بازدید 2580

آمریکا مسئول کشتار مردم یمن است

کد خبر: ۸۷۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲ 06 February 2019

محمدعلی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن سه شنبه شب در واکنش به اظهارات آمریکایی ها مبنی بر اینکه عربستان سعودی و امارات متحده عربی در جنگ علیه یمن، تسلیحات آمریکایی را به جنگجویان القاعده، شبه ‌نظامیان سَلفی و دیگر گروه‌ها ارسال کردند،گفت: این اظهارات، مسئولیت دولت آمریکا درقبال کشتار مردم یمن را سلب نمی کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمدعلی الحوثی افزود: اگر این اظهارات صحیح باشد یک رسوایی اطلاعاتی برای این کشور است و دلیلی است بر این که این کشور سازو کاری برای کنترل تسلیحات خود ندارد و در نتیجه بدون هیچ قید و بندی و مخالف با قوانین بین المللی سلاح در اختیار دیگران می گذارد.

شبکه «سی‌ان‌ان» آمریکا در گزارشی اعلام کرده بود که عربستان سعودی و شرکای ائتلافش در جنگ علیه یمن، تسلیحات آمریکایی را به جنگجویان القاعده، شبه‌نظامیان سَلفی و دیگر گروه‌ها در جنگ یمن ارسال کرده است.
در گزارش سی‌ان‌ان آمده است که عربستان و امارات عربی متحده از تسلیحات ساخت آمریکا به عنوان نوعی پول با هدف همراه کردن و خریدن وفاداری شبه ‌نظامیان و قبایل و اعمال نفوذ در صحنه سیاسی یمن استفاده کردند.
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت: چهار سال جنگ مدت کمی نیست تا واقعیت برای مقام های آمریکایی مشخص شود.
براساس گزارش سی ان ان، وزارت دفاع آمریکا معتقد است که ائتلاف به رهبری سعودی در یمن با ارسال تسلیحات و تجهیزات آمریکایی به طرف‌های ثالث، در واقع درحال نقض قراردادهای فروش سلاح با آمریکا است.

الحوثی تاکید کرد که نقشه راه واقعی برای حمایت از صلح در یمن، گام های عملی و تصمیمات مستقیم برای توقف مشارکت و حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی علیه یمن را می طلبد تا اینکه ثبات و امنیت برای مردم یمن محقق شود.

ائتلاف عربی – آمریکایی به سرکردگی آل سعود در حمله به یمن از ششم فروردین سال 1394 تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک را شهید کرده که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی اعمال شده از سوی این ائتلاف جان خود را از دست داده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار