بازدید 2116

ونزوئلا ۷۳ تن طلا به ترکیه و امارات فروخته است

کد خبر: ۸۷۶۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۶ 09 February 2019

یک نماینده اپوزیسیون در مجلس ملی ونزوئلا اعلام کرد دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور این کشور سال گذشته بدون کسب موافقت مجلس، ۷۳ تن طلا به ترکیه و امارات متحده عربی فروخته است.

به گزارش ایسنا، کارلوس پاپارونی در یک کنفرانس خبری بدون این که مدرکی ارائه دهد اظهار کرد: از این مجموع، شرکت سرمایه گذاری "نور کپیتال" در ابوظبی ۲۷.۳ تن و یک شرکت ترکیه‌ای ۲۳.۹ تن طلا را خریداری کرده‌اند.

مخالفان دولت مادورو به رهبری خوان گوایدو، رئیس مجلس ملی در تلاش هستند تا مانع فروش طلا شوند و معتقدند دولت مادورو همزمان با تحریم‌های آمریکا علیه شرکت نفتی دولتی PDVSA، از فروش طلا برای تأمین منابع مالی خود استفاده می‌کند. آمریکا و شمار دیگری از کشورها گوایدو را به عنوان رهبر موقتی ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند.

طبق آمار بانک مرکزی، ونزوئلا تا پایان نوامبر ۱۳۲ تن طلا در خزانه بانک مرکزی و بانک مرکزی انگلیس داشته است.

شرکت "نور کپیتال" جمعه گذشته اعلام کرد در ۲۱ ژانویه ۳ تن طلا از بانک مرکزی ونزوئلا خریداری کرده و تا زمانی که اوضاع این کشور تثبیت نشود، دیگر طلایی خریداری نخواهد کرد و خریدش مطابق با استانداردهای بین‌المللی و قوانین موجود بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، پاپارونی همچنین اظهار کرد دولت مادورو ۱۲۷ میلیون یورو به حساب‌های بانکی در روسیه منتقل کرده است اما به تاریخ آن اشاره‌ای نکرد. دولت ونزوئلا از روز دوشنبه قادر به جابجایی پول در حساب‌های بانکی در بانک‌های اتحادیه اروپا نبوده است.

دولت مادورو حدود یک سال پیش پس از سقوط قیمت نفت، فروپاشی اقتصادی و تحریم‌های آمریکا، فروش طلا را آغاز کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر