بازدید 2040

ارز ارزان برای کالاها ارزانی به ارمغان نیاورد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: اختصاص ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی به گروهی از کالاها علیرغم اختصاص ارز دولتی در عمل ارزانی و قیمت پایین را برای کالاها رقم نزده است.
کد خبر: ۸۷۴۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸ 01 February 2019

جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
علی اکبر کریمی

علی اکبر کریمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به چند نرخی بودن ارز در کشور، گفت: ارز چند نرخی سبب ایجاد تنش و ناپایداری در بازار می‌شود، لذا هرچقدر بانک مرکزی تلاش کند که شرایط نرخ ارز چند نرخی به تک نرخی حرکت کند، شرایط پایدارتری در بازار خواهیم داشت.

عضو کمییسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بسیاری از صاحبنظران معتقدند که اختصاص ارز ۴هزار و 200 تومانی به گروهی از کالاها علیرغم اختصاص ارز ارزان در عمل ارزانی و قیمت پایین را برای کالاها رقم نزده است، افزود: مردم همچنان شاهد قیمت‌های گران گروه کالاهایی هستند که ارز ۴هزار و 200 تومانی دریافت می‌کنند.

حذف ارز ۴هزار و 200 تومانی می تواند به حذف رانت‌ها کمک کند

وی ادامه داد:حذف ارز ۴هزار و 200 تومانی می تواند به حذف رانت‌های که در شرایط کنونی وجود داشته کمک کند و از سوی دیگر عواید حاصل از ارز ۴هزار و 200 تومانی این امکان را به دولت دهد که اقشاری که نیازمند حمایت هستند مورد حمایت بیشتر قرار گیرند.

کریمی با بیان اینکه در راستای پایداری بازار، حذف ارز ۴هزار و 200 تومانی می تواند تورم و گرانی را که به مردم وارد می شود کاهش دهد، اظهار داشت: پیش بینی اعتبارات لازم برای تامین کالاهای اساسی نیز از اولویت های بودجه ای است زیرا معیشت مردم به این امر بستگی دارد.

باید دغدغه های مردم در خصوص جبران تورم برطرف شود

وی افزود: باید دغدغه های مردم در خصوص حقوق و درآمد، خدمات دریافتی و جبران عقب ماندگی در بحث تورم به وجود آمده در ماه های اخیر و کاهش ارزش پول ملی تا اندازه ای در سال آینده برطرف شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید شرایطی را ایجاد کرد که با رویکرد عدالت محوری و منصفانه، امور مردم اداره شود و در شرایط تحریمی آسیب کمتری ببینند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار