بازدید 2233

بیش از ۶۰ درصد کارگران در تشکل‌های کارگری عضویت دارند

رئیس فراکسیون کارگری مجلس، بابیان‌اینکه ادعای نبود عضویت ۹۱ درصد کارگران در تشکل‌های کارگری خلاف واقع است با تشریح آمارهای ارائه شده در این مورد تاکیدکرد که بیش از ۶۰ درصد آنها در تشکل‌های مختلف کارگری عضویت دارند.
کد خبر: ۸۷۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱ 14 February 2019

علیرضا محجوب درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر اینکه 91 درصد کارگران عضو هیچ تشکلی نیستند، گفت: این عدد کاملا غیرواقعی بوده و این ادعا بدون کسب اطلاعات لازم صورت گرفته است، چرا که تنها دو میلیون نفر عضو خانه کارگر هستند که اطلاعات آنها نیز درج شده است، ضمن اینکه یازده میلیون نفر از کارگران هم تحت پوشش بیمه قرار دارند، بنابراین تنها 20 درصد از این قشر تحت پوشش این مجموعه قرار دارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته تشکل‌های زیاد دیگری هم وجود دارند که اگر هر کدام تنها سه یا چهار درصد کارگران را به عضویت گرفته باشند، قطعا نشان می‌دهد این آمار خلاف واقع است.

تعاونی‌های مسکن و مصرف هم در زمره تشکل‌های کارگری قرار می‌گیرند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از نظر قانون کار تعاونی‌های مسکن و مصرف، انجمن صنفی، مجمع نمایندگان کارگر و کانون شورا هم در زمره این تشکل‌ها قرار می‌گیرند که هر کدام مدعی بیش از یک و نیم میلیون عضو هستند، ضمن اینکه آمار مربوط به تشکل صنفی بازنشستگان هم به طور جداگانه محاسبه می‌شود که سه میلیون نفر عضو دارد، بنابراین اگر آمار ارائه‌ شده از سوی هر کدام از این تشکل‌ها را جمع ببندیم، ممکن است آمار کارگران عضو تشکل‌های کارگری از شصت درصد هم بگذرد.

ادعای نبود عضویت 91 درصد کارگران در تشکل‌های کارگری ماخذ ندارد

محجوب با تاکید بر اینکه آمار ارائه شده در مورد عضویت کارگران در تشکل‌ها از طریق اداره کل تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل استعلام است، خاطرنشان کرد: ادعای نبود عضویت 91 درصد کارگران در تشکل‌های کارگری ماخذ ندارد، چرا که به غیر از آماری که بخشی از آنها توسط وزارت کشور و بخشی دیگر هم از طریق سایر دستگاه‌های مربوطه ثبت شده است، بخشی از عضویت کارگران در این تشکل‌ها نیز ثبت نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: ما از این نظر برای تشکل‌هایی که اعضای خود را ثبت نکرده‌اند، احترام قائل هستیم که معتقدیم آزادتر عمل می‌کنند و توسط هیچ بخشی هم کنترل نمی‌شوند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مزایای عضویت کارگران در تشکل‌های کارگری، تاکید کرد: عضویت در این تشکل‌ها به منظور انجام کار صنفی مطلوب است، ضمن اینکه بهره‌مندی از مزایای رفاهی محدودی را هم که برای این قشر در نظر می‌گیرند به همراه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها