بازدید 3471

انتقاد بشار الجعفری از تحریم‌های یک‌جانبه سوریه

کد خبر: ۸۷۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰ 31 January 2019

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که دمشق از ابتدای جنگ تروریسم از هیچ تلاشی برای رفع همه نیازهای انسانی سوری‌های متضرر، دریغ نکرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل روز سه‌شنبه در نشست شورای امنیت گفت که دمشق آماده افزایش همکاری‌ها با سازمان ملل و کشورهای عضو آن در راستای بهبودی اوضاع انسانی در سوریه و ایجاد شرایط مناسب برای بازگشت آوارگان است.

وی ضمن انتقاد از عملکرد سازمان ملل در حل بحران سوریه افزود: تصمیمات شورای امنیت و نشست‌های آن تا زمانی که باعث نابودی کامل تروریسم در سوریه نشود، باعث کاهش درد و رنج مردم سوریه نخواهد شد.

بشار الجعفری اظهار داشت که سازمان ملل بویژه اعضای شورای امنیت باید از سیاسی کردن حل بحران سوریه پرهیز کنند و به هماهنگی و همکاری با دولت سوریه به عنوان طرف اصلی رفع نیاز‌های سوری پایبند باشند.

وی افزود: گروهک تروریستی «الخوذ البیضاء» (کلاه سفیدان) با همکاری نیروهای اطلاعاتی کشورهای غربی، به جعل و دروغ‌پراکنی درباره استفاده از مواد شیمیایی در سوریه اقدام کرد تا کشورهای عضو شورای امنیت بهانه‌ای برای ارتکاب جنایت علیه سوریه و تعرض به آن داشته باشند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تصریح کرد، پایان درد و رنج مردم سوریه مستلزم این است که به حاکمیت این کشور، وحدت و تمامیت ارضی آن احترام گذاشته شود و با دولت سوریه در مبارزه با تروریست‌های باقی‌مانده همکاری شود.

بشار الجعفری گفت که باید به حضور غیر انسانی نیروهای خارجی آمریکا، انگلیس، فرانسه و ترکیه در اراضی سوریه که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند، پایان داده شود.

وی تاکید کرد که تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه غرب علیه سوریه، به نوعی تروریسم اقتصادی است که به طور گسترده در زندگی ملت سوریه اثرگذار است و باعث می‌شود آنها در رفع نیازهای معیشتی روزانه خود دچار مشکل شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر