بازدید 16399
بسته خبری جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در امارات ـ روز پایانی؛

قطر 3 - ژاپن 1 / قطر برای نخستین بار قهرمان آسیا شد / VAR این بار علیه ژاپن / حمایت هواداران ایران از قطر در فینال / سامورایی ها طلسم تنها دروازه بسته جام را هم شکستند/ سرانجام رکورد رویایی علی دایی قیچی شد / رکورد باورنکردنی عفیف؛ 10پاس گل!

تیم ملی قطر که پیش از آغاز جام ملت های آسیا، در دیداری تدارکاتی در خاک این کشور با نتیجه دو بر یک، مغلوب تیم ملی ایران و شاگردان کی روش شده بود، در دیدار نهایی سه بار دروازه ژاپن ـ پرافتخارترین تیم قاره کهن ـ را باز و با شایستگی برای اولین بار کاپ قهرمانی را فتح کرد. قطر سرانجام در بازی پایانی یک بار دروازه اش باز شد تا رکورد تاریخی اش قیچی شود. نکته جالب اینکه عراق قهرمان جام ملت های 2011 هم پیش از شروع آن دوره، در بازی تدارکاتی مغلوب تیم ایران با هدایت مظلومی شده بود!
کد خبر: ۸۷۴۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸ 01 February 2019

فینال مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019 از ساعت 17:30 امروز (جمعه) بین دو تیم ملی ژاپن و قطر در ابوظبی برگزار شد تا قهرمان هفدهمین دوره جام ملت ها شود.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ هر دو تیم‌ ژاپن و قطر در هر سه مسابقه مرحله گروهی و سه دیدار دور حذفی جام ملت‌های آسیا تا رسیدن به فینال به برتری رسیده بودند و با نمایش برتر نسبت به حریفان خود شکست‌ناپذیر نشان دادند تا شایسته برگزاری دیدار نهایی باشند؛ اما در بازی آخر آبی پوشان ژاپنی، اسیر بازی حرفه ای و هماهنگ قطری ها شدند و مثل سایر قدرت های آسیا از جمله عربستان، عراق، کره جنوبی و امارات مغلوب آمادگی بالای شاگردان فلیکس سانچز بودند.

نکته عجیب اینجاست که تیم ملی عراق، قهرمان جام ملت های 2011 هم پیش از شروع آن دوره از مسابقات در بازی تدارکاتی مغلوب تیم ملی ب ایران با هدایت پرویز مظلومی شده بود!

ترکیب دو تیم برای این دیدار به شرح زیر است؛

قطر: سعد الشیب، پدرو میگوئل، عبدالکریم حسن، طارق سلمان، عبدالعزیز حاتم، حسن الهیدوس، اکرم عفیف، بسام الراوی، بوعلام خوخی، المعز علی و عصیم مادیبو.

ژاپن: شویچی گوندا، یوتو ناگاتومو، مایا یوشیدا، ریتسو دوان، هیروکی ساکایی، گاکو شیباساکی، گنکی هاراگوچی، تاکومی مینامینو، یویا اوساکو، تاکهیرو تومیاسو و سوکاسا شیوتانی.

در حالی که ژاپن صاحب توپ و میدان بود، این سفیدپوشان قطر بودند که در نخستین حمله شان در دقیقه 12 با گل استثنایی و برگردان زیبای المعز علی، از حریف پیش افتادند. قطری ها که پیش از شروع جام در دیداری تدارکاتی در خاک این کشور، مغلوب تیم ملی ایران و شاگردان کی روش شده بود، دو فرصت طلایی دیگر را از دست داد تا سرانجام برای دومین بار دروازه ژاپن پرافتخارترین تیم قاره را باز کرد. قطر همچنان گلی دریافت نکرده است.

المعز علی

مهاجم جوان قطری با این گل 9 گله شد و از رکورد علی دایی که در جام ملت های 1996 هشت گل به ثمر رسانده بود، گذشت و برترین گلزن تاریخ جام ملت‌ها آسیا شد.

در ادامه العزیز با شوت فنی از پشت محوطه جریمه، دروازه ژاپنی ها را برای دومین بار گشود تا جبران سخت شود.

در نیمه دوم ژاپنی ها سوار بر جریان بازی شدند و حملات زیادی را روی دروازه ضد ضربه و طلسم شده قطر ترتیب دادند که بالاخره دقیقه 70 این طلسم طولانی شکسته و دروازه قطری ها برای نخستین بار در این تورنمنت باز شد.

شرح گل

ژاپن صفر ـ قطر ۱ (دقیقه ۱۲: المعز علی): حسن الهیدوس در میانه میدان به زیبایی منطقه بازی را تغییر داد و اکرم عفیف را در جناح چپ صاحب توپ کرد که او نیز بعد از حرکت در عرض، به المعز علی که در محوطه جریمه ژاپن حضور داشت، پاس داد. فوق ستاره خط حمله عنابی‌ها نیز بعد از دو ضربه روی پا به توپ، با حرکتی غیر منتظره و استثنایی، با قیچی برگردان گلزنی کرد که توپ بعد از برخورد به تیرک عمودی دروازه سامورایی‌ها تبدیل به گل شد.

ژاپن صفر - قطر ۲ (دقیقه ۲۷: عبدالعزیز حاتم): اکرم عفیف با حفظ توپ و نگاه به اطراف خود، با تیزبینی عبدالعزیز حاتم را پشت محوطه جریمه ژاپن صاحب توپ کرد که حرکت در عرض و شوت پای چپ فنی و چشم‌نواز او، دور از دستان گوندا به کنج دروازه ژاپن رفت تا دومین گل عنابی‌ها نیز مثل گل اول به زیبایی به ثمر برسد.

ژاپن ۱ - قطر ۲ (دقیقه ۶۹: تاکومی مینامینو): حمله پُر تعداد سامورایی‌ها نتیجه داد و بعد از پاس یویا اوساکو از بین مدافعان قطری، تاکومی مینامینو به سمت دروازه رفت و با ضربه چیپ دیدنی گل اول ژاپن را زد.

ژاپن ۱ - قطر ۳ (دقیقه ۸۳: اکرم عفیف): اکرم عفیف، پنالتی اعلام شده به سود قطر را بهترین پاسور جام ملت‌ها به سمت چپ خود زد و گوندا را فریب داد تا گل سوم تیمش را به نام خود ثبت کند.

رکورد عجیب آقای پاس گل تاریخ آسیا از قطر

عفیف که از ستارگان اصلی قطر و شاید بهترین بازیکن جام تا فینال بوده است، در هفت مسابقه ۱۰‌پاس گل به مهاجمان قطر داده و این یک رقم عجیب و غریب و خارق العاده در یک تورنمنت بوده. به یاد داشته باشید که در یک مسابقه مثل لیگ برتر فوتبال ایران ـ که شامل سی مسابقه می‌شود ـ عنوان آقای پاس گلی به هافبک‌ها و مهاجمانی می‌رسد که حدود ۱۵ پاس به هم‌تیمی‌های خود می‌دهند.

عربستانی ها با پرچم ژاپن در استادیوم ابوظبی+ عکس

تیم ملی قطر در راه رسیدن به فینال، دو رقیب بسیار سرسخت خود را با نتایج درخشان شکست داده است. آن‌ها در مرحله گروهی عربستان را با 2 گل و امارات را با 4 گل در مرحله نیمه نهایی شکست دادند تا علاوه بر نتیجه، جنگ سیاسی بین دو کشور را با برد پشت سر بگذارد.

تصاویری از ورزشگاه بن زاید منتشر شده که طبق آن برخی مردم عربستان و امارات با پرچم ژاپن به استادیوم آمده‌اند تا از سامورایی‌ها در راه قهرمانی حمایت کنند. با توجه به مشکلات سیاسی که بین دو این کشور با قطر وجود دارد، حالا طرفداران میزبان و هم‌چنین عربستان برای انتقام گرفتن از عنابی پوشان به ابوظبی آمده‌اند. شاگردان فلیکس سانچز با سه گل از ژاپن پیش افتادند و قهرمانی آسیا را کسب کردند.

حواشی و تصاویر فینال جام ملت های آسیا 

جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا به همراه بن سلمان در جایگاه ورزشگاه زاید حاضر شدند. هواداران دو تیم با لباس خاص و به شکل‌های مختلف با حضور در ورزشگاه مشغول تشویق تیم خود هستند.

یکی از هواداران ایرانی با در دست داشتن پرچم ایران در بین طرفداران ژاپنی خودنمایی می‌کند. بازیکن قطر هم پیش از آغاز گرم کردن بدن به گرفتن عکس سلفی پرداختند.

قطر با حمایت هواداران ایرانی در خاک امارات قهرمان شد

هر چند انتقام گرفتن از ژاپن می‌تواند عامل مهمی برای این موضوع باشد که ایرانی‌ها در دیدار فینال هوادار قطر باشند، اتفاقات سیاسی یک سال گذشته میان دو کشور و البته اختلافات سیاسی در منطقه، ایران و قطر را بیش از گذشته به یکدیگر نزدیک کرده است. دست به دست دادن همه این عوامل باعث شد تا هواداران ایرانی حاضر در ابوظبی ـ که از قبل، بلیت فینال جام ملت‌ها را خریداری کرده بودند تا شاهد جشن قهرمانی تیم ملی باشند ـ با حضور در ورزشگاه یک تیر و چند نشان بزنند و با خوشحالی ورزشگاه را ترک کنند.

قطری‌ها که قبل از جام ملت‌ها با میزبانی از ایران حسن نیت خود را ثابت کرده بودند و در اختلاف با عربستان و امارات نیز شبیه به ایران هستند، با بردی قاطع، برنده جام ملت‌های ۲۰۱۹ شدند تا هواداران ایرانی در کنار عمانی‌های حاضر در ورزشگاه و در غیاب هواداران قطری، قهرمانی تیم جذاب تورنمنت را جشن بگیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۵
مبارک اقای تاج و سلطا نی فر باشد
که این جام را دودستی تحویل انها دادند.
همانطور که مظلومی گفت اگر این بار جام نگیریم دیگر هم نخواهیم گرفت.

دقیقا درست است چون کی رش نرفته قرارداد خودش را بست بعد ما اندر خم یک کوچه ایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
لایق نبودن مگه با شرارت میشه قهرمان شد؟؟؟
قطر یه تیم فوق العاده و جذابی داره من طرفدارشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
همین تیم چند روز به شروع این مسابقات میزبان ایران بود که در نهایت در خاک خود 1 بر 0 مغلوب ایران شد.
سال 2011 یک سفر رفت و برگشت عالی با هواپیمایی قطر به مالزی داشتم. هنوز چنین پرواز آسوده و راحتی نداشتم. و فکر میکنم این کشور کوچک لیاقت آنرا دارد که فوتبالش هم در صدر آسیا قرار گیرد. دیگه خسته شدیم از بس اسم ژاپن و کره جنوبی و استرالیا رو شنیدیم. ایران هم شانس آورد به فینال نرفت، وگرنه تیم بدون برنامه کیروش مقابل این قطر شکست سنگینی پذیرا میشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
چند روز مانده به این مسابقات یک بازی دوستانه با ایران در خاکش انجام داد که در نهایت 1 بر 0 مغلوب ایران شد.
ناشناس
| Canada |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
البته وضعیت شرکت هواپیمایی دلیلی بر وضعیت و پیشرفت کشور نمیباشد و صد البته ارتباطی به فوتبال هم ندارد..
ناشناس
| Romania |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
نشانه برنامه ریزی و مدیریت است
دکتر حقیقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
رشد و پیشرفت کشورها مربوط به هواپیما و نرخ رشد اقتصادی . جایگاه کشور در میان کشورها به نسبت جمعیت و خاک. میزان درآمد سرانه . توسعه شهری و ... هست که البته قطر آنها را داردو لذا پیشرفته هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
برای ما بهشت اون دنیا رو داران میسازن عزیز..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
وضع شرکت های هوایی دلیل بر چیست دکتر جان
قابل توجه مسئولین فدراسیون فوتبال ما.که نمی توانند افتخاری برای فوتبال ملی کسب کنند
خوب برادر تیم ایران هم چند ملیتی بود با گران قیمت ترین مربی دنیا

تیم قطر شایسه بود از هر نظر
یاد گرفتین که چجوری باید بازی کرد از طرف قطر و نباید دفاعی بازی می کردین
ژاپن و قطر قرار است که در جام کونکاکاف شرکت کنند در حالی که تیم ملی ما در حسرت دیدار تدارکاتی با تیم های بزرگ است.قطعا اگر با همین مدیریت و برنامه آماتوری پیش برویم از فوتبال آسیا که در حال پیشرفت است محو خواهیم شد.
قطر پاداش سرمایه گذاری.برنامه ریزی وآینده نگری خود را گرفت.البته در قطر هم اگر گروهی وجود داشت که از دیوار سفارت ها بالا می رفتند وپرچم کشورها را آتش می زدند.تا پنجاه سال دیگه هم به این موفقیت نمی رسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
همه چیز رو به هم ربط نده چرت و پرت نگو
مجمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
دقيقا.
تو كشور ما هم يه عده با كاراشون مثل ترمز عمل ميكنند و نميذارند كشور جلو بره.
در همه زمينه ها، چه ورزش، چه صنعت، چه سياست...
تبریک به قطر به خاطر شخصیت تیمی.انضباط.تلاش مستمر و مغرور نشدن.
چرا.ایران.قهرمان.نشدددددددد
قطر نگو برزيل بگو
جالب است قطری ها با اندک استعدادهایی که داشتند به مقام قهرمانی آسیا رسیدند ولی این همه استعداد در کشورمان یک نسل بعد از دیگری همچنان نمی توانند یک قهرمانی برای کشورمان به ارمغان بیاورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
بیشتر این استعدادها عربی بلد نیستند حرف بزنند چون از کشورهای دیگه با زبان پول تابعیت قطر را گرفته اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
کدوم استعداد؟؟؟
باید به سردار آزمون جایزه عشق لات ترین و به کنعانی زادگان جایزه متوهم ترین و به کی روش جایزه خالی بندترین و به تیم ایران جایزه مفت بازترین را می دادند .
حق به حقدار رسید..
باز دم قطر گرم که انتقام ما رو از ژاپن گرفت. واقعا ژاپن لیاقت نداشت بره فینال. ما تو بازی با ژاپن به خودمون باختیم نه به اونا/.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
منطقی باش دوست عزیز نه تعصبی.ژاپن دربازی باایران کاملاشایسته پیروزی بود.
کاش موسئولین ما یه کم از برنامه ریزی و تدارکات قطر یاد بگیرن. واقا باعث تاسف و خجالته که قطری که اندازه خوزستان ما هم نیست می تونه همچین برنامه ریزی بکنه، می تونه همچین امکاناتی مهیا کنه اما ما هنوز تو کار اینکه بانوان رو به استادیوم راه بدیم یا نه مشکل داریم.
تاریخ 40 سال بعد از انقلاب را که مرور می کنیم می بینیم اگرکارشکنی وتندروی گروه های تندرو در ایران نبود(مانندبالا رفتن از دیوار سفارت ها.) ایران هم مانند سایر کشورها در جامعه جهانی حضور داشت و از منافع خود حفاظت می کرد و در سایه ارتباط با سایر کشورها مجهز به تکنولوژی وصنعت مدرن شده بود و الان یکی از قدرت های اقتصادی وجهانی مانند کره یا سنگاپور ویا مالزی بود.اما متأسفانه گروهی واپسگرا منافع خود را بر مصالح ملی مقدم داشتن و هزینه های زیادی به کشور تحمیل کردند که شاهد آن هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
ای ول رفیق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
لایک
واقعاً قطر عالی کار کرد و به حقش رسید . کار تیم ایران هر سال دشوارتر از گذشته خواهد بود .

تیم ملی ایران با این همه بازیکن عالی !! امسال هم نتوانست کاری بکند ، بنابراین هیچ امیدی در سالهای آتی و جام های بعدی نخواهد داشت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
نا امیدی بزرگترین گناهه.در سالهای بعد با تکیه بر فوتبال ایرانی و دعوت از بازیکنان تکنیکی و هجومی به جایگاههای والایی خواهیم رسید. در سالهایی که موفق بودیم چنین اصولی را پیاده کردیم... .
پیام ویژه تیم قطر به صنف کلیدساز این بود: به عمل کار بر آید ، به سخنرانی نیست!
یک درصد جمعیت دنیا را در اختیار داریم
7 درصد منابع دنیا را در اختیار داریم
یکی از وسیع ترین کشورهای دنیا را در اختیار داریم
جزو با استعدادترین ملت های دنیا هستیم

اما

چرا یک کشور نیم وجبی با 2.5 میلیون جمعیت اکثرا وارداتی که بجز میادین گازی مشترک با ایران هیچ ثروتی ندارد و از نظر هوش و استعداد انسانی هم به پای ایران نمی رسد ، باید قهرمان جام ملت ها شود ولی ما نتوانیم ؟؟؟؟

بجز بی لیاقتی و بی سوادی و بعضا وطنفروشی و خیانت مدیران کشور ، آیا دلیل دیگری می توان برای عقب افتادگی های این کشور پیدا کرد ؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
شما هوش و استعداد انسانی رو از کجا متوجه شده اید که بالاترید؟ یکی از علتها هم امثال شماها هستند که واسه خودتون رو برتر از دیگران می دونید
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
جمعيت مهم نيست ، آنچه مهم است ثروت و مديريت است كه قطر هر دو را داشت .. .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
حرف حساب جواب نداره...... خصوصا وطن فروشا رو خيلي خوب اومدي..
عباس
| Netherlands |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
زیاد حرف میزنیم کم کار میکنیم و یا اصلا کار نمیکنیم و بهانه گیر هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
آفرین
قطر لیاقتشو داشت دمش گرم حال کردم 3 تا به ژاپن زد
پاسخ ها
yd
| Netherlands |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
آقای متوهم زاده کم توهم بزن واقعا توهم برت داشته. یعنی تو از قطری ها با هوشتری؟ با کدام علم و منطق این حرفو میزنی؟
اینکه ایرانی ها از قطر حمایت کردند اصلا سیاسی نیست فقط بخاطر باخت ایران بود
دوستان باخت 2 به 1 قطر به ایران قبل مسابقات تو بازی دوستانه فریبتون نده قطر طی 8 روز 4 تا بازی کرد که دوتاشو برد یکرو مساوی و یکی رم باخت آخرین بازیشم جلوی ایران بود یعنی دو روز یه بار داشتن بازی میکردن و خسته بودن و این بازی ها براشون تمرینی بود پس گول برد قطر رو نخورید اگه با این قطر بازی میکردیم رحت شش تایی میشدیم
پیام ها همه احساساتی و لی منطق، درست مثل تیم فوتبالمان، مثل مربیمان، مثل مدیران فدراسیونمان، مثل کلیدسازانمون.
با سلام وتبریک دهه مبارک فجر
بحمدالله به برکت انقلاب اسلامی علیرغم دشمنی امریکا ایران پیشرفته ترین وقویترین کشور خاور میانه است. هم از نظر صنعتی وعم از نظر نظامی.انشاالله فوتبالشم بهتر خواهدشد.
براى تيم قطر نه بدبودن قلم بهانه بود نه مركب ونه كاغذ با روحيه بالا وتوانايى پاهاى خود توانستند همه بهانه هارا درگورستان تاريخ دفن كنند وبا پشتكار بنويسند پيروزى
مبارک مردم و تیم قطر ..بهشون تبریک میگم
به نظر من فوتبال یعنی همین. ما واقعاً لیاقت حضور در فینال را داشتیم. اما حسی که از بازی با ژاپن به من دست داد این بود که از زیادی غرور بچه ها یادشون رفت فوتبال بازی کنن و مثل بچه های لوس و ننر به داور حمله می کردند و اون حرکات زشت را انجام می دادند که نشان از کم آوردن داشت. خیلی ضایع بود. واقعا شفر درست گفت که هجوم به سمت داور عادت ایرانیهاست. باید با این عادت زشت حمله و داور و نقل و ناله دائمی در حین بازیها به شدت برخورد بشه . به خدا مردم راضی با باخت آبرومندانه و شجاعانه هستند تا این حرکات ضایع و سخیف ... مقایسه کنید رفتار حرفه ای بازیکنان تیمهای دیگه را با بازی آخر ما (افتضاح بود)
کی روش وتاج خداراشاکرباشند که توسط ژاپن با سه گل خذف شدند وگرنه در مقابل قطر به شکست بسیار مفتضحانه ترازژاپن تن میدادند آنوقت بازیکنان وکی روش بجای یغه گرفتن وجک زدن به چاقو وغیره می آوردند
تیم پرسپولیس باوجود محرومیت ازگرذفتن بازیکن با اندک داشته هایش همین قهرمان قطر را که همین بازیکنان عضوبودند شکست دادولی کی روش باگرفتن دقیقه ای 5میلیون تومان از پس ژاپن هم برنیامد وشکست مفتضحانه خورد وایران راتحقیر نمود
فقط یک از رکورد های شهریار دایی شکسته شد که به نسبت مابق چیز مهمی نبود
کاش یک بازیکن تکنیکی و بازی ساز و خوش اخلاق وبا پاس های طلایی مثل اکرم عفیف یا عمر عبدالرحمان داشتیم
ای برادر کاکا برار داداش دادا کاکو کاک اخی کا اینجا همه چیز درهمه
تو دنبال مدیریت و برنامه ریزی می گردی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس