بازدید 3181
۲
نماینده مجلس:

طهارت اقتصادی از مجلس شروع شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اقتصاد مقاومتی به زبان ساده مدیریت منابع و مصارف و همچنین هزینه و درآمد است، اقتصاد مقاومتی بر اقتصاد شفاف تأکید دارد و این موارد ‌نماد عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۷۸۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۸ 14 February 2019

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره بیانات امروز مقام معظم رهبری پس از ورود انقلاب اسلامی به دهه پنجم خود و توصیه به جوانان این مرز و بوم اظهار داشت: مقام معظم رهبری پیش از این نیز در توصیه به جوانان کل دنیا، برای آنکه این جوانان به خود بیایند، فرمایشات گهرباری برگرفته از دین مبین اسلام، مطرح کردند.

وی افزود: این فرمایشات چند سال پیشِ مقام معظم رهبری به جوانان خارج از کشور، بازتاب گسترده‌ای در بین جوانان دنیا و رسانه‌‌های بین‌المللی داشت‌، بسیاری از جوانان از این بیانات استقبال کردند و بسیاری از رسانه‌ها به تجزیه و تحلیل دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در این حوزه پرداختند که این حجم توجه، بسیار برای ما مایه مباهات بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ بیانات رهبری در آن زمان بر این محور بود که کشورهای غاصب و آمریکا، حاکم بر کل جهان نیستند و در کشورها‌ آزاداندیشانی وجود دارند که به دنبال سخنان حق هستند.

وی به پوشش رسانه‌ای تجمع اربعین حسینی امسال از سوی بسیاری از رسانه‌‌های دنیا اشاره کرد و گفت: امسال برای اولین‌بار رسانه بی‌بی‌سی هم اقرار کرد که جمعیت بزرگی در مراسم اربعین حسینی شرکت کرده‌اند و قطعا همین تجمع‌‌های بزرگ مسلمانان، برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است.

قاضی‌پور با اشاره به بیانات امروز رهبری درباره ‌ورود انقلاب اسلامی به فصل جدیدی از حیات خود، بیان کرد: ابتدا باید تأثیرات جهانی بیانات امروز رهبر انقلاب را در روزهای آینده مرور کنیم و ببینیم این فرمایشات چه بازتاب جهانی خواهد داشت؛ ‌قطعاً این بیانات از سوی کارشناسان بین‌المللی مورد تجریه و تحلیل قرار خواهد گرفت ‌و بسیاری از آزاداندیشان، بند بند‌ این تأکیدات را بررسی می‌کنند، همچنین پیش‌بینی می‌کنیم تعداد زیادی از نویسندگان خارجی هم آزاداندیش سخنان رهبر را تجزیه و  تحلیل کنند‌.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بسیاری از خارجی‌ها بهتر از ایرانی‌ها وضعیت فعلی ما را درک می‌کنند، یکی از جوانان ایرانی به من می‌گفت در سفر خارجی خود، در مواجهه با مردم آن کشور اروپایی، بسیاری از مردم به محض آنکه مطلع می‌شدند، ما ایرانی هستیم با شعف به ما می‌گفتند که: «شما رهبر‌ دوراندیشی دارید که سایه جنگ را از سر کشور شما دور کرده‌ و قدرت نظامی توانایی ایجاد کرده است، به نحوی که همه دنیا در مقابل توان نظامی جمهوری اسلامی ایران سر تعظیم فرود می‌آورند».

وی در مورد تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر «طهارت اقتصادی شرط مشروعیت مسئولان جمهوری اسلامی است»‌ و پیگیری‌های مجلس برای فراهم‌آوری زیرساخت‌های لازم در این حوزه، گفت: مجلس اول باید خودش را طهارت کند‌، بعد بقیه را طهارت کند، به عنوان مثال باید سفرهای خارجی کاری نماینده‌های مجلس کاهش یابد، نماینده مردم باید‌ در این وضعیت معیشت اقتصادی مردم، بسیاری از هزینه‌‌های اقتصادی بر دوش بیت‌المال را کاهش دهد،  وقتی که من ادعای مبارزه با اشرافی‌گری را دارم؛ باید خود در این حوزه الگو باشم.

قاضی‌پور با تأکید بر اینکه ما باید طهارت اقتصادی را از خود شروع کنیم‌، افزود: باید کاری کرد که هزینه‌های جانبی دولت و هزینه‌های سرسام‌‌آور برای بیت‌المال کاهش یابد، به عنوان مثال برگزاری مسابقات ورزشی تجملی که خارج از برنامه کمیته المپیک است، باید تعطیل شود، جشن‌هایی که در آن جوایز نجومی اهدا می‌شود را باید تعطیل کنیم.

وی درباره تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد «برنامه‌های عملیاتی اقتصاد مقاومتی»، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به زبان ساده مدیریت منابع و مصارف و هزینه و درآمد است، ما باید به اندازه وسع خود خرج کنیم و تلاش کنیم‌ بیت‌المال هدر نرود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: بسیاری از پروژه‌های ما تا ۵۰ سال آینده هم تمام نمی‌شود، اینها رانـت‌خواری و ولخرجی است، متأسفانه عده‌ای از مسئولان ما فقط به دنبال کلنگ‌زنی یک پروژه هستند، اما محل تأمین اعتبار پروژه مشخص نمی‌شود، در حالی که اقتصاد مقاومتی بر اقتصاد شفاف تأکید دارد، باید در پروژه‌های عمرانی طبق اقتصاد مقاومتی زمان‌بندی مشخص اجرا‌ و بهره‌وری حداکثری داشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از بی‌توجهی به هدررفت بیت‌المال در برخی وزارتخانه‌ها، گفت: برای چه در هر وزارتخانه تشکیلات تشریفاتی زیادی داشته باشیم؟ چرا در بازدید یک وزیر از یک پروژه باید ۲۰۰ خودرو پشت سر آقای وزیر راه بیفتد، فقط هزینه بنزین این تعداد ماشین سر به فلک می‌زند که همه از جیب بیت‌المال تأمین می‌شود، اقتصادی مقاومتی می‌گوید مانع از هدررفت چنین ظرفیت‌‌هایی شویم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
زنده باد آقای قاضی پور ،واقعا" حرف حق فرمودند البته باید اول جلوی رانت بعضی از نمایندگان راگرفت ومسئله وضغیت مالی نماینده گان واطرافیان نماینده قبل وبعد ازنمایندگی بررسی شود و اینکه در عرض 2-3 سال چطور نماینده ای که قبل از نمایندگی هیچ چیز نداشت یک دفعه صاحب خانه میلیاردی در تهران وشرکت شده است
مبارزه با فساد ؛ شرط موفقیت در انتخابات بعدی

شرایط به گونه ای پیش میرود که در انتخابات بعدی مجلس و ریاست جمهوری ؛ بزرگترین آیتم موفقیت کاندیداها ، التزام و مبارزه عملی با فساد اقتصادی ، ویژه خواری و برگشت صنایع و معادن غارت شده به نام خصوصی سازی است .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل