بازدید 2845
سرپرست وزارت بهداشت:

هیچ کمبودی در زمینه داروهای اساسی وجود ندارد

کد خبر: ۸۷۴۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ 01 February 2019

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با ستاد ویژه‌ای که تشکیل داده‌ایم مردم مطمئن باشند که مشکلی به نام کمبود داروهای اساسی تا پایان سال 98 قطعاً به وجود نخواهد آمد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سعید نمکی در حاشیه سفر یک‌روزه خود به کاشان در جمع خبرنگاران درباره تأمین و توزیع داروهای بیماران خاص اظهار داشت: طبق گزارش‌های واصله در این خصوص مشکل خاصی نداریم؛ البته ممکن است به خاطر مشکلاتی که در گمرک به وجود آمده در بعضی از اقلام یک سری تأخیر حاصل شده باشد اما در حال حاضر و تا پایان سال آینده ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: با ستاد ویژه‌ای که تشکیل داده‌ایم مردم مطمئن باشند که مشکلی به نام کمبود داروهای اساسی تا پایان سال 98 قطعاً به وجود نخواهد آمد.

وی افزود: در سال 98 همه پروژه‌های نیمه‌تمام را با اختصاص اعتبار کافی به اتمام خواهیم رساند.

نمکی در خصوص کمبود تخت‌های بیمارستانی تصریح کرد: اگر چه در سطح کلان کشورکمبود تخت بیمارستانی نداریم اما توزیع تخت‌ها عادلانه نیست. در یک جاهایی بالاتر از حد معمول و در جاهایی کمتر از حد معمول تخت بیمارستانی وجود دارد.
سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه با چند مکانیسم سعی در برطرف کردن این قضیه داریم خاطرنشان کرد: یک راهکار، حضور دولت در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تخت‌های بیمارستانی است راهکار دوم، ورود بخش خصوصی با تسهیلات ویژه است که بتوانند به دولت کمک کنند و راهکار سوم کمک خیرین است تا بتوانیم تخت‌های بیمارستانی را تکمیل کنیم.
وی درباره خیرین سلامت افزود: خیرین در کل کشور به پروژه‌های زیادی کمک می‌کنند؛ حدود دو هزار تخت بیمارستانی در کشور با کمک خیرین پیش می‌رود.
نمکی با بیان اینکه خیرین در تهیه دارو، رسیدگی به بیماران سرپایی، شیمی‌درمانی و غیره کمک شایانی را انجام می‌دهند؛ اظهار کرد: تا پایان برنامه ششم 140 هزار تخت بیمارستانی بعلاوه تخت‌های قبلی ایجاد خواهد شد.
به گزارش فارس، سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای افتتاح کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، افتتاح مجتمع آموزشی، پژوهشی زنده‌یاد زهرا فرقانی، افتتاح کلینیک دانشکده دندان‌پزشکی، افتتاح خوابگاه دانشجویی ۲۵۰ نفره محتشم کاشانی دانشگاه و بازدید از پروژه احداث بیمارستان بقیه‌الله الاعظم به کاشان سفر کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار