بازدید 2547

ونزوئلا ذخایر طلای خود را به امارات متحده عربی می‌فروشد

کارآکاس در نظر دارد ۲۹ تن طلای خود را به ازای یورو، آن هم به صورت نقدی به امارات متحده عربی بفروشد. قرار است از این پول به عنوان نقدینگی لازم برای واردات کالاهای اساسی استفاده شود.
کد خبر: ۸۷۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۳ 03 February 2019

کارآکاس در نظر دارد ۲۹ تن طلای خود را به ازای یورو، آن هم به صورت نقدی به امارات متحده عربی بفروشد. قرار است از این پول به عنوان نقدینگی لازم برای واردات کالاهای اساسی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، رویترز به نقل از یک مقام ارشد دولتی خبر داد، کارآکاس در نظر دارد ۲۹ تن طلای خود را به ازای یورو، آن هم به صورت نقدی، به امارات متحده عربی بفروشد. قرار است از این پول به عنوان نقدینگی لازم برای واردات کالاهای اساسی استفاده شود.

به گفته این مقام آگاه، فروش طلای این کشور با ارسال ۳ تن طلا در ۲۶ ژانویه آغاز شده است. قرار است در روزهای آتی هم ۱۵ تن طلای دیگر، به امارت ارسال شود.

قبل از این مقداری طلای پرداخت نشده، به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار به ترکیه صادر شده بود.

شرکت سرمایه‌گذاری نورکپیتال امارات هم در گزارش جداگانه‌ای به رویترز اعلام کرده است در ۲۱ ژانویه ۳ تن طلا از بانک مرکزی ونزوئلا خریده است.

این اخبار، هم‌زمان با انتشار شایعاتی در مورد به زمین نشستن هواپیماهای مرموز روسی در ونزوئلا، که قرار است طلای ونزوئلا را بارگیری کنند، منتشر شدند. مقامات روسیه این اخبار را رد کردند.

مقام آگاه ونزوئلایی هم به رویترز گفت: این خبر درست نیست.

گزارشات متعدد حاکی از این است که کارآکاس برای وارد کردن کالاهای اساسی، که با یارانه به مردم فروخته می‌شوند، نیازمند پول نقد است. یک توضیح احتمالی برای این که چرا این کشور به ازای طلای خود، یورو درخواست کرده است، می‌تواند تحریم‌های آمریکا باشد.

بانک مرکزی ونزوئلا فروش ذخایر طلای خود به کشورهای متحد را شروع کرده است. ذخایر طلای این بانک در ابتدای سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۵۰ تن بود، اما تا انتهای نوامبر به ۱۳۲ تن کاهش یافت.

ونزوئلا ۳۱ تن طلا به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار را نزد بانک مرکزی انگلستان به سپرده گذاشته بود، که حالا انگلستان از بازگرداندن آن امتناع می‌کند. انگلیسی‌ها می‌گویند نگران هستند که مقامات ونزوئلا این طلا را برای مصارف شخصی بفروشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر