بازدید 2677

بهبود جایگاه ایران در شاخص‌های رسمی

کد خبر: ۸۷۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۷ 06 February 2019

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: ایران طی این ۴۰ سال طبق شاخص‌های رسمی پیشرفت چشمگیری داشته که این شاخص‌ها نشان دهنده جایگاه ایران طی سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه مراسم رونمایی از اسناد توسعه تهران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اسناد توسعه تهران، نشان‌دهنده ظرفیت‌ها و توان قسمت‌های مختلف این استان در توسعه کشور است تا از وضع موجود به وضع مطلوب برسیم.

وی افزود: هنگامی که از بخش خصوصی انتظار همراهی و مشارکت با دولت در طرح ها و بخش های مختلف توسعه‌ای کشور را داریم باید اطلاعات شفاف و مشخصی هم در اختیار آنها بگذاریم که این اسناد می‌تواند اطلاعات دقیق و شفافی را در اختیار آنها قرار دهد.

رییس سازمان برنامه و بودجه در اینباره ادامه داد: بخش خصوصی و تعاونی‌ها می توانند با استفاده از این اسناد در طرح ها و پروژه ها با دولت مشارکت کنند و اگر این اطلاعات شفاف نباشد امکان جلب مشارکت بخش غیر دولتی نیست و خوشبختانه این اسناد برای همه بخش ها اعم از تعاونی و خصوصی که می خواهند با دولت مشارکت کنند کارایی دارد و می‌توان گفت این اسناد یک گام در جهت شفاف سازی است.

اقتدار ۴۰ ساله ایران

وی درباره پیام اقتدار ۴۰ ساله ایران در مقابل تحریم ها، چیست؟ توضیح داد: قدرت های بزرگ جهانی طی ۴۰ سال گذشته برای جلوگیری از پیروزی انقلاب تلاش بسیاری کردند، انقلابی که بین دو واقعیت سرمایه‌داری و کمونیستی به عنوان واقعیت سوم مطرح شد و هر دو نظام تلاش کردند تا این راه سوم در فراروی ملت ایران قرار نگیرد.

نوبخت در ادامه افزود: ملت ایران اکنون پس از ۴۰ سال پیروزی انقلاب را در حالی جشن می گیرند که تمام اتفاق ها و حوادث را با موفقیت پشت سرگذاشته‌اند. معاون رییس جمهوری دولت دوازدهم در ادامه اظهار داشت: آخرین اقدامی که در مقابل انقلاب و ایران انجام شد تحریم‌های کشورهای غربی بود. ایران طی این ۴۰ سال براساس شاخص‌های رسمی پیشرفت چشمگیری داشته که این شاخص‌ها نشان دهنده جایگاه ایران طی سال گذشته است. همچنین در توسعه شاخص انسانی از ۰.۵۷ به بالای ۰.۸۰ رسیدیم و در زمره کشورهای توسعه یافته قرار داریم.

  •  
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی