بازدید 2272

خیز الماس مصنوعی چین برای تسخیر بازار جهان

کد خبر: ۸۷۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ 09 February 2019

شرکت های چینی به فناوری‌های ساخت الماس در حجم زیاد و طی زمانی کوتاه دست یافته اند.محصولات این شرکت ها عملا در مقایسه با الماس هایی که از زمین استخراج می شوند غیر قابل تشخیص هستند .

به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، یک مشتری اصلی الماس های استخراج شده حالا شانسی واقعی برای تبدیل شدن به عرضه کننده جواهرات و تغییر شکل صنعت دارد .

بر خلاف الماس هایی که به طور طبیعی تشکیل می‌شوند و میلیاردها سال برای ساختشان زمان لازم است، الماس های مصنوعی طی چند هفته آماده اند .

شرکت های چینی به فناوری‌های ساخت آنها در حجم زیاد و طی زمانی کوتاه دست یافته اند. محصولات این شرکت ها عملا در مقایسه با الماس هایی که از زمین استخراج می شوند غیر قابل تشخیص هستند .

چین تقریبا یک دهه است سالانه بیش از 10 میلیارد قیراط الماس تولید می‌کند. بیشتر این محصولات به مصرف صنعتی به عنوان تراشنده می‌رسند. این الماس ها برای دانش هوانوردی ، چاه های نفت و کشتی های الکترونیک به کار میروند .

با شدت گرفتن رقابت و پیشرفت تکنولوژی، شرکت های چینی از ساخت تراشنده به سمت جواهرات تغییر مسیر داده اند .

لیو یونگکی، مدیرعامل سینو کریستال گفت که شرکتش در حال حاضر بین 2 تا 3 میلیون قیراط الماس در سال تولید می‌کند که نیمی از آن مخصوص جواهرات است .

طبق گفته پال زیمنیسکی، یک تحلیلگر مستقل الماس در نیویورک:« مهم است که بدانیم حتی اگر الماس مصنوعی اولیه کیفیت کمی داشته باشد، میتوان کیفیت آن را با فرآیندهایی به سطحی بسیار بالا رساند» .

او توضیح داد حتی اگر بخشی از تولید چین به ساخت الماس جواهر ارتقاء یابد، تأثیری قابل توجه بر عرضه جهانی خواهد گذاشت .

متخصصان می گویند الماس های مصنوعی تنها 3 تا 5 درصد از بازار را دارند ولی این رقم رو به افزایش است .

زیمنیسکی پیش بینی می‌کند بازار جواهرات الماس ساخته دست انسان 22 درصد به صورت سالانه رشد میکند و از 1.9 میلیارد دلار به 5.2 میلیارد دلار تا 2023 می‌رسد. این تحلیل‌گر اضافه کرد که شرکت های چینی مطمئنا به زودی با «د بیر»، تولید کننده جهانی الماس رقابت می کنند .
وی گفت :« تولید الماس مصنوعی چین بسیار سریع پیشرفت خواهد کرد» .

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار