بازدید 4485
۲

هجوم ملخ‌ها به مزارع شهرستان «مُهر»

کد خبر: ۸۷۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 31 January 2019

بعد از اجرای عملیات مبارزه با ملخ در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و دریای عمان، شواهدی از ورود این آفت به جنوب ایران و هجوم به مزارع شهرستان مهر در جنوب استان فارس دیده شده است.

به گزارش «تابناک»، پس از شروع عملیات مبارزه علیه ملخ‌های صحرایی (دریایی) در کشورهای عربستان، امارات و عمان، دسته‌هایی از این آفت بسیار خطرناک محصولات و نهاده‌های کشاورزی، از خلیج فارس وارد جنوب کشور شده و این مناطق را با خطر جدی مواجه کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر، در گفت وگو با ایسنا، ضمن تأیید این خبر، عنوان کرد: این آفت به عنوان مهمترین آفت کلیه محصولات کشاورزی، به صورت پراکنده در برخی نقاط شهرستان مهر مشاهده شده است و پیش بینی می‌شود به زودی شاهد حضور دستجات بیشتری در مناطق جنوبی باشیم.

غلامحسین مظاهری افزود: با توجه به گزارش‌های سازمان بین المللی فائو مشخص شده است منشأ این ملخ‌ها از سه کشور عربستان، امارات و عمان است.

وی ادامه داد: خسارت ملخ صحرایی در حالت تهاجمی بسیار زیاد است، دستجات پیاده ملخ (پوره‌ها) و ملخ‌های بالدار هرگونه سبزی را در سر راه خود ببینند، از علوفه، غلات، صیفی جات، درختان و حتی علف‌های هرز را از بین می‌برند.

مظاهری گفت: ملخ‌های بالدار در دسته‌های بزرگ به پرواز درآمده و تا شعاع چند صد کیلومتری به تمام شهرها و حتی کل کشور گسترش می‌یابد. تجربه حملات این ملخ‌ها در کشور ما و در برخی از کشورهای منطقه یادآور می‌شود که در برخی موارد حملات این آفات حدود ۳۰ میلیون کیلومتر مربع را پوشش داده است و حتی نواحی تخم ریزی آنها به ۱۳ میلیون کیلومتر مربع خواهد رسید.

او گفت: در حال حاضر کانون این بحران در کشور ما، بندر لنگه استان هرمزگان است و شهرستان مهر در حال تبدیل شدن به کانون دیگری در جنوب فارس است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر خاطر نشان کرد: در صورت مهار نشدن به موقع این آفت و وارد آمدن خسارت به محصولات کشاورزی مناطق جنوبی کشور، پیش بینی می‌شود عرضه این محصولات برای پاسخگویی به موقع تقاضای بازار کاهش پیدا کرده و با مشکل جدی مواجه شویم.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر ستاد هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان مهر تشکیل شده است.

شهرستان مُهر (MOHR) در ۳۲۰ کیلومتری جنوب فارس و ۳۰ کیلومتری عسلویه بوشهر قرار دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
هر دم از این باغ بری میرسد !!!!!!
"شهرستان مُهر (MOHR) در ۳۲۰ کیلومتری جنوب فارس " اشتباه است در 320 کیلومتری شیراز قرار دارد چرا که مهر یکی از شهرستانهای فارس است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار