بازدید 2951

مصر میزبان نشست جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین طی روزهای آتی

مسئولان فلسطینی اعلام کردند که مصر مذاکراتی با رهبران جنبش "حماس" و "جهاد اسلامی" برای تشویق اسرائیل به آتش‌بس است.
کد خبر: ۸۷۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ 04 February 2019

مسئولان فلسطینی اعلام کردند که مصر مذاکراتی با رهبران جنبش "حماس" و "جهاد اسلامی" برای تشویق اسرائیل به آتش‌بس است.

به گزارش ایسنا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس که اداره نوار غزه را برعهده دارد ریاست هیئتی را که به منظور دیدار با مسئولان امنیتی وارد قاهره شده‌اند برعهده دارد.

بنا بر گزارش روسیاالیوم، مسئولان فلسطینی همچنین اعلام کردند که رهبر جنبش جهاد اسلامی نیز وارد قاهره شده است.

اختلافات شدیدی میان جنبش حماس و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وجود دارد.

مصر به دنبال ممانعت از افزایش تنش و تشدید خشونت میان جنبش حماس و دولت اسرائیل پس از ماه‌ها تنش در مرزهای نوار غزه است. مصر در هفته‌های گذشته به منظور پیگیری وضعیت به وجود آمده میان آن‌ها مسئولانی را به غزه فرستاد.

یک مسئول فلسطینی که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد: مصر تلاش‌های خود را جهت ممانعت از جنگ جدید در غزه و بهبود وضعیت معیشتی اهالی نوار غزه آغاز کرده است.

روابط میان جنبش حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین از زمانی که محمود عباس دستور داد کارمندانش از گذرگاه مرزی رفح خارج بشوند، وخیم شد. این امر باعث شد تا قاهره این گذرگاه مرزی را ببندد.

مسئولان در غزه می‌گویند که فعالیت در گذرگاه رفح طی هفته‌های اخیر این بار با هماهنگی جنبش حماس از سر گرفته شده اما تاکنون مسئولان مصری هیچ واکنشی به بازگشایی این گذرگاه نشان نداده‌اند.

حدود دو میلیون شهروند فلسطینی در نوار غزه از افزایش میانگین فقر رنج می‌برند و نسبت بیکاری به حدود ۵۰ درصد رسیده است و اسرائیل به بهانه وجود ترس‌های امنیتی به محاصره خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرده که بیش از ۲۲۰ فلسطینی در سال گذشته میلادی توسط نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی طی راهپیمای بازگشت کشته شده‌اند

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل