بازدید 2458

تورم امارات در پایین‌ترین سطح ۷ سال اخیر

کد خبر: ۸۷۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶ 02 February 2019

نرخ تورم امارات در آخرین ماه سال ۲۰۱۸ میلادی به ۰.۳۴ درصد رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به دسامبر با ۱.۳۴ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه ماه گذشته به ۰.۳۴ درصد رسید که پایین‌ترین نرخ تورم از ژوئن ۲۰۱۲ محسوب می‌شود.

بیشترین کاهش تورم مربوط به بخش حمل و نقل بوده است که تورم از ۸.۸ درصد به ۱.۹ درصد کاهش یافته است. بخش فرهنگ نیز با کاهش تورم از ۸.۳ درصد به ۳.۶ درصد و تنباکو از ۱.۸ درصد به ۱.۳ درصد از دیگر محرک‌های مهم کاهشی تورم امارات بوده‌اند.

همچنین بخش پوشاک با تورم ۱۸.۸ درصدی و رستوران و هتل‌داری با تورم ۷.۲ درصدی پرچمدار افزایش قیمت‌ها در امارات بوده‌اند و پس از این بخش‌ها، لوازم منزل با تورم ۳.۶ درصدی قرار دارد. تورم مسکن نیز منفی پنج درصد و تورم تجهیزات پزشکی منفی ۱.۴ درصد بوده است.

اقتصاد امارات که پس از سقوط بهای نفت در سال ۲۰۱۴، رشد اقتصادی کمی را تجربه کرد، از اواخر سال گذشته به دنبال افزایش صادرات غیر نفتی و افزایش نسبی بهای نفت، در حال ثبت مجدد رشد مطلوب است.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده است به دلیل افزایش بهای نفت و تداوم اصلاحات ساختاری در بخش خصوصی، رشد اقتصادی امارات افزایش خواهد یافت. این رشد برای سال جاری ۳.۷ درصد خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر