بازدید 2193

سازمان ملل خواستار اختصاص مکانی موقت برای امدادرسانی به آوارگان سوری شد

سازمان ملل که خواستار ورود به شرق سوریه جهت کمک به آوارگان هجین شده بود، از اینکه این درخواست بدون پاسخ مانده، ابراز تاسف کرد.
کد خبر: ۸۷۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸ 02 February 2019

سازمان ملل که خواستار ورود به شرق سوریه جهت کمک به آوارگان هجین شده بود، از اینکه این درخواست بدون پاسخ مانده، ابراز تاسف کرد.

به گزارش ایسنا، آندری ماهیسیچ، سخنگوی کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل اظهار کرد: حدود دو هفته قبل مسؤولان امور انسانی سازمان ملل از نیروهایی که بر منطقه شرق سوریه کنترل دارند یعنی نیروهای سوریه دموکراتیک که تحت حمایت آمریکا هستند، خواستند راه عبوری را برای انتقال کمک‌های بشردوستانه برای آوارگان اردوگاه الهول مشخص کنند.

وی در ادامه ابراز تاسف کرد که این درخواست تاکنون بدون پاسخ مانده است.

به گفته این مسؤول سازمان ملل، آنها از نیروهای سوریه دمکراتیک خواستند مکان موقتی را در مسیر منتهی به اردوگاه الهول برای انتقال کمک‌های ضروری به غیرنظامیان مستقر در اردوگاه مشخص کنند.

وی تاکید کرد: ایجاد گذرگاهی امن برای غیرنظامیان مساله بسیار بااهمیتی است و باید تحقق این امر تضمین شود.

نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در سپتامبر با حمایت ائتلاف ضد داعش حمله‌ای را به آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه آغاز کردند و توانستند بخش بزرگی از این منطقه را پس بگیرند.

طبق گزارش کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل، از زمان بالا گرفتن درگیری‌ها در این منطقه در اوایل سپتامبر، بیش از ۲۳ هزار نفر به اردوگاه الهول گریخته‌اند، که از این تعداد ۱۰ هزار تن تنها در هفته گذشته به اردوگاه فرار کرده‌اند، برخی از آنها چندین شب را در بیابان در شرایط جوی بسیار سخت و بدون آب و غذا گذراندند.

سازمان جهانی بهداشت روز پنج‌شنبه اعلام کرد: در اردوگاه الهول واقع در شمال شرق سوریه به دلیل برودت شدید هوا دست کم ۲۹ نوزاد و شیرخواره جان خود را از دست دادند.

این کمیساریا پیش‌بینی کرد که تعداد بیشتر دیگری نیز به این اردوگاه فرار کنند اما خانواده‌هایی که موفق به فرار از درگیری‌ها شده‌اند، می‌گویند داعش به غیرنظامیان اجازه نمی‌دهد از هجین خارج شوند.

همچنین ماهیسیچ گفت: مراکز درمانی شهر حسکه که میزبان کودکانی است که به دلیل کمبود شدید غذا در شرایط جسمانی بدی به اردوگاه الهول منتقل شده‌اند، بیش از ظرفیت بیمار پذیرش کرده‌اند.

علاوه بر این کمیساریای یاد شده در بیانیه‌ای از اینکه نیروهای سوریه دموکراتیک مدارک شناسایی آوارگان را به محض ورود به اردوگاه مصادره می‌کنند، ابراز نگرانی کرد.

الهول واقع در شرق شهر حسکه یکی از پایگاه‌های اصلی پایش در شمال شرق سوریه است که نیروهای سوریه دموکراتیک توانستند کنترل آن را به دست گیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر