بازدید 2743

زمان دیدار «ترامپ» و «کیم» در ویتنام تعیین شد

کد خبر: ۸۷۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۷ 06 February 2019

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد: دومین نشست 'کیم جونگ اون' و 'دونالد ترامپ' رهبران کره شمالی و آمریکا روزهای 27 و 28 فوریه (8 و 9 اسفند) سال جاری در ویتنام برگزار می شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یونهاپ روز چهارشنبه اعلام کرد: رییس جمهوری آمریکا پیش تر گفته بود تاریخ و مکان این نشست مشخص شده و به زودی اعلام خواهد شد.

ترامپ همچنین مدعی شده بود که 'فرصت خوبی' برای دستیابی به توافق و امضای توافقنامه خلع سلاح هسته ای با رهبر کره شمالی در راه است.

کیم در اولین اجلاس سران با ترامپ در ماه ژوئن سال 2018 در سنگاپور موافقت کرد که خلع سلاح هسته ای را با هدف تضمین امنیت شبه جزیره کره در برابر تضمین های امنیتی از واشنگتن بپذیرد.

با این حال در چند ماه گذشته و بعد از نشست نخست، پیشرفت چندانی در مذاکرات دو کشور و فرایند خلع سلاح هسته ای ایجاد نشده است پیونگ یانگ خواستار کاهش و یا برداشتن تحریم های آمریکا و سازمان ملل علیه خود در برابر اقدامات انجام شده مانند انهدام یک سایت آزمایش موشک های هسته ای است اما واشنگتن این نوع اقدامات را بی فایده می داند.

در عین حال به رغم گذشت نزدیک به هفت ماه از دیدار وی با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و امضای توافق همکاری با هدف کاهش تنش‌ها، پیونگ یانگ هنوز حتی تعداد بمب‌های هسته‌ای خود را برای مقام‌های آمریکایی فاش نکرده است.

دولت کره شمالی شرط کرده است تا زمانی که آمریکا حاضر به امضای توافق صلح و اعلام پایان رسمی جنگ کره (1953 – 1950) نشود، پیشرفتی در مذاکرات حاصل نخواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل