بازدید 1565

همصدایی نامزدهای حزب دموکرات آمریکا برای استعفای یک فرماندار

انتشار تصویری جنجالی از فرماندار ویرجینیا موجب انتقاد گسترده اعضای حزب دموکرات آمریکا از وی و فشار برای کناره گیری او از این سمت شده است.
کد خبر: ۸۷۵۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ 03 February 2019

انتشار تصویری جنجالی از فرماندار ویرجینیا موجب انتقاد گسترده اعضای حزب دموکرات آمریکا از وی و فشار برای کناره گیری او از این سمت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی انتشار عکسی نژادپرستانه از سال ۱۹۸۴، از فرماندار دموکرات ایالت ویرجینیا، این مقام ارشد ایالتی با فشارهای فزاینده‌ای برای کناره‌گیری روبه‌رو شده‌ است.

«رالف نورتم» فرماندار ایالت جنوبی ویرجینیا می‌گوید او پس از بررسی‌ها متوجه شده، عکس منتشر شده عکس او نیست و قصد کناره‌گیری ندارد.

آقای نورتم، نخست، روز اول فوریه (۱۲ بهمن) گفته بود «از این‌ که تصمیم گرفتم تا در آن عکس حضور پیدا کنم و از این‌ که این عکس دیگران را در آن زمان و اکنون آزرده، عمیقا متاسفم».

عکسی که نخست توسط وب‌سایت «بیگ لیگ پالتیکس» منتشر شده بود، دو نفر را نشان می‌دهد که یکی صورتش را سیاه کرده و دیگری لباس «کو کلاکس کلان‌ها»، یک تشکل نژادپرست در آمریکا، را پوشیده‌ است.

این عکس در کتاب سال دانش‌آموختگان دانشکده پزشکی در سال ۱۹۸۴ منتشر شده بود و در آغاز مشخص نبود، رالف نورتم کدام‌یک از دو نفر است.

هر دو سناتور دموکرات ویرجینیا فورا خواستار آن شدند که فرماندار گزینه کناره‌گیری از مقام خود را در نظر بگیرد.

دو سناتور دیگر، «کامالا هریس» از ایالت کالیفرنیا و «کوری بوکر» از ایالت نیوجرسی، از مقام‌های ارشد حزب دموکرات هستند که از این عکس انتقاد کرده‌ و خواستار استعفای او شده‌اند. سناتور هریس و سناتور بوکر، هر دو از جمله دموکرات‌هایی هستند که اعلام کرده‌اند برای رقابت‌های درون‌حزبی جهت انتخاب نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد می‌شوند.

شورای دموکرات‌های سنا در ایالت ویرجینیا نیز خواستار کناره‌گیری نورتم شده‌اند.

جو بایدن معاون باراک اوباما در دوره ریاست‌جمهوری، همچنین الیزابت وارن، سناتور دیگر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۰، از دیگر چهره‌هایی هستند که خواستار استعفای نورتم شده‌اند.

با این حال آقای نورتم روز شنبه گفته است او وقتی بیشتر در مورد عکس تحقیق کرده و به آن نگاه کرده، متوجه شده که قطعا تصویر متعلق به او نیست.

او در جریان کنفرانس خبری خود اظهار کرده پیشتر اقدام مشابهی را انجام داده و زمانی صورت خود را به تقلید از مایکل جکسون، سیاه کرده بود تا در یک مسابقه رقص شرکت کند و از این بابت متاسف است، اما عکس فعلی ربطی به او ندارد.

رالف نورتم گفته قصد جبران گذشته خود را دارد و «تا زمانی که احساس می‌کنم قادر به رهبری (امور اجرایی) هستم، به کار خود ادامه خواهم داد».

در هر صورت فشارها برای کناره‌گیری فرماندار، از داخل حزب دموکرات، نیز شهروندان و معترضانی که در برابر ساختمان فرمانداری ویرجینا تجمع کرده‌اند، ادامه پیدا کرده‌ است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار