بازدید 14840
جزئیات کامل مهم‌ترین رویداد تئاتر ایران؛

چه نمایش‌هایی با چه چهره‌هایی در سی و هفتمین تئاتر فجر روی صحنه می‌رود؟

در این دوره، شاهد حضور چهره‌هایی چون پیام دهکردی در «ابلوموف»، معتمدآریا و آذرنگ در «خنکای ختم خاطره»، پگاه آهنگرانی در «دستورالعمل‌های پرواز...»، حسین پاکدل و مارال فرجاد در «وقتی خروس غلط می‌خواند»، آتیلا پسیانی، ‎نگار جواهریان، پناهی‌ها در «نام‌بُرده»، رضا بهبودی در «خرده نان»، مسعود کرامتی و احمد ساعتچیان در «شازده کوچولو» و رویا تیموریان و مائده طهماسبی در «خانه برناردا آلبا» هستیم.
کد خبر: ۸۷۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵ 11 February 2019

چه نمایش‌هایی با چه چهره‌هایی در سی و هفتمین تئاتر فجر روی صحنه می‌رود؟سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر با اجرای مجموعه گسترده‌ای از نمایش‌ها از امروز آغاز شد؛ رویدادی که محل رقابت اهالی تئاتر برای نمایش توانایی‌هایشان روی صحنه و در مقابل دیدگان گروه وسیعی از تماشاگران است؛ اما این مجموعه تئاتر و رویدادهای جانبی به چه شکل برگزار می‌شود؟

به گزارش «تابناک»؛ سی و هفتمین دوره جشنواره تئاتر فجر، مهم‌ترین رویداد تئاتر کشور با حضور گسترده و میزبانی سالن ها و محیط های تئاتری در شهر تهران، فعالیت خود را از امروز دوشنبه 22 بهمن آغاز کرد. در این دوره از جشنواره، بخش‌های تئاتر ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌صحنه‌‌‌ای، تئاتر خیابانی و دیگر گونه‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی اجرایی، تئاتر ملل، فجر استانی، چهل‌سالگی انقلاب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اسلامی، مسابقه‌ نمایشنامه‌نویسی، مسابقه و نمایشگاه عکس تئاتر، مسابقه و نمایشگاه پوستر تئاتر، کارگاه‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی آموزشی و نشست‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی تخصصی، همایش برگزیدگان جشنواره‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی تئاتر استانی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و به‌ علاوه‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فجر برگزار می‌شود.چه نمایش‌هایی با چه چهره‌هایی در سی و هفتمین تئاتر فجر روی صحنه می‌رود؟

در جشنواره‌ سی و هفتم در کنار بازیگران جوان و خوش‌آتیه‌ای که شاید هنوز چندان برای علاقه‌مندان به تئاتر شناخته  نباشد، زنان و مردان هنرمندی در عرصه بازیگری نیز حضور دارند که نامشان و آن‌چه بر روی صحنه می‌سازند نه تنها اهالی تئاتر که عامه مردم را نیز به سالن می‌کشاند.

بنابراین، جشنواره سی و هفتم در بخش «مسابقه بین‌الملل» شاهد حضور چهره‌هایی چون پیام دهکردی در نمایش «ابلوموف»، فاطمه معتمدآریا، حمیدرضا آذرنگ و علی سلیمانی در نمایش «خنکای ختم خاطره»، پگاه آهنگرانی در نمایش «دستورالعمل‌های پرواز برای خدمه و خلبان»، حسین پاکدل و مارال فرجاد در نمایش «وقتی خروس غلط می‌خواند» و آتیلا پسیانی، نگار جواهریان، پانته‌آ پناهی‌ها در نمایش «نام‌بُرده» است. پسیانی همچنین در این بخش با نمایش «طناب» روی صحنه می‌رود، نمایشی که رامین ناصرنصیر و علی شادمان نیز در آن حضور دارند.

در بخش «مسابقه ایران دو» سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر نیز به نام‌هایی چون رضا بهبودی در «خرده نان»، مسعود کرامتی، بهناز جعفری و احمد ساعتچیان در «شازده کوچولو» و هومن حاجی‌عبداللهی در «تناسخ، سه تا سی و پنج تومن» برمی‌خوریم. در بخش مهمان نیز نام سه زن؛ رویا تیموریان، مریم سعادت و مائده طهماسبی است که در نمایش «خانه برناردا آلبا» اثر علی رفیعی جلب توجه می‌کند.

در میان نمایش‌هایی که به مناسبت «چهل سالگی انقلاب اسلامی» روی صحنه می‌روند، هم می‌توان از بازیگرانی چون فریبا کوثری، میترا حجار و سام قریبیان در نمایش «آهسته با گل سرخ» به کارگردانی هادی مرزبان و میر طاهر مظلومی در یک نمایش رادیویی نام برد.

چه نمایش‌هایی با چه چهره‌هایی در سی و هفتمین تئاتر فجر روی صحنه می‌رود؟

در این دوره از جشنواره سالن های اصلی، چهارسو، سایه و قشقایی مجموعه تئاتر شهر، تالار وحدت، تماشاخانه سنگلج، تئاتر مولوی، تالار حافظ، تالار فردوسی، سالن های استاد سمندریان و دکتر ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر، تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران، تماشاخانه عباس جوانمرد خانه تئاتر، تماشاخانه سرو، تماشاخانه های مهر و ماه حوزه هنری و سالن تئاتر مجموعه برج آزادی میزبانی آثار بخش صحنه ای را بر عهده دارند.

همچنین تماشاخانه های خصوصی مکتب تهران، تئاتر مستقل، دا، سه نقطه، عمارت نوفل لوشاتو، ایران تماشا، دیوار چهارم، شانو، همای سعادت و مان پذیرای آثار بخش به علاوه فجر سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز میزبان گروه های نمایشی هستند.

پلاتوی شماره یک مجموعه تئاتر شهر، خانه هنر پیچازی، پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، کارگاه دکور تالار وحدت، پلتفورم عمارت روبرو، آمفی تئاتر NGO های شورای شهر تهران، پردیس تئاتر تهران، فرهنگسرای ولا، کافه تریای سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر، پلاتو نول و باغ موزه قصر نیز میزبان آثاری هستند که در بخش دیگرگونه های اجرایی جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر به صحنه می‌روند.

همچنین آثار بخش خیابانی و سه نمایش از بخش دیگرگونه‌های اجرایی این دوره از جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز در فضاهای بیرونی مجموعه تئاتر شهر و خانه هنرمندان ایران و ایوان انتظار ایستگاه متروی میدان ولیعصر (عج) اجرا می شوند. جدول‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به شرح زیر است. برای دیدن جدول‌ها در ابعاد بزرگ روی هر تصویر کلیک کنید.

چه نمایش‌هایی با چه چهره‌هایی در سی و هفتمین تئاتر فجر روی صحنه می‌رود؟

چه نمایش‌هایی با چه چهره‌هایی در سی و هفتمین تئاتر فجر روی صحنه می‌رود؟

چه نمایش‌هایی با چه چهره‌هایی در سی و هفتمین تئاتر فجر روی صحنه می‌رود؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل