بازدید 4919
فروشنده بازداشت شد؛

احتکار ۸ تن گوشت منجمد تنظیم بازار

کد خبر: ۸۷۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 04 February 2019

پلیس امنیت تهران در اقدام اطلاعاتی از یک سردخانه به میزان ۸ تن گوشت منجمد تنظیم بازار کشف کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از صدا و سیما؛ پلیس امنیت تهران در اقدام اطلاعاتی از یک سردخانه به میزان ۸ تن گوشت منجمد تنظیم بازار کشف کرد که با حضور معاون دادستان تهران همه این گوشت‌ها ضبط و فروشنده آن بازداشت شد.

­معاون دادستان تهران به اتفاق مأموران آگاهی تهران بزرگ در محل این فروشگاه و دو سردخانه آن در خیابان ستارخان حضور یافتند.

معاون دادستان تهران در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: این گوشت‌های برزیلی که باید به قیمت حدود ۳۰ هزار تومان به مردم عرضه شود با قیمت ۵۴ هزار تومان با اقرار این فروشنده به رستوران‌ها توزیع می‌شد و اقدام این فرد به نوعی اخلال در نظام توزیع است.

میران اسماعیلی افزود: اتهام این فرد بسیار سنگین است و بعد از بازداشت تحت تعقیب و بازجویی قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه جریمه و مجازاتی برای این فرد در نظر می‌گیرید تا بازدارنده باشد؟ گفت: فروشنده بازداشت خواهد شد و در این سردخانه مشاهده کردیم که نشان برزیل را حذف و آرمی از یک شرکت تولید داخلی نصب می‌کنند و این اقلام گوشت در کارتن‌هایی به نشان کارخانه ایرانی بسته بندی می‌شود که کاملاً متقلبانه است و این‌ها را به رستوران‌ها می‌فروشند.

اسماعیلی افزود: قطعاً همه گوشت‌های وارداتی با ارز دولتی وارد می‌شود و گوشتی که باید ۳۹ تا ۴۹ هزار تومان در دسترس مردم قرار گیرد به قیمت ۵۴ هزار تومان تحویل رستوران‌ها می‌شود و رستوران‌ها هم با وجود این که این اقلام گوشت را استفاده می‌کنند، اما با این توجیه که گوشت آزاد داخلی تهیه می‌کنند به قیمت غذا‌های خود نیز می‌افزایند.

وی گفت:​ در شرایطی که مردم برای تهیه چند کیلوگرم از این گوشت‌ها چندین ساعت صف می‌ایستند و شاید باز هم در دسترس شان قرار نگیرد مایه تأسف است که در این گونه سردخانه‌ها با دپو و احتکار گوشت مورد نیاز مردم مواجه می‌شویم.

معاون دادستان تهران افزود:​ دادستانی تهران واقعاً بیدار است و لحظه و شبانه روز اوضاع را رصد می‌کنیم و نمی‌گذاریم کسی با سرنوشت مردم بازی کند.

فروشنده این گوشت‌ها نیز در مصاحبه با خبرنگار ما ادعا می‌کرد که همه این گوشت‌ها را از همان مردمی که در صف‌ها می‌ایستند، تهیه می‌کند.

وی ادعا می‌کرد مشکلات اصلی و سرچشمه همه گرفتاری‌ها مربوط به سازمان پشتیبانی امور دام است و همچنین ادعا کرد اقلام گوشت‌های وارداتی از چندین سردخانه تهران به جای این که به میادین تره بار منتقل شود نیسان نیسان به رستوران‌ها منتقل می‌شود.

کارشناس جهاد کشاورزی هم که ما را همراهی می‌کرد در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: پیش از این اصناف اجازه توزیع گوشت منجمد را داشتند، اما از دو ماه پیش تاکنون فقط مقرر شد گوشت‌های منجمد از طریق میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه شود و بنابر این نگهداری این مقادیر گوشت در این سردخانه‌ها به منزله احتکار است و بار‌ها در این خصوص اخطار داده بودیم.

در نهایت این فروشگاه پلمب شد و معاون دادستان تهران در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: همه اقلام دپو شده در این فروشگاه با نظارت پلیس و سازمان جهاد کشاورزی با قیمت مصوب میان مردم توزیع خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی