بازدید 3128

تب دنگی در اندونزی ۱۰۰ قربانی گرفت

کد خبر: ۸۷۳۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸ 29 January 2019

وزارت بهداشت اندونزی با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به علت گسترش بیماری خطرناک تب دنگی 100 نفر دراستان های مختلف این کشورجان خود را ازدست داده اند در مورد همه گیری این بیماری در این کشور به ویژه جاکارتا پایتخت آن هشدار داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این بیماری ابتدا در جاکاتار پایتخت اندونزی خود را نشان داد اما اکنون مسئولان وزارت امور بهداشت این کشور از گسترش تب دنگی در سراسر این کشور خبر دادند.

براساس این گزارش، به رغم اینکه هنوز یک ماه از شروع سال جدید میلادی نگذشته ، اما آمار قربانیان بیماری دنگی در اندونزی به 100 نفر رسیده است.

طبق گزارش وزارت بهداشت اندونزی بیش از 9 هزار و 600 نفر در 372 شهر اندونزی در چهار منطقه از این کشور در این مدت با گزش پشه دنگی به این بیماری مبتلا شدند.

براین اساس، درشهر جاکارتا پایتخت اندونزی با جمعیت 10 میلیون نفری نیز در یکماه اخیر 613 مورد گزش پشه دنگی گزارش شده که آمار مرگ و میر در آن نبوده است.

وزارت بهداشت اندونزی اعلام کرد که تعداد مبتلایان دراین مدت در جاکارتا اندونزی بیش از چهار برابر مبتلایان درمدت مشابه سال گذشته (ژانویه 2018 با 198 مورد) بوده است.

درپی این موضوع، وزارت بهداشت اندونزی شرایط هشدار را برای مقابله با این بیماری دراین کشور اعلام کرد بدین معنی که اگر اقدامات پیشگیرانه سریع صورت نگیرد، احتمالا آمار قربانیان افزایش خواهد یافت .

براساس این گزارش، افزایش باران ها موسمی و رطوبت هوا شرایط مستعدی برای شیوع این بیماری بوده است.
شیوع بیماری دنگی در جاکارتا پایتخت اندونز در سال 2017 میلادی 3 هزار و 300 قربانی برجای گذاشت و 3 هزار نفر دیگر نیز به دلیل ابتلا به این بیماری در دو سال بعد از آن جان خود را ازدست دادند.

گزارش های بین المللی حاکی است جنوب شرق آسیا با حدود نیم میلیون نفر مبتلایان به بیماری خطرناک تب دنگی، بالاترین آمار شیوع این بیماری را درجهان به خود اختصاص داده که این امر به عنوان یکی ازمهمترین چالش های توسعه اقتصادی منطقه محسوب می شود.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که جنوب شرق آسیا شامل مالزی، اندونزی، تایلند، سنگاپور، کامبوج، لائوس، میانمار، برونئی، ویتنام و فیلیپین در سال 2017 میلادی شاهد ابتلای 425 هزار نفر به تب مرموز دنگی بوده که این رقم در سال جاری احتمالا افزایش یافته است.

این معضل به گونه ای در کشورهای جنوب شرق آسیا با جمعیتی افزون بر 650 میلیون نفر حاد است که مسئولان بهداشتی کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا'آسه آن' از 8 سال پیش تاکنون با نامگذاری یک روز در سال به نام 'روز دنگی' هرساله، با شرکت در یک اجلاس منطقه ای تجارب و تلاش های موفق خود را برای مقابله و جلوگیری از گسترش این بیماری در منطقه به اشتراک می گذارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل