بازدید 2368

آمریکا فعالیت هواوی را در جهان محدودتر می کند

چین از تلاش های آمریکا برای ممانعت از فعالیت شرکت هواوی به شدت انتقاد و اعلام کرد واشنگتن تلاش های خود را برای جلوگیری از گسترش حیطه نفوذ این شرکت افزایش داده است.
کد خبر: ۸۷۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴ 11 February 2019

به گزارش ایرنا تلویزیون فونیکس هنگ کنگ روز یکشنبه گزارش کرد: آمریکا همچنین قصد دارد سرمایه گذاری ها در عرصه دیجیتال را افزایش دهد تا بتواند با قدرت چین در این عرصه مقابله کند.

گزارش خاطر نشان می کند که اگر آمریکا و متحدانش نتوانند در این زمینه بخصوص، کاری انجام دهند، چین به واسطه اجرای برنامه راه ابریشم نوین بر تمام منطقه آسیا مسلط خواهد شد.

'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین طرح راه ابریشم جدید زمینی و دریایی را سال 2013 میلادی اعلام کرد و حالا چین در حال اجرای ایده راه ابریشم دیجیتالی است که بخش هایی از آن به فعالیت ها و سرمایه گذاری شرکت های مخابراتی، الکترونیکی و سازندگان تلفن های هوشمند مرتبط می شود.

چین همچنین قصد دارد با انتقال کابل های زیردریایی و توسعه شبکه های ماهواره ای تا آنجا که امکان دارد همکاری های خود را با کشورهای حوزه راه ابریشم در آسیا، آفریقا و اروپا افزایش دهد و شرکت هایی نظیر هواوی و 'زد تی یی' چین در این راستا نقش مهمی دارند زیرا توسعه دهنده شبکه اینترنتی پرسرعت نسل پنجم محسوب می شوند.

از جمله مهمترین طرح های این مسیر خط کابلی دیجیتالی زیردریایی بین پاکستان و جیبوتی به طول شش هزار و 200 کیلومتر است که مجری آن شرکت هواوی است.

این طرح را شرکت هواوی بزرگترین سازنده تلفن های هوشمند دنیا در چین تا پایان سال نهایی می کند و در سال های بعد تا اروپا امتداد خواهد یافت.

در همین حال گزارش ها حاکی است آمریکا فشار بر شرکت های مخابراتی چین نظیر 'زد تی یی' و هواوی را افزون کرده است و قصد دارد یک هیات قوی تر در ماه جاری میلادی به کنگره جهانی موبایل به بارسلونا اعزام کند و همکاری های بیشتری با شرکت های مخابراتی نوکیا، اریکسون و سیسکو سیستم داشته باشد.

از زمانی که مدیر ارشد مالی شرکت هواوی چین در کانادا و به خواست آمریکا دستگیر شد فعالیت شرکت های مخابراتی چینی با مشکلات و چالش های بیشتری از ناحیه آمریکا و دیگر کشورهای غربی مواجه شده است.

گزارش های دریافتی نشان می دهد احتمالا کانادا قصد دارد استفاده از نسل پنجم اینترنت عرضه شده شرکت هواوی چین را ممنوع کند و اگر چنین اتفاقی بیافتد روابط دو کشور بیش از قبل تیره خواهد شد.

سفارت چین در کانادا اتفاقاتی را که بین دو کشور در حال رخ دادن است، مورد توجه قرار داده و هشدار داده است که استمرار این شرایط می تواند باعث تیرگی فزاینده مناسبات شود.

'جاستین ترودو' نخست وزیر کانادا موضوع ممنوعیت فناوری نسل پنجم هواوی را در نظر گرفته است و ممکن است در آینده آن را اعلام کند اما چون شماری از اتباع این کشور در چین بازداشت هستند، تاکنون چنین موضوعی را اعلام نکرده است.

'ریچارد فادن' مشاور امنیت سابق نخست وزیر کانادا بتازگی در مصاحبه ای گفت که او تصمیم خود را برای این ممنوعیت گرفته است اما زمان آن مشخص نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان