بازدید 2484

هشدار اینترپل درباره موج دوم حملات تروریستی در اروپا

کد خبر: ۸۷۴۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱ 01 February 2019

دبیرکل اینترپل با اشاره به اتمام دوره محکومیت تروریست‌های افراط‌گرا و بازگشت آن‌ها به خاک اروپا نسبت به وقوع موج دوم حملات تروریستی هشدار داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، دبیرکل اینترپل هشدار داد با آزاد شدن و بازگشت افراد افراط‌گرا از مناطق جنگی به اروپا، موج جدیدی از تروریسم در راه خواهد بود.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «یورگن استوک» دبیرکل اینترپل که جرم‌شناس و مامور اجرای قانون از سوی کشور آلمان نیز هست گفت: « ممکن است به‌زودی با موج دومی از افراد افراط‌گرای مرتبط با داعش مواجه شویم که شاید اسم آن‌ها را داعش ۲ بگذارید».

وی توضیح داد: «بسیاری از این افراد تروریست‌های احتمالی یا از کسانی هستند که به‌عنوان حامی با گروه‌های تروریستی در ارتباط بوده‌اند که به دو تا پنج سال زندان محکوم شده‌اند. به این دلیل که آن‌ها به‌خاطر حمله تروریستی جدی مجرم شناخته نشده‌اند بلکه از فعالیت‌های تروریستی حمایت کرده‌اند، احتمالا دوره محکومیتشان خیلی طولانی نیست».

اروپا و به‌خصوص فرانسه عملیات‌های تروریستی متعددی را از سال ۲۰۱۴ شاهد بوده که از میان می‌توان به حمله‌ای اشاره کرد که منجر به کشته شدن ۱۳۰ نفر در نوامبر ۲۰۱۵ در پاریس شد.

به گفته استوک، ۴۵ هزار افراط‌گرای خارجی احتمالی وجود دارد اما یافتن موقعیت آن‌ها برای پلیس و آژانس‌های امنیتی یک چالش است». او گفت: «آژانس‌های امنیتی درباره بازگشت آن‌ها نگرانند زیرا اکثر آن‌ها در طی جنگ سرسخت شده‌اند، آن‌ها آموزش‌دیده هستند و باعث نگرانی بین‌المللی هستند. به یاد داشته باشید که جنگجویانی از بیش از صد کشور به این مناطق جنگی رفته‌اند. این فرصتی بزرگ برای شبکه‌سازی در سطح بین‌المللی بود و البته این ارتباطات همچنان وجود دارد و نباید این را فراموش کنیم».

وی از بسط‌‌ و توسعه یک پایگاه داده بین‌المللی شامل اطلاعات زیست‌سنجی خبر داد و گفت این پایگاه داده ۱۹۴ کشور عضو آن را قادر می‌سازد مظنونین ترور و مجرمین را شناسایی کنند. از طریق این پایگاه داده می‌توان جنگجویان خارجی داعش را از سوریه و عراق تا اروپا ره‌گیری کرد.

از سال ۲۰۱۵ تا کنون در حمله‌های تروریستی داعش و القاعده در اروپا ۳۴۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۶۷۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر