بازدید 4424
۲ کشته و ۵ مفقود بر اثر سیل

۲۲ استان کشور درگیر سیل، برف و کولاک

کد خبر: ۸۷۸۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 13 February 2019

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۱۲ هزار نفر در ۲۲ استان متأثر از حوادث جوی در کشور خبر داد.

به گزارش «تابناک»، مرتضی سلیمی در گفتگو با ایلنا، درباره آخرین جزییات امدادرسانی به استان‌های درگیر سیل، کولاک و برف گفت: ۲۲ استان اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌های جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و یزد از ۲۰ بهمن تاکنون متأثر از سیل، برف و کولاک بودند.

وی افزود: در این مدت ۱۱۳۹ نفر از نیرو‌های امدادی در قالب ۲۹۶ تیم به ۱۲ هزار ۷۷۰ نفر امدادرسانی کردند و همچنین ۲ هزار و ۲۴۳ نفر اسکان اضطراری دریافت کردند و ۹۶ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

سلیمی با اشاره به مفقود شدن ۵ نفر گفت: دو نفر در شهرستان اسدیه خراسان جنوبی، یک نفر در رودان هرمزگان، یک نفر در میرجاوه سیستان و بلوچستان و یک نفر هم در ممسنی فارس مفقود شدند و همچنین یک نفر در اسدیه خراسان جنوبی و یک نفر هم در لالی خوزستان به دلیل گرفتار شدن خودرو سواری در مسیر سیلاب فوت شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: ۸۳۹ دستگاه خودرو از مسیر برف، ۵۴ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند و از ۱۹۰ واحد مسکونی نیز آب تخلیه شد.

سلیمی تشریح کرد: ۷۲ دستگاه چادر، ۲۴۳۰ تخته پتو، ۴۳۰ تخته موکت، ۲۱۰۰ کیلوگرم نایلون، ۹۲۵ بسته غذایی، ۲۰۷۷ قوطی کنسرو، ۲۳۰ کیلوگرم حبوبات، ۱۳۰ کیلوگرم روغن و ۳۳۰ بطری آب معدنی در بین مناطق مذکور توزیع شد.

به گفته رییس سازمان امداد و نجات امدادرسانی در استان‌های خراسان جنوبی و شمالی، سمنان، مازندران، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و فارس همچنان ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان