بازدید 2923
۱

واردات گوشت گاو در اوج به هم ریختگی بازار نصف شد

بررسی آمارهای تجارت خارجی نشان میدهد، در دی ماه سال جاری حدود ۵ هزار تن گوشت گاو منجمد وارد کشور شده است که این رقم نصف واردات ماه پیش از آن بوده است.
کد خبر: ۸۷۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 12 February 2019

به گزارش تسنیم، بر اساس آمارهای گمرک، در 10 ماهه نخست سال جاری حدود 89.5 هزار تن گوشت گاو منجمد به ارزش 374 میلیون تن وارد کشور شده است. بر این اساس واردات گوشت گاو تا آذر ماه با کاهش 11.4 درصدی همراه شده است.

واردات گوشت گاو در اوج به هم ریختگی بازار نصف شد

این در حالی است که آمارهای مربوط به تجارت خارجی در آذرماه نشان میدهد، تا پایان فصل پاییز (آذر ماه) حدود85 هزارتن گوشت گاو منجمد به ارزش 355 میلیون دلار وارد کشور شده است. بر اساس این آمار واردات گوشت گاو تا آذر ماه با کاهش 2 درصدی مواجه بوده است. به این ترتیب تنها در دی ماه کمتر از 5هزار تن گوشت گاو منجمد به کشور وارد شده است.

به گزارش تسنیم، تا آبان ماه حدود 76 هزارتن گوشت منجمد گاو وارد شده بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد رشد مثبت داشته است. بر این اساس در آذر ماه 10 هزار تن گوشت گاو به کشور وارد شده است. افت واردات گوشت گاو در ماه دی به نصف واردات ماه آذر از آن جهت قابل تامل است که از این ماه شاهد نوسانات گسترده قیمتی در بازار و تشکیل صف های طولانی برای دریافت گوشت تنظیم بازاری بوده ایم.

جدول زیر آمار واردات اقلام اصلی در پایان آذر ماه را نشان میدهد.

واردات گوشت گاو در اوج به هم ریختگی بازار نصف شد

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
می خوان اتم هم درست کنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان