بازدید 34401

ممنوعیت سگ گردانی؛ نمونه جدید نگاه صفر و یکی و البته گذرا!

دستوری که برخی بر این باورند، چون جایی در قوانین ندارد، نمی‌تواند اجرا شود و بعضی ورای قانون، به اشکالات دیگر آن اشاره می‌کنند که از جمله آنها، غیرممکن شدن بردن سگ به مراکز دامپزشکی یا سکوت مسئولان درباره گربه گردانی است. مواردی که نشان می‌دهند، دستور مقابله با سگ گردانی چندان هم دقیق صادر نشده است.
کد خبر: ۸۷۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ 31 January 2019
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد
سگ در کوچه و خیابان همه جوره ممنوع است؛ چه در اماکن عمومی و چه در خودرو‌ها که هنوز معلوم نیست عمومی هستند یا خصوصی!

به گزارش «تابناک»، این چکیده دستور پلیس تهران در روز‌های اخیر است که پیرو دستور مقام قضایی صادر شده و بر اساس آن، سگ گردانی مطلقا ممنوع است و مجازات سنگینی برای سرپیچی کنندگان از آن در نظر گرفته شده است.

دستوری که صریحا تأکید دارد منظور از سگ گردانی، تقریبا هر نوع بیرون آوردن سگ از منزل را شامل می‌شود، چون در آن تأکید شده «اماکن عمومی جای سگ گردانی و رفت و آمد حیوانات نیست» و علاوه بر آن، یادآوری شده که «حمل سگ در درون خودرو‌ها ممنوع است و در صورت مشاهده این موضوع، برخورد جدی پلیس با حاملان سگ در خودرو‌ها انجام خواهد شد.»

نکاتی که بر اساس آن صاحبان سگ‌ها اجازه ندارند، حیوانشان را به خیابان یا پارک یا هیچ مکان عمومی دیگری برده یا حتی آن را سوار بر خودرو کرده و از خانه بیرون بزنند، چون مصداق سگ گردانی است و مستوجب مجازات؛ آن هم مجازاتی که در تیتر اخبار بر «شدید» بودن آن تأکید شده است.

دستوری که برخی بر این باورند، چون جایی در قوانین ندارد، نمی‌تواند اجرا شود و بعضی ورای قانون، به اشکالات دیگر آن اشاره می‌کنند که از جمله آنها، غیرممکن شدن بردن سگ به مراکز دامپزشکی یا سکوت مسئولان درباره گربه گردانی است. مواردی که نشان می‌دهند دستور مقابله با سگ گردانی چندان هم دقیق صادر نشده است.

گزاره‌ای که برخی می‌کوشند، ریشه وجودی آن را کشف کننده و بنابراین، به روایت ماجرای حمله سگ به کودک در یکی از محلات تهران می‌رسند و نتیجه می‌گیرند این اقدام بجا بوده یا به عکس، تعمیم یک حادثه به کل بوده و خطاست؛ فضایی که ظاهرا مسئولان قصد ندارند، تلاشی برای شفاف کردن آن از خود نشان دهند.

مسئولانی که هرچند شاید بسیاری شان ممنوع شدن سگ گردانی را از رسانه‌ها شنیده باشند، بی شک در روز‌های اخیر بسیاری شان با واکنش‌های متفاوتی در این خصوص مواجه شده‌اند؛ واکنش‌هایی از جنس موافقت و تقدیر و تشکر از ایشان یا به عکس، نقد رفتارشان در این ماجرا؛ چه سکوت کرده و چه در ممنوعیت اعمال شده نقش داشته باشند.

تشکر‌هایی که احتمالا از طرف آن‌هایی به سمت مسئولان سرازیر می‌شود که از سگ هراس دارند یا نجس بودن آن برای شان مساله‌ای غیرقابل چشم پوشی است، اما در روزمره و زندگی عادی، بارها در معرض افرادی هستند که سگشان را بی هیچ حد و مرزی همه جا همراه خود می‌برند و حتی خود را مسئول مراقبت از حیوانشان نمی‌دانند.

وضعیتی که می‌تواند برخی افراد را تا سر حد مرگ بترساند و آزار دهد و از این رو تهی کردن اماکن عمومی از سگ ها، اقدامی خوب و شایسته تقدیر است. اقدامی شایسته که البته معلوم نیست چرا شامل جابجایی سگ با خودرو‌ها هم شده یا سوای آن، چرا مشمول گربه گردانی نشده است؟ مگر غیر از این است که ترس از سگ، عینا و چه بسا بدتر در برخی افراد به نسبت گربه هم دیده می‌شود؟

ابهامی که می‌شود در کنار نقد‌های مطرح در خصوص ممنوعیت سگ گردانی قرارش داد ـ که بالاتر یکی دو نمونه از آن‌ها ذکر شد ـ تا دریافت نگاه مسئولان به این موضوع همیشه صفر و یکی بوده و هرگز فراتر از آزادی بی حد و حصر یا ممنوعیت مطلق نرفته است. نگاهی که بر اساس آن، یا سگ گردانی آزاد است و می‌شود سگ‌ها را همه جا از جمله پارک برد و یا آنقدر ممنوع است که اجازه ندارید در خودروتان سوارش کنید!

نگاهی که غالبا محصول غفلت مسئولان تصمیم ساز در مسائل مختلف است. امثال آن دسته از مسئولانی که می‌بایست مدت‌ها پیش برای قانون‌مند کردن گردش حیوانات تصمیم می‌گرفتند تا مثلا بردن سگ به پارک‌ها و بوستان‌ها محدود شود، اما دست روی دست گذاشته و سکوت کردند تا حالا برخی مسئولان رأی به ممنوعیت مطلق دهند و انبوهی از ابهام آفریده شود و احتمالا این منع جز دوره‌ای کوتاه، اثرگذاری خاصی نداشته باشد.

منعی که چون در قانون دیده نشده، احتمالا عمرش چندان طولانی نخواهد بود و طولانی نبودن عمرش معنایی نخواهد داشت جز بازگشت اوضاع به روال سابق؛ همان روالی که در آن عده‌ای از مردم ـ چه بسا عده زیادی از مردم ـ از حضور سگ در پارک و کوچه و خیابان بیمناک و ناراحت بودند، اما چاره‌ای هم پیش روی خود نمی‌دیدند؛ وضعیتی به شدت تکراری که پیشتر هم در موارد متعددی تجربه اش کرده‌ایم!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۵۹
انتشار یافته: ۱۹۳
سال 90 رفتم شاهین شهر، همان سال اول یک سگ در پارک نزدیک منزل بهم حمله کرد.

سال 93 که داشتم درس میخواندم برای یک امتحان مهم، یک همسایه سگ آورد و واق واق سگش در ظهر و نصف شب و صبح زود امان از همه بریده بود، این تمام شد، سال 95 دوباره دو همسایه سگ آوردن، و با سر و صدای سگشون که گاهی ساعتها تداوم داشت، حداقل 10 خانواده رو آزار میدادن.

سال 96 یکی از همسایه ها که روز و شب نمیتوانست از دست یکی از این سگها استراحت کنه، منزل ویلایی اش رو برای فروش گذاشت.

در همان اوایل سال 96 یکی از سگها به دختر همسایه حمله کرد، و خدا رحم کرد که در آخرین لحظه دختر موفق به فرار به داخل منزل شد.

اگر قانون از مردم حمایت نکنه، بخدای واحد قسم میخورم، که ریختن خون همه این سگها حلال است.

والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
چقدر اتفاقات سگی برات افتاده؟من تا بحال اینهمه سگ ندیدم که شما دیدی!!!
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
چقدر حقوق میگیری که از این کامنت ها بگذاری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
چقدر حقوق میگیرم که از این کامتها بگذارم؟ وقتی دفعه بعدی رفتم شکایت تنظیم کردم و با حکم دادستان وارد منزل شدن و سگت رو از داخل منزل به طویله هدایت کردن، آنوقت می فهمی با کی طرف هستی.

مادر من 3 عمل جراحی طی 6 ماه داشت، سگ همسایه در نیمه شب واق واق میکرد، آنوقت تو به من میگی چقدر حقوق میگری اینا رو بنویسم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تو خودت کی هستی؟؟؟؟؟؟؟؟

تابناک بخدا اگر سانسور کنی، مراقب باشین گرفتار آه مظلوم نشین

سگ باز در وقاحت حد و مرز نداره، بخدا دستم داره می لرزه که اینا رو می نویسم. خدا لعنت کنه مردم آزار رو
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
صدای سگ تا 100 دسیبل آلودگی صوتی ایجاد میکنه، در منازلی که فقط چند متر با هم فاصله دارن، چنین صدایی مثل یک آژیر بلند است، آژیر آمبولانس حدود 100 تا 105 دسیبل، تصور کنید چقدر دشواره زندگی در چنین شرایطی، مردم صبح تا شب به اندازه کافی گرفتاری دارن. این یکی هم بهش اضافه بشه آنهم در محیط مسکونی، مصیبت در مصیبت
مخاطب تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
فقط به فکر حقوق سگ هستید ولی به فکر زن بارداری که بچش سقط شه بچه ای که خود ادراری و لکنت زبون بگیره بیمارای قلبی و ... نیستید . سگ دوسدارید ببرید تو باغتون بیرون شهر توی شهر جای آدمه نه سگ
ناشناس
| Germany |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
امیدوارم حال مادرت بعد از چند عمل خوب شده باشد و در کنار خانوادش با خوشبختی زندگی کند. همینطور امیدوارم که خودت هم آنقدر از آرامش درون برخوردار شوی که با یک جمله این و آن دستت به لرزش نیفتد. اما اینرا بدان که همان سگ ها که به مویی ریختن خونشان حلال اعلام میشود موجودات ضعیف و وابسته به بشر شدند که همچو ما انسانها بیماری و ترس و دست لرزیدن دارن. آره بودن آنها در کنار بشر یکی دو جنبه مشگل هم دارد شبیه پارس کردن یا نظافت محیط در رابطه با آنها. اما همانطور که به یک آدم بیمار کمک میکنند تا دوباره به جامعه برگردد چرا قدری مسائل را درست نکنیم که با همه ملزومات به جای کشتن سگ ها آنها هم بتوانند عمری داشته باشند. آنها هم موجود زنده هستند . آنها هم غم و شادی و ترس و گرسنگی و تشنگی دارند. آنها به اختیار خود به این دنیا نیامدند و چاره ای ندارند که به ما التماس کنند که بگذارید ما هم نفس بکشیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
برای درمان آلرژی نسبت به حیوانات بهترین راه رفتن پیش
.یه روانپزشک است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
یه فکری هم به سگهای ولگرد بکنید که خطراتش خیلی بیشتر از سگهای خانگیست ، در ضمن سکهای مینیاتوری که خطری برای کسی ندارن میتونن استثنا بشن
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
در مملکت ممنوعه ها همه چیز ممنوعه بدون دلیل و بدون حد و مرز و اینکه بگن چرا ؟چطور؟کجا؟خوب اگه یکی سگ حار و وحشی یا پر سروصدا داره و مردم را اذیت میکنه باید با اون برخورد بشه ولی نباید به همه تسری پیدا کنه .کسی ممکنه منزل حیات دار داشته باشه و کسی رو اذیت نکنه و بخواد سگش رو به دامپزشکی ببره آیا باید به اشد مجازات برسه؟
یک ایرانی
| United States of America |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
تعداد حمله و تعرض مردان به زنان و دیگر مردان در هر روز و ماه و ستل، بیشتر از هر حیوان و سگ ها می باشد
بر اساس نگاه پلیس کشورمان بایستی با یک یا چند حمله سگ، همه
سگ ها را قربانی کرد که پرواضح است که این نگرش نه علمی، نه منطقی و نه دینی است
می بایست قوانین جامعی برلی حضور مطمئن و به دور از خطر و رعایت بهداشت برای حیوانات منجمله سگ ها در مکان های مشخص در شهرها و روستاها تهیه و اجرا شود
در این صورت هیچ حمله یا ترسی را شاهد نخواهیم بود و متخلف نیز قابل برخورد می باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
تو کل زندگیت رو درگیر سگ بودی که دوست عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
تو در چه جایگاهی هستی که به خدای واحد قسم میخوری که ریختن خون موجود و آفریده خدا را حلال میدانی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
واقغا دیگه شورشو در آوردن جایی نیست که صدای پارس سگ آزار نده آدمو .
سگ گردانی و نگه داری سگ در داخل خانه و داخل ماشین زشت ترین و غیربهداشتی ترین کار ممکن هست. هر چند سگ ها به ظاهر گواهی بهداشتی هم داشته باشن ولی تحقیقات جدید نشون داده هم نشینی و مصاحبت با سگ ها یک عامل ابتلا به بیماری سرطان هست. از طرفی نگهداشتن سگ در داخل خانه یعنی پذیرفتن یک سگ به عنوان یکی از اعضا خانواده و همین باور و پذیرش، به گفته روانشناسان آلمانی نشان از مشکلات بسیار حاد روحی و روانی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
در بسیاری از کشورها سگ جزو اعضای خانواده است و بیماری خاصی هم در اون کشورها به خاطر سگ دیده نشده
البته من از نگهداری سگ در خانه موافق نیستم ولی باید به حق انتخاب مردم احترام گذاشت
ناشناس
| Canada |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
این حرف کاملا نادرست و بدون هیچ گواه و مدرکی است.
ناشناس
| Germany |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
شما این چیز ها را خواب ندیدی؟ آدم میتونه خیلی نظرات داشته باشه اما آنرا به نتیجه تحقیقات و یا نظر روانشناسان متصل کنه صحیح نیست. منم در یک مقاله دانشگاهی در آلمان خواندم که آمده روز قیامت نمیشود از پل صراط عبور کرد مگر اینکه یک سال از عمرت از یک سگ نگهداری کرده باشی. صبح بیدار شدم دیدم خواب دیدم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
خخخخ اون روانشناسان آلمانیت منو کشته.
تحقیقات خیالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
آقای ارادتمند ، این تحقیقاتو خودتون به تنهایی انجام دادین دیگه ؟ مادر من مبتلا به لوکمی حاد ( بگذریم که دلیلش از الودگی هوا و پارازیت و بنزین بی کیفیت داخلی و هزار کوفت دیگه) هست و به توصیه پزشک و با تحقیق براش یه توله لابرادور اوردیم چون کاتاایزور روند درگانه ، ولی چه انتظاری از تو و امثال تو میشه داشت
مهندس مسعود
| Netherlands |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
مشکل جامعه ی ما از جمله این دخترک متعصب و احساسی، صفر و یک دیدن ماجراست!
سگ گردانی کار بیهوده و نادرستیه که با فرهنگ ایرانی اسلامی هیچ سنخیتی نداره. البته کسانی هم که اینکار ها رو انجام میدن مسلما به مسایل شرعی و دینی پایبند نیستن پس حق ندارن در یک جامعه دینی باعث آزار و مزاحمت سایر مردم بشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
چند درصد مردم ایران مذهبی هستند ؟؟
نمی شه به تمام مردم حکم کرد بنا بر سلیقه ی یک عده لباس بپوشند و زندگی کنند و غذا بخورند و ....
این کار شاید مدتی امکان پذیر بشه ولی در خانه ها اون تحمیل ها انجام نمی شه
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
اسمت عادل است و حرفت بشدت ناعادل. چون جامعه دینی است باید سگ را زد و کشت. پس در غرب و شرق که جامعه اسلامی نیست با مسلمان های آنجا بنظرت چه باید کرد. آزادی این نیست که چیزی که هم‌نظر من باشد آزاد است. آزادی یعنی به چیزی که دیگران اهمیت میدهند نیز احترام گذاشته شود. بنظر می‌رسد همه باید تابع یک نظر و یک دیدگاه باشند.. این که طریقه اداره یک جامعه چند ده میلیونی نیست. استرالیا بدان که داری گروه گروه مردم را از دین دور می‌کنی. مشکلات را باید حل کرد آنهم با تفکر و عقل
دامپزشک
| Canada |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
پس سگ اصحاب کهف چی؟ تنها حیوانی که در قرآن از آن به نیکی یاد شده و در حد انسان بالا برده شده همین سگ هست. شمایی که در شرعیات هستید باید بهتر بدانید
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
نظرات شما نشان دهنده مشکلات روانیاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
بحث دینی و مذهبی نیست، مساله حقوق شهروندی است. در همان بلاد خارجه، مرکز کنترل حیوانات هست اگر سگ یا هر حیوانی باعث مزاحمت برای مردم بشه قطعا قانون برخورد وجود داره و اقدام میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
جناب دامپزشک 23:43 - سگ اصحاب کهف وارد غار نشد - در آغوش اصحاب کهف نخوابید و در ورودی غار موند. - برخلاف ادعای بعضی ها کسی نمیگه سگ رو باید کشت. بلکه میگن جای سگ در حیات وحش و بیرون از خانه و محیط زیست شهروندیه. - و صرفا جهت نگهبانی و استفاده های مخصوص در پلیس اورژانس و ... کاربرد داره. نه عضوی از خانواده!!
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
اره دیگه دوران برا شماس
هرچیو خوشتون نیاد یه اسلام میچسبونین ب
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
جناب ۰۰:۴۲ وقتی سگ اصحاب کف جلوی درب غار ماند یعنی آنزمان آزاد بود سگ در اماکن عمومی و امروز آزاد نیست. اگر آنقدر اطلاعات در اختیارت نبوده که بدانی سگ در بیابان و کوه میمیرد و وحشی نیست از امروز بدان. هزاران سال است که سگ ها یاد گرفتن در نزدیکی آدمها و یا با آدمها زندگی کنند و بدون این قضیه بسرعت میمیرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
آسایش انسان شده بازیچه یه عده سگ باز. شهر جای سگ نیست
ترا خدا به مسایل مهم و اساسی فکر کنید
چهل ساله دارید به روسری ومانتو و. مو و کنسرت و حالا هم این مسائل فکر میکنید
كسي كه تو خونه اش سگ نگهبان داره براي بردن سگش به دامپزشكي چكار كنه ؟ بودن سگ در خودرو به چه كسي اسيب مي زنه ؟ قانون براي محافظت از حقوق مردم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
بی جا میگنی سگ داری
سگ ها از شریف ترین موجودات خدا هستند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
پیوند مبارک
همان امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
بله شاید سگ شریف باشد ولی درمحل وجای خودسگ وصاحب پرازکمبود ومریض آن که سگ داشتن رانوعی
برتری میداند با ازاردیگران ... البته حیوان که مقصرنیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
و با هم نوع خودت خوش باش
افرادی که کمبود شدید عاطفی دارند می روند به سمت حیوانات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
اگر اینطور باشه هم به کسی مربوط نیست
یکی دلش می خواد کمبود عاطفی یا تنهاییشو با سگ پر کنه
شما مخالفی ؟؟
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
شاید دست روزگار آنها را چنان زده که کسی یا مسولیت نبوده که آن شخص عاطفه را لمس کند و به یک حیوان زبان بسته پناه برده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
ناشناس 22:49 : اتفاقا به همه مربوطه. فرض کنید کسی که ضربه عاطفی خورده بره با مواد مخدر خودشو تسکین بده و نه تنها از مواد استفاده کنه که
بوی دود و دم موادش کل محیط آپارتمان رو بگیره.آیا همسایه ها حق ندارن از این فرد شکایت کنن؟! -- حالا اگه یه نفر فقط تو محیط شخصی خودش یه کار غلطی انجام بده یه چیزی ولی وقتی میاد با کاراش به دیگران آزار میرسونه(نه فقط آزار جسمی که بعضا آزار روحی-روانی) اصولا حق نداره بگه با من کار نداشته باشین. چقدر از این همسایه های سگ باز دیدیم که سگ هاشون کل پله ها و ورودی های واحد ها رو به کثافت و نجاست میکشن و بعد یه عذرخواهی ساده هم نمیکنن از بس که پررو و خودبزرگ پندارن
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
آره مشکل عصبی داریم تو این جامعه اسلامی که به اسم اسلام همه کار میکنن به حیوانات پناه می‌بریم برای ارامش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
به گمانم منظور پلیس از خودرو ، خودروهای عمومی باشه وگرنه به کسی چه ربطی داره که توی ماشین خودش سگ به همراه داشته باشه
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
اینکه بگی همه نباید سگ داشته باشند یعنی اگر هر کس سگ بی آزاری هم دارد و نظافت را هم رعایت کند حق ندارد سگ داشته باشد. آیا این تجاوز به آزادی های دیگران نیست. اگر منهم اعلام کنم هر کس ماشین سفید رنگ میخرد من با دیدن ان ماشین دچار آزار روحی میشوم باید آنرا ممنوع کرد؟
کافی بود در مکانهای عمومی ممنوع بشه .
حیوانات خانگی از جمله سگ این روزها در خانه های زیادی وجود دارند و اینجور دستورات کارشناسی نشده فقط موجب سلب حقوق عمومی و دهن کجی به قانون میشود
خوبه یه سری قوانین باشه مثل جمع اوری فضولات حیوانات توسط صاحبانشون
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
بسیار عالی
این هم از دستوراتی است که مجبور به لغو ان هستند از دستورات بدون پشتیبانی مردم و فرمایشی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
بعضی ها شلاق خوردن چون کاست ویدئو در ماشینشان بود. امروز نوبت قلع و قم سگ هاست تا چند سال دیگه از اینکار سر به زیر آوریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
البته میتونه مثل جریمه های بستن کمربند ایمنی، در نهایت امنیت رو برای مردم به ارمغان بیاره.
چند سال پیش مقاله ای خواندم از یک روانپزشک امریکایی، میگفت در طول هزاران سال، گوش انسان سگ را به عنوان علامت هشدار تشخیص میده، و هرگز به این صدای بلند که گاهی به 100 دسیبل می رسد عادت نمیکنه. اگر در سایر کشورها نگهداری از سگ در محیط شهری وجود داره و مشکلات آنرا نیز به همراه خود آورده اند، دلیل نمیشه ما این اشتباه رو تکرار کنیم. سگ برای حفاظت از دام، مزرعه، باغ های بزرگ مناسب است. برای کمک به انسان در مواردی خاص، اما اینکه من سگ بیاورم که اسباب بازی ام باشه ولی در کنارش مردم آزاری کند، این خلاف اخلاق است. حقوق حیوانات به این معنا نیست که سگ را به جایی که تعلق ندارد بیاوریم. شاید من به شیر و پلنگ هم علاقه داشته باشم، حق دارم بیارم به محیط مسکونی؟

ضمنا به آنهایی که میگویند سگ را تربیت کنیم، در این جامعه که مردم به زحمت فرزندان خود را تربیت میکنند، جطور توقع داریم که سگ را آموزش دهند؟ ضمنا برخی غرایز در سگ هست که قابل تغییر نیست، مثل صدای بلندی که در مواقع تنهایی و دور شدن صاحبش از خود در می آورد. این قابل آموزش نیست و باعث رنجش همسایه ها میگردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
آیا سیگار کشیدن برای خود فرد خوبست نه حتی به اطرافیان نیز دود او میخورد. چرا قانون آنرا ممنوع نمیکند. مسله اینست که قانون و قانونگذار حق ندارد برای چهارچوب علاقه و عمل مردم تصمیم بگیرد. فقط میتواند قوانینی بگذارد که در چهار چوب خصوصی به دیگران آسیب نزند. معنی آن اینست که اگر من سگ آرام یا کوچکی دارم و نظافت و احترام قوانین هم میشود چرا نباید سگ داشته باشم. اگر چه ممکن است منتشر نشود اما می‌نویسم که مردم هم خط قرمز های دارند که اینبار بطور فاحش از آن عبور شده.
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
چقد شما مطالعه می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
یه سری خود خواه سگ بازی خودشونو مهم تر از آسایش
مردم میدونن
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
دوست عزیز . من به انوان کسی ک چندین ساله سگ داره این اطمینانو میدم که سگ تربیت پذیری بیشتری نسزت به فرزند انسان داره ! هیچ کدوم از سگهای من پارس نمیکنن مگر این ک خطری تهدیدشون کنه. مسئله تربیت صحیحه. اینو فراموش نکنین . و کاملا قابل تغییره این خصوقیت سگ ها
کار خوبیه ، باید قانونش هم در مجلس تصویب کنند که دائمی شود
من که اخیرا این سگ های با هیبت گرگ را توی خیابان می بینم احساس خطر می کنم چه برسه به زن و بچه ...
1- شگ شكاري و بزرگ نمي بايست در شهر قدم بزنند چونكه اغلب حتي صاحبشان هم نمي توانند كنترلشان كنند.
2- ساير سگها هم بايست سگ ها با قلاده باشدند
3- مسئوليت كامل رفتار سگ با صاحبش بايست باشد.
4- سگ گرداني در محلي كه كودكان هستند بايست غير قانوني باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
فقط سگهای با چثه کوچک ( تقریبا اندازه گربه) که آزاری برای کسی ندارد آزاد باشد
ميشه بپرسم اون دزدى كه با كمال پررويى به ادما حمله ور ميشه خطرناك تره يا اون حيوون بيچاره كه از روى رفتار غلط صاحبش به ادما حمله ميكنه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
دوست عزیز مشکل سگ نیست بی تفاوتی و بی مسولیتی صاحبان سگ هستش.تا الان دو بار سگ به همسر من در پارک و نزدیک محل بازی کودکان حمله کرده و پا و شلوار همسرم رو اسیب زده.چرا صاحبان سگ ها اون هار و در کنار محل بازی کودکان ازادانه رها میکنند و خودشون میشیندد به صحبت کردن با هم؟ سگ مشکل نیست ولی اجازه بدید قانون مند بشه.با قلاده و در کنار صاحبش باشه.نه ازاد مثل انسان هر جا خواست بره هرکاری خواست بکنه.
اگر واقعا گردانندگان این سایت معتقد به احکام اسلامی هستند ویا به بهداشت محیط نگاه مثبت دارند باید با هرگونه مبارزه و برخورد با پدیده زشت سگ گردانی پشتبانی جدی بکنند ونه تیتر و متن دوپهلو تحویل مردم بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
اگر واقعا تو به احکام اسلامی معتقد هستی در این مملکت اینهمه دزدی میلیاردی نمیشد و اختلاس نبود در شرایطی که مرتب دستفروش گرسنه توسری میخورد.
باید نگهداری سگ، گربه و هر حیوان دیگری از قبیل مار، عقرب، سوسمار و... مانند نگهداری گوسفند و گاو در شهرها و مکانهای انسانی ممنوع گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
سگ نه مار است و نه عقرب یا سوسمار و بدون کنار بشر بودن ظرف چند هفته میمیرد.
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
دیگه کره زمین 6 دنگ قبالش به اسم شماس حیوونا حق زندگی ندارن برا همین کلا حیات وحش ایران نابود شده.
راستی چن وقته تو محلتون گنجشک ندیدی؟ یه زمانی همه جا پر بود
در ایران هر روز به لیست ممنوعه اضافه میشه. نه تفریحی نه امید به آینده . وضع آب و هوا هم که واضحه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
هزاران تفریح هست در این کشور عزیزمون. چرا بعضیا میگن تفریح نداریم؟ موزه، پارک های واقعا زیبا، بازارها و پاساژها،پیاده روی، ورزش، تلویزیون و فیلم ها و سریال های خارجی خوبش، کنار خانواده چای و شام و ناهار خوردن، شنا، بدمینتون، بردن ناهار به یک فضای طبیعی، مسافرت به شهرهای مختلف و صدها تفریح دیگه.... واقعا چرا بعضیا میگن در کشورمون تفریح نداریم؟ خیلی این حرفو شنیدم. احتمالا اونایی که همش میگن درکشورمون تفریح نداریم منظورشون از تفریح دیسکو و رستوران دانسینگ و میخانه و اینجور تفریح های چندش آوره که خدارو شکر در کشورمون نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
دوست عزیزی که تفریحات مورد علاقه ی خودت را به مردم توصیه می کنی
چای و نهار و شام خوردن در منزل و پارک یعنی تفریح ؟؟
قیمت استخر چنده ؟؟ قیمت هتل چقدره ؟؟
رفتن به بازار و پاساژ برای شما تفریح محسوب می شه ؟؟
شما این همه محدودیت که حقوق شهروندی مردم را کم و کمتر می کنه نمی بینی ؟؟
مردم از ممنوع شدن اموری که حتی در کشورهای اسلامی دیگه جزو حقوق اولیه انسانی افراده ناراحتند
ناشناس
| Germany |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
وقتیکه زیر خط فقر زندگی کنی تفریح داشتن سخت است. بجز این رابطه سگ و صاحبش یک رابطه عاطفی است. با درخت و کوه و پارک و موزه نمیشود آنرا جبران کرد.
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
داداش 1000 تا تفریح داریم آره 10000 تا داریم اصلا ولی الان بهترین تفریح اختلاس کردنه خدای قربون حیونت بشم که از بعضیا آدما پاکتره
مخاطب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
من با دوست23:29 موافقم. تفریح همین چیزاست دیگه. حتی همین نوشتن کامنت تفریحه. کسی که این چیزا رو تفریح نمیبینه افسرده است
کلا سگ باید ممنوع باشه چون نه تنها نجس است و ناقل بیماری, استفاده ی تفریحی از سگ در دین حرام است. حالا شما چی می گی این وسط؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
سگ برای تو نجس است چرا اینرا به همه تحمیل می‌کنی.
ناشناس
| Germany |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
چون شما روزه میگیری که مسیحیه نباید تو خونه اش گرسنه بنیشه. برای تو نجسه اون میخواد داشته باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
کجای سگ در اسلام نجس است؟ آیا عین نجاست به بهشت میرود پس چرا سگ اصحاب کهف به بهشت میرود. اگر نمی است چرا کنار خوک در قرآن ذکر نشده. ؟
آخه اختلاس ها و مسئولان نالایق ووووو حل شد درد مردم همین سگ گردونی بود که حل بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
ووو همین تفکر امثال شماهاست که هر قانونی تصویب کنن ایراد می گیرید
ناشناس
| Germany |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
نه اینطوری سرگرم میشیم که ناکارامدیها ادامه پیدا بکنه.
مشکلات حل شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
مشکلات زمانی حل میشود که یک سگ از نوع سراب روت یه چرخ بزنه واق واق هم کنه آنوت مسائل رو باهم قاطی نمیکنی
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
خبر خوش...
سلطانه سگم به زودی اعدام میشه
واقعا بسیار بسیار متاسفم شدم از این تصمیم مسئولان. راستش من نه سگ دارم و نه هیچ حیوان دیگه اما به نظرم این کار اشتباهی هست. البته قبول دارم بعضی ها هم رعایت حال دیگر شهروندان رو نمی کنند و ممکنه سگ و یا دیگر حیوانات انها باعث اذیت و آزار آنها شود اما این کار هم درست نیست که به عنوان اقدامی مجرمانه به این موضوع نگاه کنیم. نمی دونم آیا ما قانونی در خصوص حمایت از حیوانات داریم یا نه اما به نظرم این کار بسیار اشتباه هستش. چرا به جای اینکه کلا این موضوع رو انکار کنیم نمی آییم یه قانون مدون و درست تدوین کنیم تا کسانی که به هر دلیلی تمایل دارند از حیوانات خانگی نگهداری کنند با خیال راحت از حیوانات خود نگهداری نموده و باعث اذیت و آزار دیگر شهروندان نشویم. آخه چرا به همه چی به عنوان صفر و یک نگاه می کنیم. آخه چرا کاری می کنیم که بدتر مردم لج کنند. مگه ما قانونی در خصوص حمایت از حیوانات نداریم؟؟؟؟؟ بابا تو رو خدا این همه مردم رو با این تصمیمات اشتباه اذیت نکنین. آخه چه جوری انتظار دارین مردم از شما حمایت کنند وقتی که تصمیماتی که می گیرید باعث رنج و عذاب مردم میشه.
همیشه باید یک اتفاقی بیفته که به فکر وضع قوانین باشن. وقتی هم قانون تصویب شد، مساله بعدی اجرای ناقص قانون است.
سگ گردان ها افراد بی مسولیت هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
یعنی وضعیت امروز مملکت توسط افراد با مسولیت به اینجا رسیده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
و بی وجدان
می تونن یک شغل خوب برای کسانی که دوس دارند ایجاد کنن
یک مکان عمومی برای کسانی که دوس دارن سگشونو ببرن درست کنن هزینشو ازشون بگیرن ، چند نفر در این کار دارای شغل میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
معتقدم آنهای که با این حجم به سرکوب داشتن سگ اقدام میکنند نگران آن هستند که با رشد داشتن سگ نمایان شود که آنطور هم همه به مسایل اهمیت نمی‌دهند. در صورتیکه با این اعمالشان ضربات گسترده‌ای به همان اعتقادشان در جامعه میزنند.
یعنی الان مشکل ما مجوز گرداندن سگ در سطح شهره؟! این مشکل کیه؟! کسی که مشکلش اینه بهتره که اصلا مشکلش حل نشه! شما هم با طرح این مسائل مزخرف برای ملت طرح مساله تقلبی نکنید.
آخه کجا دیدی گربه به آدم حمله کنه ؟ گرچه همه سگها هم حمله نمی کنند جز نژادهای آدم خورشان که در شهر و پارکها نیستند فقط دست یک عده آدم مریض هستند
اصولا در مملکت ما برای چیزی قانون نمی گذارند تا راه در رو باز باشه مثلا با این حرف صفر و صدی مردم باید سگهاشونو بخورند چون گربه نیار به گردش نداره اما سگ را حتما باید برد گردش
خیلی مسخره است . یعنی سگها همش تو خونه بمونن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
نخیر قراره برن اتوبوس و مترو هم سوار شن!
ناشناس
| Germany |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
اینکه بهت بگن تو خونت نباید ماهواره نگاه کنی مسخره نیست.
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
اینکه بگن هرکس میخواهد برود خارج اگر من از مقصد او خوشم میاید پنجاه هزار تومن خروجی اگر مقصد مورد علاقه من نبود دویست و بیست هزار تومن
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
اینکه دختر خانم سی چهل ساله اگر دکتر و پروفسور هم باشد و بخواهد برود خارج باید از باباش اجازه رسمی تحویل دهد
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
بنا به گفته مسولین در چند روز اخیر در اسلام شرط سنی برای ازدواج نیست یعنی پدر دختر دو ساله میتواند او را به عقد مرد هفتاد ساله درآورد. این خنده دار نیست؟
مشکل اساسی این است که اصولگرایان به خصوص جریانات تندرو نمی‌خواهند بپذیرند که نارضایتی وجود دارد تندرو‌ها دو پاسخ بیشتر ندارند، نخست اینکه خارجی‌ها یعنی آمریکا، اسرائیل و عربستان را متهم می‌کنند و پای فتنه را وسط می‌کشند؛ و دوم، انگشت اتهام به سمت بخش انتخابی نظام یعنی دولت ومجلس می‌گیرند که باید پاسخگو باشند، این گروه نمی‌خواهد به عمق نارضایتی مردم نگاه واقع بینانه‌ای داشته باشد. به هیچ وجه در پی تبرئه اصلاح طلبان نیستم، اما واقع مطلب این است که اگر قرار بر تشکیل دادگاهی برای رسیدگی به اتهامات متهمانی که موجب نارضایتی مردم شدند باشد به طور قطع اصلاح طلبان متهم ردیف اول این دادگاه نخواهند بود.
پاسخ ها
ساده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
رفیق تو هنوز درگیر اصلاح طلب اصولگرایی ؟

از کوزه همان برون تراود که دروست
تابناک ما چیزی به نام گربه گردانی نداریم! گربه خانگی در خانه می ماند و نیازی به بیرون رفتن ندارد و نمی توان هم مثل سگ به گردن گربه قلاده بست و بیرون برد!
سگ گردانی باید یک جرم با کیفر قضایی باشه . آخه اون کسی که سگ تو خونه اش نگه میداره چه تضمینی هست که فاجعه سیاه دیگه ای مثل لواسون برای بچۀ مردم رقم نزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
چه زمانی است که تو با ماشینت فردا بچه مرا زیر نگیری.مگر این قضیه دایم اتفاق نمی‌افتد. باید رانندگی بلافاصله ممنوع اعلام شود و اگر قانون در حمایت از امنیت بچه من کوتاهی کند من شخصا دست به کار خواهم شد.
1- گرداندن سگهای بزرگ و خطرناک در اماکن عمومی باید بطور کلی ممنوع بشه و درصوتی که این کار انجام بشه سگ باید بلافاصله توسط دولت با روش بی درد معدوم بشه. انتقال این سگها هم فقط در باکسهای ویژه و امن در خودرو مجاز باشه. حتی مالکیت این سگها فقط برای نگهبانی و سایر موارد ضرروی با درنظر گرفتن نکات ایمنی مجاز باشه.
2- گرداندن سگهای کوچک بی خطر باید در صورت داشتن قلاده و جمع آوری مدفوع آنها توسط صاحبش آزاد باشه.
3- اگر سگ به شخصی حمله کرد و شخص قوانین رو رعایت نکرده بود، علاوه بر معدوم کردن سگ، مجازات کیفری هم برای صاحبش باید داشته باشه.
4- در مورد مشاعات ساختمانها هم باید قوانین مناسبی درنظر گرفته بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
چه دنیای خوبی داریم. با اعدام و گلوله همه مشکلات حل میشوند
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
در کشورهای غربی هم اگر سگی به شخصی حمله کنه، سگ معدوم میشه. یک عده تصورش از غرب با چهارتا فیلم و سریاله و لابد فکر میکنن مردم سگ پیتبول رو هم میتونن بیارن توی پارک رها کنن
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
بلافاصله توسط دولت با روش بی درد معدوم بشه
درود بر امسال شما که خوشبختانه تعدادتونم کم نیس و خودتونم هم ردیف خدا قرار می دین و جونیو که اون داده راحت میگیرین
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
در کشورهای غربی هم اگه یک سگ به کسی حمله کنه معدوم میشه
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
من در آلمان زندگی میکنم . برای یک سری بیماریهای کودکان شبیه تحرک بیش از حد آنها را در اتاقی جمع میکنند و سگ بزرگ و بسیار آرامی را میاورند و میگذراند بچه ها چندین ساعت در کنار او بوده و نوازش اش کنند. اثر بهبودی بسیاری داشته. در اینترنت جستجو کنید عکس و مقاله و همه چیز است. بنویسید سگ درمانی در گوگل
من حاضرم در این راه به پلیس کمک کنم. یک روز یک سگ داخل داروخانه دیدم که بغل صاحبش بود و وقتی گفتم داروخانه جای سگ نیست متصدی داروخانه گفت که اشکالی ندارد. سگ تو بغل صاحبش است. اگر جلوی این سگ بازی ها در منظر عمومی گرفته نشود همه جا را آلودگی می گیرد. یک جا برای سگ بازها فرام کنند و از آنها مالیاتش رو هم بگیرند. انوقت همه چیز درست می شود.
آن زمان که کودک بودم و فضای کشور کاملا انقلابی بود یادم هست همیشه معضل سگ های ولگرد در برخی از نقاط تهران و کرج وجود داشت. وقتی برای سفر میرفتیم شمال یا برای زیارت میرفتیم مشهد باز هم مشکل سگ های ولگرد وجود داشت و من اینگونه برداشت کردم که پس این مشکل تقریبا همه جای ایران وجود دارد و آنزمان همیشه داستان سگ هایی که به کودکان حمله میکنند به گوش میرسید. آن زمان اصلا بحث سگ بازی نبود فقط برخی باغداران سگ نگهبان داشتند. حالا هم فکر نکنم این مشکل مربوط به سگ های کوچک و آپارتمانی باشه. تا حالا نشنیدم سگ های کوچک که در شهر همراه صاحبشان می چرخند بلایی سر کسی آورده باشند. پس به نظر من دفاع از کودکان و این حرفها همه اش بهانه است. خیلی راحت میشود برای نگهداری از سگ مجوز صادر کرد و موضوع رو کنترل کرد. کسانی که سگ های بزرگ و خطرناک دارند (مثل همان داستان که در این مقاله آمده) رو مجبور کرد از قوانین خاصی پیروی کنند مثلا در اماکن عمومی قلاده کوتاه و پوزه بند استفاده کنند تا کاملا روی حیوان کنترل داشته باشند و خطری متوجه دیگران نکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
حتی سگ های کوچیک هم برای گاز گرفتن دندون دارن
بچه ها از همین سگ های کوچیک هم میترسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
مسئول سگ کوچک و بزرگ صاحبش است. تو اگر خودکار هم تو جیبت باشه فرو کنی تو گلوی کسی تو مسئولی. بچه هم این کارو کنه تو مسئولی. همه رو نمیشه به یه آتش سوزاند چون یه ابلهی فلان جا سگش و آورده بیرون و مشکل ایجاد شده. پدر و مادر هم کم مسئولیت ندارن تو این موارد
بزرگترین معضل کثافت این حیوانات است که در اثر بی توجهی صاحبان آناندر گذر گاهها باقی می ماند که باعث آلودگی و انتقال این کثافات به داخل منازل میگردد . اگر این معضل از طرف صاحبان سگها رعایت شود این سگ گردانی مشگلی نخواهد داشت .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
:)
این تصمیمهای شتابزده باعث شده که یک عده فکر کنن بحث ایدوئولژیکه و باهاش مقابله کنن و حتی سگهای خطرناک رو بدون قلاده بیارن در حالیکه حتی این کارها در کشورهای غربی هم ممنوعه.
از تابناک برای این تیتر و مقاله متشکرم.
بسیار گویا و درست بود.

راه مشکل صدور یک دستور مطلق و فاقد پشتوانه قانونی و اجرایی آن هم فقط برای شهر تهران نیست.

مسئولان محترم موضوع را رها کرده بودید تا رسید به اینجا حالا میخواهید همه ی سگها و سگدارها رو زندانی کنید؟

آنتن ماهواره هم ممنوع است (تازه مصوبه ی قانونی مجلس را هم دارد) چقدر در کنترل آن موفق بوده اید؟

خوب بود برای صدور این دستور دیرهنگام قدری دیگر صبر میکردید و نیم نگاهی به مقررات سگ داری و سگ گردانی خارجی ها و کشورهای سگ دار می انداختید.
الزام به قلاده داشتن، مجازات و حبس و زندان برای صاحبان سگهایی که مواظب رفتار سگشان نیستند و همین طور کسانی که سگشان هر گونه ناراحتی و ترسی برای دیگران در اماکن عمومی ایجاد کرده باشد و ...
الان گرونیگوشت و مرغ و خودرو و غیره و تورم و بی عدالتی اجتماع بیکاری جوانان مسایل مسکن ارزش پول ملی همه و همه حل شدن فقط همین سگ گردونی باقی مونده بود که حل شد . خدایا بماعقل عنایت فرما
نمی دونم بعضی ها چرا نمیخوان قبول کنن که سگ برای صاحبش ارزش داره و تنها به صاحب خودش وفاداره، برای دیگران ممکنه خطرناک باشه و حتی خیلی از بچه ها و خانم ها از سگ میترسن
من شخصا وقتی کسی رو با سگ تو خیابون می بینم سعی می کنم با فاصله از کنارش عبور کنم
بهرحال حیوان هست و عقل نداره، ممکنه حرکت خطرناکی انجام بده
نگهداری از حیوانات خصوصا سگ و گربه حالا بسیار زیاد شده است.اینکه مردم حتی آن را در خودروی خودشان هم حمل نکنن و یا مثلا به کوهستان ببرن نشان میدهد که بدون هیچ تحقیقی یه حکمی حداکثری دادن.سگ داخل خودرو به چه کسی آسیب میزند و انکه خودرو جز مکان خصوصی فرد است
یک پیشنهاد : با آن بخش از مالیات دریافتی که از سگ دارها دریافت میشود تا صرف اموری مخالفین همان سگها بشود با همان پول که متعلق به همین سگهاست برایشان پارک و شهر بازی اختصاصی ایجاد شود تا مخالفان با سگها مواجه نشوند
مشکل نه از سگه و نه از گرداندن سگ!

منع جدید به عنوان سگ گردانی را هم ببینید بلافاصله بعد از کدام سخنرانیِ چه کسی و توسط چه کسانی صادر شده است و جالب اینکه چقدر هم سریع طرفدار و .... پیدا میکند ! آنهم در رسانه های کدوم طیف !!!!
بعد از سگ ها نوبت خانم های دوچرخه سوار و بقیه خانم ها می شود
سگ نه مریضی میاره ونه سروصدا میکنه اگه خوب تربیت بشه .این ذهن بعضی مریضه و خیلی بیشتر از صدای پارس سگ رو مخ رژه میره.
توی هر محل داخل ۱کی از پارک های محل گوشه ای رو مثل پیست اسکی که الان خیلی از پارک ها دارن درست کنن که هرکس سگ داره سگش و برای تفریح به اونجا ببره.وگرنه با زور نمیتونن مردم و با زور مجبور به انجام کاری کنن.همونطور که زور در مورد بد حجابی و جمع کردن ماهواره و خیلی چیزای دیگه جواب نداد ،در این موردم جواب نمیده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
سرچ کن زئونوزهای مشترک سگ و انسان ،بعد اظهار علم کن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
همین که صدای پارس سگ از نظر شما دل نشین هست نشون دهدنه هست که مشکل داری
سگها جزو برنرین موجودات خداوند و همیشه دوست انسانها بوده اند. بخصوص در این اوضاع وانفسای گرفتاری های جهنمی روحی و اقتصادی ، این موجودات شریف مرهمی هستند بر روحهای آسیب دیده . بحث نجس بودن سگ هم مربوط به دوره هایی است که علوم پزشکی به معنی واقعی کلمه وجود نداشت. البته در تمام دنیا مقرراتی برای سگ گردانی وجود دارد که در ایران هم میتوان به اجرا گذاشت . میلیونها سگ در تمام دنیا عضوی از خانواده ها و عزیزترین آنها میباشند. کاشکی خیلی از انسانها یکهزارم وفاداری و محبت سگ را داشتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
بعض از دوستان از مقوله نجس و پاکی در اسلام تعبیر دیگه ای دارند. تصور میکنند وقتی میگوییم سگ نجس است یعنی اینکه باید سگ را کشت و سلاخی کرد!!! \
به شخصه با توجه به علاقه به سگ از کودکی، موافق گسترش فرهنگ سگ آپارتمانی نیستم و آن رو مخالف بهداشت و نظافت آپارتمان و شهر می دونم. فقط در نظر بگیرید در شهری که عموما سگ دارند این حیوانات روزی چند بار در فضای عمومی ادرار و مدفوع می کنند...عموم سگ های کوچک هم به علت کوچکی مثانه بعد از خروج از آپارتمان و قبل از رسیدن حتی به خیابان در راهرو یا حیاط کنترل خود رو از دست می دهند و توالت می کنند.
علاوه بر معدوم کردن سگ و گربه صاحب آن بایستی به ۷۴ ضربه شلاق و مبلغ ۴ برابر قیمت سگ محکوم گردد ، مجازات جانبی دیگر عبارتند از : ممنوع الخروج بودن فرد دارنده سگ و گربه تا اطلاع ثانوی ۲- ممنوع الکار شدن برای سلبریتی ها خواباندن اتومبیل و اخذ هزینه ۲ برابر پارکینگ از راکب حمل کننده. ۳- رسیدگی به پرونده های این افراد خارج از نوبت دادرسی و اجراییات احکام و عدم صدور بخشش و رافت اسلامی در پرونده های این افراد و ثبت در سوء سابقه کیفری افراد فوق الذکر .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
چطوره برای مبارزه با گرانی گوشت مرغ از هر ده نفر که مرغ در مرغ فروشی یک نفر را به حکم قرعه صد ضربه شلاق بزنیم و دو میلیون تومان جریمه کنیم .ر
سطح شهر محل گرداندن حیوانات نیست..بالاخره باید این قانون وضع میشد و اجرا میشد...شهر شده باغ وحش...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
شان آدمو اینقدر پایین دارن میارن که مجبور باشه با سگ هم خونه بشه شرم به این افراد بی فرهنگ
عده ای براین باورند مافیای تولید سوسیس وکالباس از گوشت سگ پشت حمایت جمع آوری سگها قراردارد !
پارس کردن سگ واقعا یک معضل است. نگه دارندگان باید یک فکری به پارس کردن سگ بکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
بله کاملا موافقم هر جا میری پارس سگ هست . چرا برخورد نمیکن با این مردم آزار ها
بچه ام حدود سه سال داشت بردمش پارک یه سگ کوچولو پرید جلوش پارس کرد. بچه ام زهر ترک شد و تا یه مدت حالت ترس داشت. صاحب سگ هم بی مسولیت فقط گفت این سگ ازاری نداره. میخواستم همونجا خفش کنم.
اگر میخان سگارو بیارن بیرذون باید یک محدوده حصار شده باشه که حتی کوچکترین استرسی به هیچکس وارد نشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
خوب اره دیگه. تو جا معه ای که هیچ استرسی نیست سگ موجب استرس می شه.خدا کنه مردم دنیا زنذگی بی استرس بیان ایران یاد بگیرن.
توژاپن تقریبا همه خونه ها سگ یا گربه دارن سگ رو برای اینکه استرس نگیره و مرتب پارس نکنه باید ببری بیرون گردش کنه در ضمن اینجا تا حالا ندیدیم و نشنیدیم سگ کسی رو گاز گرفته باشه ولی موقع گردش باید قلاده داشته باشه و سر طناب دست صاحبش باشه حتی مدفوعش هم باید جمع کنه ببره بندازه تو اشغالی خونه اش
دستور خوبی بوده . و در شرایط حاضر تصمیم عملی که میشده گرفت همین بوده و به عنوان یک شهروند از اون مقام مسئول تشکر می کنم .
اون جنایتی که که توسط صاحبان سگ در پارک انجام شد و اون کودک آسیب فراوان دید هرگز فراموش نخواهم کرد
الان یکی خونشو بفروشه خونه جدید بگیره... چطوری سگشو ببره خونه جدید!
یا اصلا میره سگ میخره چطوری ببره خونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
باغ وحش و خونه فرق داره
این قوانین ممکنه نتیجه معکوس بده چون حتی سگهای کوچک بی خطر هم ممنوع شدن و یک عده به خاطر اینکه فکر میکنن بحث مذهبی بوده، سعی میکنند دور بزنن این قوانین رو. اونوقت یک عده حتی یک سگ پیتبول رو میارن توی پارک اونهم حتی بدون قلاده!
همین دیشب من و تو داشت با این قانون مبارزه میکرد با نشون دادن سگهای کوچک و خوشگل که ترحم مردم رو برانگیزه. فقط اون وسط یک سگ بزرگ و خطرناک رو هم نشون دادن که طرف با افتخار میگفت این قانون رو دور زده و اونوقت بدون قلاده آورده بودش توی پارک! کاری که در کشورهای غربی هم مجازات داره. همیشه وقتی قانون بیش از اندازه سخت باشه، تبدیل به عکس خودش میشه و خیلی وقتها ممکنه نادیده گرفته بشه.
این هم شگرد جدید برای به جان هم انداختن مردم و دودسته کردن آن ها !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
در کشورهای دیگه نگه داری سگ قانون داره بجز قلاده به سگهای بزرگ پوزه بند می زنند حق رفتن تو چمن را ندارند.
و اگر مدفوع کنند باید با مشماع جمع کنند و اگر مزاحمتی ایجاد کرو و حمله کرد مجازات سنگینی برای صاحب سگ دارد و اگه مدفوع کنند باید با مشماع
سلام تعداد افرادی که در سال جان خود بر اثر حمله سگ از دست میدهند در مقایسه با آمار تصادفات اصلا قابل مقایسه نیست.و امار تصادفات منجر به فوت از امار جنگ هشت ساله خیلی بیشتر است حال چگونه است که سگ خطرناکتر از ماشین شده؟
اینگونه اعلام قوانینی که اصلا در قانون وجود ندارند اعلام جنگ به گروه های زیادی از مردم است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
این چه ربطی داره اونوقت این پارکها برای تفریح و استراحت انسانها است نه گردش سگها و کسافت کاری هاوالا حالا تعداد سگ تو پارک از تعداد بچه ها بیشتر شده خوب این درست نیست چه ربطی به نصادف داره اونوقت مگه فقط گاز گرفتن است یک پارس و حمله ناگهانی ادم و بچه هارا می ترساند
داشتن سگ همه جای دنیا یک کار کاملا شخصیه ولی تردد اونها در مکانهای عمومی باید با قوانین درست و منطقی قانونمد بشه ، بله اون کسی که سگ بزرگشو بدون قلاده به مکان عمومی میبره کاملا مقصره ولی به نظر شما سگها به انسانها بیشتر آسیب میزنن یا انسانها به خودشون ، من شخصا با قانونمند کردن سگ گردانی بیشتر موافقم تا منع خروجش ، من خودم سگ ندارم ولی عاشق حیواناتم و به نظرم اگر اسممون مسلمونه باید بدونیم احترام به حقوق حیوانات جزو کرامات پیامبر اکرم بود
بنظر من به این موارد باید ممنوعیت نگهداری هر حیوانی با سر وصدای بلند هم در منزل ممنوع شود.اگه خارجی ها سگ دارن در منازل ویلایی و یا آپارتمانهای استاندارد است نه در واحد آپارتمانهای ما که حرف میزنی بغلی صداش رو میشنود.همه آزادند تا جاییکه این آزادی ،آزادی دیگران را محدود نکند.نمونه دیگرش موزیک بلند است.وقتی همسایه کناری شما صدای موزیک را زیاد میکنه در واقع به حریم خصوصی شما تجاوز کرده.من خودم موزیک را با هندز فری گوش میکنم،هم خودم لذت میبرم هم باعث آزار دیگران نمیشوم.متاسفانه ما درگیر بدیهیات هستیم و دلیلش آن روزهایی است که در مدرسه بجای اخلاق؛خلاقیت؛ثروت آفرینی و کارآفرینی و انسانیت از ما میخواستند حفظ کنیم که ملاقلی خان که بود و چند بچه داشت و چه کتبی نوشت!!!
والله این مساله ربطی به این مسول و اون مسول نداره،آزار دیگران خلاف انسانیت است.مگر اینکه دنبال بی قانونی و هرج و مرج باشیم.اگه این آزادیست و مشکلی نداره خب منم چند راس گوسفند میارم منزلم برای پرورش؛حالا صدا و بوش میره بیرون به من ربطی نداره.اگر خانمی بعد مدتها باردار شده و با ترس از سگ جنابعالی دچار مشکل بشه،شما حاضرید مسئولیت بپذیرید؟؟!!پارادوکس طنز ماجرا اینجاست که اکثر افراد موافق ادعای روشنفکری میکنند!
یکی از جوابهایی که اغلب این افراد میدهند هم نمونه دلیل تراشی و فرافکنی است؛مثلا میگویند حیوانات رو دوست داشته باشیم و از این قبیل صحبتها؛من هم حیوانات رو دوست دارم ولی مثلا همون گوسفند که گفتم دوست داشتنی است،پس باید به منزل آورده بشه؟
یا موضوع را به اختلاس ربط میدهند؟پس اگه شما رفتی تو یک رستوران غذای مونده بهت داد به خاطر اختلاس حق اعتراض نداری
فردا اگه به بچت گفتی چرا فلان کارو میکنی ،بهت جواب بده،ای بابا ای اختلاسها هست!!!و ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
کاش همه مثل شما رعایت حال همسایه ها را میکردن. احسنت
دو تا سگ گردان رو در ملا عام اعدام کنید تا درس عبرتی بشه برای بقیه سگ گردان ها!!!!!!!!!(انصافا شوخی کردم،کسی جدی نگیره بیاد فحش بده)
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
می رسیم به انجا
ناشناس
| Germany |
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
زیاد شوخی نکن یک روز با شوخی به خانوادت یا خودت یا هزاران آرزوت ضربه میزنی و دیگه کاری از دست بر نمیاد.
من به شخصه مشکلی با سگ ندارم ولی هموطنان عزیز رعایت بقیه رو نمیکنند.شاید کسی باشه که از سگ میترسه.تا الان دو بار بی دلیل هنگامی که من همراه با دو تا بچه کوچکم در پارک بودیم در نزدیکی وسایل بازی کودکان سگ به همسرم حمله کرده که یک بار شلوارشون رو پاره کرد یک بار هم علاوه بر شلوار پاشون هم مقداری اسیب دید.در حالی که اصلا ما به سمت بچه هامون ایستاده بودیم و سگ رو ندیده بودیم.الان هر دوتا پسر خردسال من از سگ میترسند.و جالب این که در هر دو بار صاحبان سگ توان عکس العمل نداشتند چون هر دوبار این سگ ها هیچ نخ و طنابی برای مهارشون نبود و ازادانه در نزدیکی محل بازی بچه ها در حرکت بودند و صاحبانشون اعتقاد داشتند تا حالا به کسی حمله نکرده بودند.الان تکلیف من چی هست که هر پارکی بچه هام رو میبرم از ترس سگ و گریه کردن بچه هام مجبور میشم پارک رو ترک کنم؟چرا سگ ها رو بدون غلاده و طناب میارند پارک؟چرا اجازه میدهند سگ ها ازادانه کل پارک رو بگردند و هر جا خواستند بروند و صاحبان سگ ها هم بی خیال میشینند و با هم صحبت میکنند؟ انگار بچه هاشون رو اوردن پارک بازی کنند!
الان حق من در استفاده از وسایل بازی پارک چی میشه که یک سال هست از ترس حمله سگ به بچه هام نمیتونم استفاده کنم؟
به نظر من جای سگ تو خونه و تو شهر نیست و باید سگ گردانی در سطح شهر حذف بشه . موفق باشید.
سگها اولین موجوداتی بودن ک بدست انسانها اهلی شدن و تا امروز هم ب ما وفادار هستن ، درسته هرکی عقاید خودشو داره و کشور ما یک کشور اسلامیه ولی میدونید افرادی ک سگ دارن باید اونارو هروز بیرون ببرن و اگه این قانون وضع شه چ بلایی قراره سرشون بیاد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
باید از سگ داری دست بردارند تا این حیوان نیز مانند سایر حیوانات در طبیعت زندگی کند. با نگهداری از آن به او ظلم نکنید.
پس حیوانا کجا برن از دست این موجود دو پا. همه جنگل و دریا و محیط زیست به دست همین اشرف مخلوقات تخریب شده. حالا سخت نیست تفنگ و چاقو ذست بگیرید و همه رو بکشید چون جنگ و خون ریزی کار بشر است. ولی بدا نید خداوند شاهد و ناظر است.از صدای بوق و داد فریاد کسی ناراحت نیست. از فوحش و کتک کاری و تجاوز کسی حال روحیش خراب نمی شه. فقط صدای سگ و حیوانات.
پلیس کشورمان و بیان طرح های چکشی بدون کارکرد اجتماعی همراه شده اند. اظهاراتی که جایگاه پلیس در بین تعداد زیادی از شهروندان را خدشه دار خواهد کرد
ادعای تخلف، نیاز به وجود قانون جامعی دارد که به شیوه ای علمی، تمامی ابعاد مقبول اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را در برگرفته و پس از تصویب حوزه های ذیربط، به حوزه انتظامی به منظور اجرا، ابلاغ شود
قانونی که هم حقوق شهروندان در هر نگرش دینی و فرهنگی را در بر بگیرد و هم حقوق حیوانات را به عنوان مخلوقات خداوند که برخی با لطف خالق برای زندگانی در کنار ما شکل گرفته اند. حال این همزیستی با توجه به تنوع نگرش انسان ها و تنوع نژاد حیواناتی مانند سگ، می تواند در روستا یا شهر باشد یا در باغ و آپارتمان یا اینکه حیوانات خانگی باشند یا حیوانات آزاد در طبیعت و حریم زندگانی انسان ها که در نهایت افراد ملزم به رعایت موارد متناسب با شرایط مختلفی خواهند بود
بدیهی است این قانون جامع، اطمینان بخش خواهد بود برای شهروندانی که علاقه ای به تماس با حیوانات نداشته و همچنین تعهدآور خواهد بود برلی دارندگان مخلوقات الهی که نتیجه اش همزیستی مسالمت آمیز می باشد
امیدوارم تدبیر متولیان امر، موجب تحقق جامعه مدنی مطلوب برای شهروندان و توسعه ای پایدار با احترام به محیط زیست شود
اینکه سگ در فرهنگ های مختلف چه جایگاهی داره بحث مفصلی است
اما در اسلام
1- - سگ به رسمیت شناخته شده و حقوقی دارد هم حقوق عامه حیوانی هم حقوق خاصه سگی
2- سگ از نظر بدنی به هر دلیل در اسلام نجس است یعنی لیاس نماز گذار وغذای انسان نباید آلودگی به سگ داشته باشد مثلا اگر رطوبتی از سگ در بدن یا لباس باشد نماز باطل است یه مثلا اگر ظرف غذا وخوردنی را سگ دهن بزند خوردن از آن ظرف وغذا حرام است
3- برای استفاده از کارامدی های سگ باید مرز انسان وسگ مشخص شود از منافع سگ بهره مند شود ولی از نجاست سگ در لباس نماز گذار ویا خوردنی ها باید پرهیز شود
4- هرمسلمانی می تواند برای نیاز خود سگ داشته باشد مثل سگ کله یا سگ نگهبان و... هر غیر مسلمان هم می تواند حتی در خانه سگ داشته باشد وکسی حق ندارد مزاحمش شود
5- نکته بسیار مهم این است که آزادی افراد در داشتن سگ نباید موجب سلب آزادی دیگران شود مانند :
- سر وصدای سگ وایجاد مزاحمت برای همسایه
- ترسیدن مردم از سگ به هر دلیل
- امکانات عمومی مانند خیابانها بویژه هنگام بارندگی وخیس بودن خیابانها و سوار کردن بر خود روهای عمومی که موجب نجس شدن شود اینها موجب سال آزادی مسلمان در استفاده از امکانات عمومی شود ولذا اگر محیط زندگی عمومی آلوده به نجاست شود برای مسلمان ایجاد زحمت می کند ونمی تواند از آن امکان استفاده کند
6- بعضی افراد بدون آلوده کردن محیط یا ایجاد مزاحمت سگ های خودشان را در معرض دید قرار می دهند
- اگر برای استفاده از منافع آنهاست اشکالی ندارد مثل سگ نگهبان ویا سگ گله و..
- در غیر صورت فوق مخصوصا برای مانور تجمل و نشان دادن فرهنگ بیگانه این نیز باید منع شود

بطور کلی قانون با توجه به قوانین اسلام وحقوق شهروندان اعم از مسلمان وغیر مسلمان باید حدود وثغور را معین کند
در ضمن غیر از بحث نجاست سگ یا خوک قانون باید برا بقیه حیوانات تعیین تکلیف کند حتی مرغ وخروس
انسانها آزادند که در زندگی شخصیشان حیوان حتی سگ داشته باشند
کشور شده یک میدان جنگ. قانونی تصویب نشده هر سازمان یا ارگانی چیزی را ممنوع میکند. نیروی انتظامی قانون نبوده داشتن سگ در ماشین را جرم میداند. رییس بانک مرکزی اعلام می کند خرید و فروش دلار بین مردم جرمه. بقیه هم به همین روال.
کشور شده یک میدان جنگ. قانونی تصویب نشده هر سازمان یا ارگانی چیزی را ممنوع میکند. نیروی انتظامی قانون نبوده داشتن سگ در ماشین را جرم میداند. رییس بانک مرکزی اعلام می کند خرید و فروش دلار بین مردم جرمه. بقیه هم به همین روال. در مجلس را ببندید
سگ باز یکی از القاب یزید بود.
معصومین در روایات گفته اند که سگ در خانه نکبت میآورد.
قبلا سگ فحش بود، حالا چی؟ حتما به سگ دارها بگی، سگ یا سگ توله یا پدر سگ باید خوشش بیاد!!!
البته در مشهد که قوانین خود را دارد مدتهاست شماره خودروهایی که حامل سگ باشند برمیدارند و با پیامک از صاحب ماشین میخواهند خودرو را برای توقیف به پارکینگ ببرد و بعدش هم جریمه نقدی و دو ماه خواب خودرو.
من یک کارگاه تولیدی دارم که 3 ماه پیش شبانه دزد آمد و سرقت کرد. تصویرش را که در دوربینهای امنیتی ذخیره شده بود به پاسگاه منطقه بردم گفتند خب حالا دیدیمش از کجا پیدایش کنیم؟! رفتم یک سگ خریدم مدتی در کارگاه بود برای واکسن زدن بردمش دامپزشکی بعد چند روز اس ام اس آمد که مالک خودرو فلان به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه کنید!
من پیشنهاد میدم دوستان بجای دستگیر کردن خودروهای حامل سگ دنبال دستگیر کردن دزدها باشند تا نیاز به سگ هم کمتر شود.
جای سگ و نظایر آن در زندگی شهر نشینی نیست. چه از لحاظ حفظ حقوق بهداشتی ، روانی و امنیتی مردم و جلوگیری از سلب آسایش عمومی و چه از لحاظ حفظ حقوق حیوانات. حیوانات باید آزاد باشند در فضایی که مناسب آنهاست ،طبیعت ، روستا ها ، باغات و ویلاهای خارج از شهر.
علی رغم کاستیهای این قانون با آن کاملا موافقم . سگ گردانی در حریم شهر باید ممنوع باشد.
مملکت کم مشکل داشت سگ ازاری وسگ نوازی هم به ان اضافه شد ...به یاد ان جوک انگلیسی در کتاب زبان دبیرستان می افتم که اولی به دومی می گفت " من به مسافرت نمی روم چون عمو و عمه ام در مسافرت مرده اند ". و ان دومی به اولی می گفت " من به رختخواب نمی روم چون دایی و خاله ام در رختخواب مرده اند "....اری ما به قانون وقانون گذار و مجری قانون برای همین روز رای داده ایم ... اگر با این شیوه به مسائل نگاه کنیم چه چیزی از خودکامگی حذفی ما جان سالم به در خواهد برد ؟ خودرو ؟ قطار ؟ هواپیما ....که هریک عوارض وجودی خاص خود را دارند !!! پس چه باید کرد ؟ : به پاس احترام به همه انبیا ..سگ ازاری را کنار بگذاریم و برای سگ پروران و سگ دوستان مقررات وقانون قابل اجرا وضع کنیم تا ازادی دیگران را زیر پا له نکنند که جورش را سگان خدمت گذار انسان بکشند ..و از ان به بعد اگر کسی احساس تنفر سگی یش اشباع نشد برای او و انها کلبه ای در نوک قله دماوند بسازیم تا خود ویگران در اسایش باشند
چند سال پیش پارک سعادت آباد تهران بودم . یک عالمه سگ تو تاریکی پارک ولو بودن و اغلبشون هم لوس و ننر .
هر جا میرسیدن دستشویی میکردن و صاحباشون هم فقط داشتن با هم صحبت میکردن . هیچ کدومشون یه پلاستیک دستشون نبود که کثافتای عزیز کردشون رو ورداره .
بچه های مردم هم رو چمنها داشتن بازی و غلت میزدن و خب بقیش قابل پیش بینی هست که چه اتفاقی میافته .
چند سالی که کانادا زندگی کردم فهمیدم این جماعت اصلا نمیدونه چه وظایفی در قبال سگش داره .
یه صحنه دیدم که طرف نمیخواست کثافت سگش رو جمع کنه و مردم پلیس رو خبر کردن و اون جلوی مردم مجبور شد با پلاستیک جمعش بکنه .
صاحبان بعضی سگها هموظیفه خودشون رو بدرستی نمیدونن
در پیاده رو های شهر صاحبان سگ آزادانه و با کمال وقاحت به راحتی با سگشون راه می روند و مردم مجبورند راه عوض کنند و از توی خیابان از لای ماشین ها بروند . این سر انجام آزادی سگ بازان است که امنیت مردم را مختل کرده اند.
در پاسخ به "سگ برای تو نجس است چرا اینرا به همه تحمیل می‌کنی."

به نظر من خداوند سگ را فقط برای انسان نجس اعلام کرده تا بعضی بجای تشکیل خانواده انسانی، خانواده سگی تشکیل ندهند. جاذبه سگ بقدری زیاد است که خدا برای استفاده از سگ یک حریم قرار داده و آنرا فقط برای نگهبانی و شکار مجاز دانسته تا سگ وارد حریم منزل نشود.
سگ نجس است ولی نحس نیست. در روایات دینی، داستانهای بسیاری از محبت کردن امامان به حیوانات و حتی سگ ها ذکر شده است.
کسانی که از سگ گردانی حمایت میکنند آیا اگر سگهای خانگی به فرزند یا اعضای خانواده آنها حمله کند باز هم با سگ گردانی موافق خواهند بود؟
هر چیز را به بدترین شکل استفاده از آن از غربی ها الگو گرفتن از ضعف نفس آن اشخاص است.
پاسخ ها
امیرحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
آدرس بده ما هم بریم بخونیم
هروقت شاخصه های رفاهی و معیشتی و استاندارد زندگی ایرانیان و همچنین فرهنگ و رفتارهای اجتماعی ایرانیان به اروپاییها و آمریکاییها رسید نگهداری حیوانات خانگی را هم تقلید کنید
سگ برای استفاده ها ی درستی مانند استفاده آنها در تجسس و در روستا ها برای نگهداری گوسفند و امور این چنینی برای خدمت به بشریت ولی کجای شعور آدمی میگنجه سگ که برای رفع تنهایی و زندگی کردن در مکانهای عمومی در کنار آدمها از بچه و فرزند عزیز دانستن آن که باعث خیلی از ناهنجاریها و مزاحمتها می شود دفاع کرد این زندگی سگی خیلی از ارتباطاط انسانی را از آدمها میگیرد و بدون در نظر گرفتن بیماریها و مزاحمت های عمومی فرهنگ بچه دار شدن را هم در بین این خانواده ها ازبین میبرد چطور در بعضی کامنتها از محبت به حیوانات به دروغ سخن گفته میشود اگه راست باشد چطور آدمها و همسایه ها و دیگران که انسانند شأن ومنزلتشان اینقدر نزد افرادیکه سگ در خانه هایشان نگه داری می کنند پائیین است که به حقوق اجتماعی دیگران اعتنایی نمی کنند. جای این افراد با حیوانات دست آموزشان در مکانهای عمومی و آپارتمانها نیست
مردم را روانی کرده اید حالا وقت روانی کردن سگ هاست.سگ ها اگر گردش نروند روانی می شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
روانی شمایی که با سگ کردانی مردم رو آزار می دی
من خودم از سگ بدم نمی اید شاید در شرایطی دستی به سر سگ یا گربه ای بکسم ولی نگه داشتن سگ امکانات می خواهد حیاط می خواهد نه در اپارتمانها چون بسیار مزاحمت برای همسایگان ایجاد می کنند هم سر و صدا هم کثافت کاری در مشاعات و همچنین در پارکها ی که محل بازی بچه ها و تفریح مردم است سگها تو چمنها و پیاده روها کثافت کاری می کنند و صاحبان سگ هم بی خیال می گدرند به طوری که اگر مواظب نباشی پا را روی مدفوع می گزاری کلا تو ایران فرهنگ نظافت صاحب سگ و برداشتن مدفوع به وسیله صاحب سگ وجود ندارد و بله البته بالاخره حیوان است و بارها به مردم و بچه ها حمله کرده تند حداقلش این است که شدیدا ادم را می ترسانند متسفانه سگ داشتن هم چشم هم چشمی شده ولی بدون فرهنگ من بسیار موافق ممنوعیت تردد سگ در پارک و پیاده رو هستم
چون ضعف هايي در قانون و يا مشكلات زيادي تو كشور و غيره داريم، بيايم بهانه سگ بازي و كارهاي نادرست ديگري كه انجام ميديم بكنيم تا مشكلات و اوضاع رو بدتر و بيشتر كنيم؟
به نظر من این قانون باید اصلاح بشه
یک روزی برای نمایش قدرت وبرتری مردان زنان راحقیر وضعیف معرفی می‌کردند اما بعداز آن برای بالا وبا ارزش نشان دادن زنان به تحقیر خلقیات و روحیات وشکل ظاهری مردان پرداخته شد
تویی که واسه کشتن موجودی بی گناه که همیشه در حمایت از انسانها در مخاطرات پیشگام بوده اینچنین به خدای احد واحد قسم میخوری با جنایتکارای داعشی هیچ فرقی نمیکنی،اگر تو همسایه ای مردم آزار و بیملاحظه داری که در محیط آپارتمان سگ نگهداری میکنه و تربیت کردن صحیح سگ رو بلد نیست این دلیلی بر این موضوع نیست که ریختن خون سگ مباح و حلاله،ما هم همسایه ای داشتیم قبلا که همیشه با همسرش در حال جدال و زد و خورد بودن و نهایتا کارشون به خارج از منزل و کشیدن خانواده های دو طرف به نزاع و در نهایت دخالت پلیس میکشید،حالا سوال من اينه آیا ریختن خون همسایه های بی ملاحظه حلاله؟؟؟ما انسانها هم خیلی به حیوانات آسیب میزنیم خواسته یا ناخواسته!! اگر جای ما با آنها عوض ميشد به آنها حق میدادی خون ما را بريزن؟؟؟
والا اسلام هم با سگ مشکل نداره اصحاب کهف هم سگ داشتن ولی جلو در غار گذاشتنش نه بغلشون تو غار شماهم اگ حیاط داری بخر بذارش تو حیاطت ولی ضعف شدیدی ک این قانون داره دامپزشکی بردن سگ هاس ک معلومه هیچ کارشناسی ای نشده
دم از دین و خدا و.... میزنید اما علنن دارید با خدا و آفریدهاش مبارزه میکنید. سگ هم خدا آفریده مثل همه ماها و شماها. مگر اینکه خدایی که شماها میپرستید با خدای بقیه فرق داشته باشه. انگار کشورهای اسلامی دیگه خدا و دینشون با شماها فرق داره.
با سلام خدمت همه دوستان چه موافق چه مخالف بجای اینکه مثل دوتا دشمن با حرفهاتون به جان هم بپرین و موجب کدورت همدیگر شوید بیایید با هم فکری به دنبال یه راه کار برای این موضوع باشیم .
چقدر سطح فکر مردم پایین و درگیره چه چیزاییه. یکی دوس داره سگ داشته باشه یکی هم ازش میترسه. درستش این بود که برای هم احترام قایل شوند. سگها و گربه های بی خانمان و آزار دیده فرشته های روی زمینند. سگ ها تمام صفات انسانی رو بدون چشمداشت و بدونه ذره ای توقع به صاحبشون و خانودشون تقدیم میکنن. دروغ و ریا و بدجنسی و این جور صفات آدمارو ندارن. پاک و روح سفیدی دارند.
کجا ماندن این مردم......
کاشکی به قانون حمایت از انسان ها هم بود و عده ایی حمایت میکردن-مد یا زنی که یک میلیون نداره بیماریش رو درمان کنه و بالای سر زن و بچه اش باشه اون وقت یه سری ادم که چ عرض کنم --میلیون ها تومان بابت ارتدونسی سگ-غذای سگ-کرم سگ و خیلی وسایل دیگه واسه سگ می پردازن اما حاضر نیستن به یه بدبخت -بیچاره کمک کنند-یه سری که ادای این فیلم های هالیوودی و شبکه منحوس من وتو که سگ بازی را ترویج میکنه-سقوط انسانیت تا کجا- کاسکی قانون حمایت از انسان ها هم وجود داشت- اونایی که ادای حمایت حقوق حیوانات رو در میارن خودشون همونایی هستن که جنگل ها رو ویران میکنن تا ویلا بسازن و جنگل یعنی محل زندگی حیوانات---بعد میان داد میزنن حامی حقوق حیواناتن--همین ادما پاش بیوفته حقوق زیردستا شون رو هاپولی میکنن-یه سری مرفه بی درد-انقدر بی درد و غم هستن که از بیکاری یه شغل جدید زدن به نام حقوق حیوانات-کاشکی از محاسن غربی ها هم تقلید میکردیم نه فقط سگ بازی اونا رو
با سلام. آزادی ربطی به سگ بازی نداره. سگ موجود مفید خداست که در جای خودش منشا بسیاری خوبیها میتونه باشه. ولی جاش توی خونه و زندگی و شهر نیست چون عین نجاسته و عامل بیماری. امیدوارم کسانی که نمیپذیرن و با سگاشون مردم آزاری میکنن در آخرت همنشین یه سگ بشن.
هرموجودزنده ای حق زندگی داره به نظرمن وفاومحبت سگ ازخیلی ما آدمهابیشتره سگ رومحبت بهش کنی صدبرابرمحبت میکنه اگه آزارش بدی ازخودش دفاع میکنه مثل ماانسانها
#نه_به_ممنوعیت_سگ_گردانی ..
همه سگ ها میتونن خطر افرین باشن حتی کوچیکتوین نوعش. اما با تربیت صحیح و رعایت همه موارد ایمنی بخدا هیچ اتفاقی نمیوفته. اقا شما مسلمونی؟؟؟ خب باش. شماسگ نگه ندار . ماهایی ک سگ داریم نه از لحاظ عاطفی شکست خوردیم و نه با سگ تشکیل خانواده دادیم. فقط به این حیوون علاقه داریم و اتفاقا از نود درصد کسایی ک حیوون خونگی ندارن زندگی شاد تری داریم. بله قبول دارم خیلی ا صاحبان سگها به شدت بی مسئولیت هستن و مدفوع سگ رو توی معابر عمومی ول میکنن. ولی گناه ماهایی ک همون لحظه مدفوع رو جمع میکنیم چیه؟؟ بعضیا سگ های درشت هیکلی ک تربیت ناصحیح دارن رو بدون قلاده و پوزه بند میارن بیرون. گناه مایی ک سگ کوچولو به اندازه گربه داریم ک تربیت کامل داره و با قلاده میاریمش بیرون چیه؟؟ گناه مایی ک وقتی از بغل بقیه رد میشیم واس این ک شاید ناراحت بشن یا بترسن سگ رو بغل میکنیم و با فاصله ازشون رد میشیم چیه؟؟ بابا سگ نیاز به فعالیت بدنی داره ! بیمار میشه اگر پیاده روی نکنه. ماشینمو خوابوندن بخاطر سگ گردانی اونم توی ماشین خودم !!! انصافتون کجا رفته؟؟؟ خدا تومن دادیم واسه تربیت صحیحش که پارس نکنه و بقیه رو اذیت نکنه . داوین تر و خشک و باهم میسوزونین.
سلام به همه مخالفان و موافقان نگهداری سگ، با احترام به اعتقاد مذهبی و اجتماعی و حیوان دوستی، من آپارتمان نشینم. پارسال یه توله آسیب دیده از نژاد پاگ رو به خونه آوردم و به خانواده ام قول دادم اگه پارس کنه و مزاحمت ایجاد کنه واگذارش میکنم. بعد از سه ماه از تک تک واحدهای آپارتمانم خواستم اگه کوچکترین ناراحتی از وجود سگم دارن اعلام کنند. سگ من به ندرت پارس میکنه. تربیتش کردم بسیار حرف گوش کنه. همیشه با قلاده بیرون می برمش. به هیچ عنوان در مکان های عمومی شلوغ نمیبرمش. صبح ها ساعت 5 صبح تا 6 صبح بیرون میبرم که خلوته. عصرها هم اگه با ماشین بخوام ببرمش به احترام همسایه ها اول مسیر آسانسور تا پارکینگ رو چک می کنم اگه کسی نباشه سریع میبرمش. یکی از همسایه ها بسیار می ترسه ولی مشکلی باهاش نداره. بارها شده توی پارکینگ همدیگه رو دیدیم. من عذرخواهی میکنم که از ماشین پیاده نمیشم تا ایشون با خیال راحت برن و بعد من عبور می کنم. سگ من بعد از خروج از خونه محاله که در بدو ورود به خونه وارد آپارتمان بشه مگه بره توی دستشویی که دم دره و آنقدر منتظر میمونه که من پاهاشو بشورم و خشکش کنم تا بیاد بیرون. بدون اجازه من چیزی نمیخوره، به کسی نزدیک نمیشه و کلا فقط و فقط نگاهش به منه. اینقدر بامحبت و مؤدبه که بارها به دوتا بچه های 18 و 15 ساله ام میگم از این خوشگله یاد بگیرین که چطور حرف شنوی از مادرتون داره!!! باوجودی که سگم رو خیلی دوست دارم ولی به نظر من باید به همه عقاید مخالف هم احترام گذاشت و خودمون کاری نکنیم که باعث دردسر برای مردم باشیم. من خودم سگ دارم ولی با خیلی از صاحبان سگ که نسبت به بهداشت سگ بی تفاوتند مخالفم. من بعد از هر دفعه که سگم دستشویی می کنه تمیزش می کنم. این موضوع نباید عادی بشه. سگ من فقط و فقط و فقط در جای مخصوص خودش دستشویی می کنه. روزی چند بار نظافت میشه. اگه موقع پیاده روی دستشوییش بگیره حتما من با خودم کیسه فریزر و دستمال کاغذی دارم و بلافاصله جمع آوری می کنم. به اعتقاد من احترام به حقوق مردم و دیگران (چه فرد مخالف و چه موافق) احترام به خودم هست. موفق باشید و اگه سگ دارید به ترس مردم یا اعتفادات مذهبی اونها احترام بگذاریم.
خدا را شاکریم که در این برهه از زمان و در قرن بیست و یک که تمامی کشورهای دنیا بسوی تکنولوژی و کامیابی میرن و ما بیش از دویست سال از اونا عقب تریم داریم در مورد چه مطالبی بحث میکنیم . سگ و گربه . مانتو وروسری . لازم میدونم بگم اینها همه موضوعاتی کارشناسی شده هستند تا ما از مغزمان استفاده نکنیم و سالهای سال دنبال این باشیم که خانم ها بتوانند بروند به ورزشگاه . یا سگها به پارک نروند چون جان مردم به خطر خواهد افتاد اما برویم توی صف و یک دستگاه ارابه مرگ شرکت سایپا رو با دسترنج سالها سگ دویی بخریم و همراه با خانواده خوشحال و شارمان از اینکه توانستیم هزاران حیوان بیگناه رو به سلاخی بفرستیم با عنایت به خواست پروردگار و آه دل این زبان بسته ها با نگرفتن ترمز پرایدمان تشریف ببریم ته دره . خدایی که بالای سر ماست خدای اونا هم هست . حتی سوسکها هم خدایی دارند که بوجودشان آورده . ای انسانی که اشرف مخلوقاتی و حکم به سلاخی حیوانات میدی تو قطعا از داعش هم پست تر و خطرناک تری . کسی که حکم به ریزش خون مخلوقی بده انشالله به حول قوه اللهی یک اب خوش از گلوش پایین نره .
برو بابا پول میگیره دلالی میکنه.حتما سگ باتو سازگار نیست که اذیتت میکنه
همچنان میگه سگ انگار داره راجبه هیولا حرف میزنه.یه سگ بخاطر تربیت نادرست حمله کردهکه باید تنبیه بشه بقیه چه گناهی دارن اخه.بعدشم اینا ذاتشون خیلی بهتر از حیوون های انسان نما هستش.یه سگ اشتباه کرده همه باید تاوان بدن.پس چرا یه انسان قتل مبکنه بقیه رو مجازات نمیکنن؟؟؟؟؟والاااااا
متاسقانه طرفداران سگ فقط از دیدگاه خودشون به این قضیه نگاه میکنند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار