بازدید 3426

پارلمان اروپا «گوايدو» را رئيس جمهور ونزوئلا خواند

کد خبر: ۸۷۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴ 01 February 2019

پارلمان اروپا به تعيين رئيس جمهور جديد ونزوئلا در قاره اي ديگر پرداخت

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صداوسيما، ­پارلمان اروپا با صدور قطعنامه‌ای خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخت.

پارلمان اروپا خوان گوایدو (رهبر مخالفان دولت ونزوئلا) را به عنوان رئیس جمهور قانونی دولت ونزوئلا اعلام کرد.

خوان گوایدو در ارتباط تلفنی با جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس از اتحادیه اروپا خواسته بود که وی را به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا اعلام کند. وی همچنین خواهان تشدید فشارها به نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا شد.

"محمد سلیمان" خبرنگار شبکه روسیا الیوم گزارش داد, این رای گیری پارلمان اروپا هیچ ارتباطی به کشورهای عضو و چالش ها و اختلافات کشورهای این قاره پیر درباره مهاجرت و برگزیت نداشت بلکه این رای گیری درباره سرنوشت رئیس جمهور قانونی یک کشور در قاره ای دیگر بود.

طولی نکشید که نتیجه رای گیری پارلمان اروپا مشخص شد و طی آن "خوان گوایدو" رهبر مخالفان دولت ونزوئلا محق تر از مادورو برای تصدی پست ریاست جمهوری ونزوئلا اعلام شد.

"آنتونیو تایانی" رئیس پارلمان اروپا گفت براساس نتیجه رای گیری پارلمان اروپا، خوان گوایدو به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا اعلام می شود. بنابراین پارلمان اروپا اولین سازمان و موسسه اروپایی است که گوایدو را به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا اعلام می کند. رئیس پارلمان اروپا همچنین از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست گوایدو را به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا اعلام کنند.

این سرنوشت رئیس جمهور قانونی ونزوئلا است که به صراحت سیاست های ضد غربی خود را اعلام کرده بود. بعد از همه این اتفاقات اما وزیر امور خارجه انگلیس گفت انگلیس سرنوشت رئیس جمهور ونزوئلا را تعیین نمی کند.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت این انگلیس نیست که سرنوشت ونزوئلا را تعیین می کند بلکه این مردم ونزوئلا هستند که سرنوشت شان را تعیین می کنند اما رهبر مخالفان (دولت ونزوئلا) از ما خواسته است که (دولت) مادورو را تحت فشار قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار شبکه روسیا الیوم این موضع اروپا در اعتراف به ریاست جمهوری گوایدو همسو با موضع امریکاست بعد از آنکه با وعده هایی چون اینکه از محبوبیت مادورو کاسته شده و تحریم هایی ضد دولت مادورو اعمال خواهد شد مهلتی به ونزوئلا برای برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری به این کشور داده شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر