی از کاربران نیز این اقدام وزیر خارجه دولت مستعفی را مصداق واقعی سخنان رهبران انصار الله و دولت نجات ملی یمن دانستند که از آغاز حمله ائتلاف سعودی به این کشور می‌گفتند رژیم صهیونیستی به همراه آمریکا به دولت مستعفی و ریاض در این جنگ کمک می‌کند.

همزمان با اعتراض یمنی‌ها به اقدام وزیر امور خارجه دولت مستعفی در نشست ورشو، کاربران جهان عرب هم به حضور شخصیت‌های سیاسی و مقامات کشورشان در این نشست با هشتگ «عادی‌سازی خیانت است»، مخالفت خود با هرگونه تلاش برای عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم تل‌آویو را اعلام کردند.

نشست ورشو به میزبانی مشترک آمریکا و لهستان از دیروز شروع شده و قرار است موضوعاتی از قبیل مسئله سوریه، یمن و فلسطین (با محوریت ایران) و مقابله با قدرت منطقه‌ای ایران و صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا را بررسی کند. برخی از کشورها این نشست را تحریم کرده یا در مشارکتی در سطح پایین داشتند.

عراق، لبنان و فلسطین از جمله کشورهای عربی هستند که در این نشست شرکت نکردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر