بازدید 3933

اعتباربخشی دانشکده‌های جدید دندانپزشکی

کد خبر: ۸۷۵۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳ 03 February 2019

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی از ارسال اعتباربخشی دانشکده های جدید التاسیس دندانپزشکی به شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش مهر، به نقل از وزارت بهداشت، دکتر حسن رزمی با اشاره به اعتباربخشی دانشکده های دندانپزشکی از اولویت دانشکده های جدید التاسیس در این خصوص خبر داد و تاکید کرد: گزارش جامع بازدید آنها به شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی ارسال شده است که امیدواریم بررسی نقاط ضعف و قوت این دانشکده ها باعث ارتقای کارآمدی آنها شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در طی سال گذشته و مباحث مطرح شده در نشست سی و هشتم شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی، پیگیری ماموریت های محوله به این دبیرخانه در راستای برنامه طرح تحول و نوآوری درآموزش پزشکی را از اولویت های این نشست برشمرد.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی گفت: متمرکز کردن مرکز آزمون ملی در پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران از اقدامات مهم دبیرخانه بود که به همین منظور دستورالعمل اجرایی تدوین و باتصویب شورایعالی ارزشیابی به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شد. بر همین اساس تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی جهت برگزاری این آزمونها اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به ایجاد کارگروه پاسخگویی به ابهامات برنامه آموزشی (کوریکلوم) دندانپزشکی ابلاغی سال ۹۷ گفت: مقرر شد برنامه آموزشی دوره دکتری عمومی دندانپزشکی که در سال ۹۶ بازنگری و به تصویب شورایعالی برنامه ریزی رسیده است، برای دانشجویان ورودی ۹۷ به بعد موضوعیت اجرایی پیدا کند که با توجه به این شرایط و تغییراتی که در کوریکلوم آموزشی جدید بوجود آمده بود تصمیم به ایجاد یک کارگروه برای رفع ابهامات دانشجویان گرفته شد.

رزمی ساماندهی خدمات دندانپزشکان متخصص شاغل در دانشگاهها را از دیگر اقدامات مهم این دبیرخانه برشمرد و تاکید کرد: این طرح رضایتمندی اعضای هیئت علمی دانشگاهها را به همراه داشت و انگیزه ماندگاری آنها را در شهرهای محروم بالا می برد و به این افراد این امکان را می دهد که خارج از ساعات اداری و بر اساس ابلاغیه مقام عالی وزارت در بخش خصوصی مشغول به خدمت باشند.

وی با اشاره به فعالیت های کمیته های راهبردی به اقدامات کمیته راهبردی جراحی فک و صورت که نزدیک به ۲۲ جلسه معادل ۹۰۰ نفر ساعت اشاره کرد و افزود: این مصوبه به تصویب نشست ۳۸ رسید. بازنگری آئین نامه دستیاری دندانپزشکی انجام شده و به دانشگاهها ابلاغ شد.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی یکی از موضوعات مهم حوزه دندانپزشکی را بحث آموزش در عرصه دانشجویان این رشته دانست و تاکید کرد: دانشجویان دندانپزشکی باید بخشی از آموزش خود را در فضای بیرون از دانشکده و در عرصه های ارائه خدمات تجربه کنند که این موضوع مورد تائید همه کارشناسان است. لذا بنا داریم پروتکل اجرایی آموزش در عرصه را تدوین و تا مهرماه ۹۸ ابلاغ کنیم.

وی بحث آموزشی مجازی را با توجه به شرایط برخی دانشکده ها مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد: امیدواریم با فراهم شدن امکانات و زیرساخت های آن از طریق دانشگاههای بزرگ، دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشکده های کوچک تر بتوانند از این امکانات برخوردار شوند.

رزمی به برگزاری الکترونیک آزمون های دبیرخانه دندانپزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جاری آزمون ارتقاء را به صورت آزمایشی به صورت الکترونیکی برگزار کردیم که با استقبال زیادی در سراسر کشور مواجه شد و تلاش داریم آزمون های بورد و دستیاری را هم به صورت الکترونیک برگزار کنیم.

وی به برنامه ریزی های دبیرخانه شورای دندانپزشکی در بحث توزیع نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: در حوزه همکاری های بین بخشی به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز حوزه درمان مقرر شد برای تامین نیروهای متخصص کلینیک های ویژه، بیماری های خاص و خدمات اورژانس دبیرخانه شورای دندانپزشکی پروتکل اجرایی تهیه کند تا نیروی انسانی متخصص دندانپزشکی این مراکز توسط دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی تامین شود.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی با اشاره به همکاری این دبیرخانه با دفتر تجهیزات پزشکی به منظور تامین نیازهای تجهیزات دانشکده های دندانپزشکی ابراز امیدواری کرد با آغاز ترم جدید تحصیلی نیازهای تجهیزاتی دانشکده های دندانپزشکی تامین شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار